Positieve en negatieve ervaringen maca

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lady1234, 28 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Hallo iedereen,

graag jullie positieve en negatieve verhalen van maca en hoeveel jullie gebruikte..

mij ben een beetje vanalles aan het proberen en heb een tijdje maca gebruikt (lage dosis) dit hielp qua pms en alles alleen niet zwanger. Toen overgestapt naar femme van vitakruid maar daar ging ik heel laat van ovuleren. Nu wil ik dus weer terug naar maca en misschien hogere dosis.
    Maar ik lees op internet dus ook verhalen van mensen die laat ovuleren door maca. En omdat ik zonder iets heel erg last heb van pms weet ik even niet zo goed wat ik moet doen ….. en ik wil natuurlijk ook graag zwanger worden haha!

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Geen effect. Niet positief niet negatief. Geen geen verandering.

3. TheBronx

TheBronx Lid

7 apr 2015
    21
    1
    3
    NULL
    NULL
    Bij mij ook weinig effect. Ik gebruik het nu ongeveer 9 maanden. Gelukkig geen verlate eisprong ofzo…
    Enigste wat ik merk is meer libido. Maar ik heb nog steeds evenveel PMS klachten als ervoor.
    Ik heb een maandje femme van vitakruid gebruikt. Dat was geen succes… Mijn cyclus werd overhoop gegooid, ik had bijna elke dag spotting en mijn menstruatie kwam 3 dagen eerder.

4. TheBronx

TheBronx Lid

7 apr 2015
    21
    1
    3
    NULL
    NULL
    Welke maca gebruik jij trouwens?

5. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw

ik gebruik maca poeder van biotona een lepel per dag en op de dagen dat ik geen tijd heb nature garden 300mg maca extract.

heel stom heb ik eigenlijk nooit goed gekeken hoeveel erin zat en hoeveel je moet nemen voor effect. Vandaar m’n vraag. :)

6. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Welke gebruik jij?

7. TheBronx

TheBronx Lid

7 apr 2015
    21
    1
    3
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dat wel voldoende, een eetlepel per dag!
    Ik gebruikte in het begin ook de macapoeder van biotona. Sinds een paar maanden neem ik de capsules van Royal Green.
    Wat ik ook had begrepen is, is dat je af en toe een pauze moet nemen. Dus tijdens mijn menstruatie neem ik geen maca.

8. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Oké top hoeveel neem jij daarvan? Hoe lang gebruik jij het al?
    Merk je toevallig ook meer vruchtbaar slijm tijdens ovulatie of iets ? Ik ga ook met menstruatie een pauze nemen.

9. TheBronx

TheBronx Lid

7 apr 2015
    21
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik neem 2 capsules tot de eisprong. En daarna 1 capsule tot mijn menstruatie. In 1 capsule zit 500mg.
    Maar nu twijfel ik om na deze cyclus (mocht ik niet zwanger raken) te stoppen. Aangezien ik het al 9 maanden gebruik zonder gewenst resultaat.
    Ik merk zeker wel veel meer vruchtbaar slijm op! Heb jij dat ook?

10. MenM93

MenM93 Lid

7 jan 2023
    46
    51
    18
    Vrouw
    In de maand dat ik maca ging gebruiken raakte ik in verwachting. Zal meest waarschijnlijk toeval zijn. Ik heb ook de fertilily gebruikt, hiermee was het de 2e keer raak (dus 1e ronde dat ik die gebruikte geen succes gehad).
    Ik had overigens best wel wisselende cycli. Eisprong varierend tussen CD 17 en CD 25. De maand dat ik zwanger raakte had ik mijn eisprong op CD 19.

Deel Deze Pagina