Hoi allemaal, Vorige week werd er tijdens mijn eerste echo een missed abortion geconstateerd. Ik was 11 weken zwanger, het kindje werd helaas maar 10 weken oud. Nu ging ik er vanuit een curretage te krijgen omdat er geen spontane miskraam op gang komt. Maar de verloskundige in het ziekenhuis vertelde gisteren dat het opwekken van een miskraam het beste was met medicatie. Ik heb tabletten cytotec/misoprostol meegekregen en ben vanochtend begonnen met inbrengen en wacht nu gespannen af op wat komen gaat . Ik heb op dit forum al gezocht en helaas alleen maar erg negatieve verhalen gelezen over deze manier van een miskraam ondergaan. Wie heeft het zelf meegemaakt en is het meegevallen? Ik laat het allemaal maar rustig op me af komen maar ik vind het allemaal een erg spannend omdat je niet weet hoe lichaam gaat reageren en of er veel bloed en pijn zal zijn. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Groetjes Esther
Hoi Esther, Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar mijn vriendin wel. Haar is het lichamelijk erg meegevallen. Binnen 2 dagen was het voorbij, wel wat pijnlijk maar niet waat ze verwacht had. Ze heeft daarna nog een week gevloeid ongeveer. Ik hoop voor je dat het snel achter de rug is zodat je verder kunt met de verwerking. Heel veel sterkte. Liefs balloo
Hoi, ik heb er zelf niet voor gekozen. Ik vond eigenlijk het enige voordeel van die pillen dat je niet onder narcose hoeft. Ik wilde ook niet wachten tot het eruit kwam eerlijk gezegd. Ik hoefde het niet zo nodig te zien . Maar dit verschilt volgens mij ook heel erg per vrouw. Mij werd verteld dat bij je bij die pillen niet zeker weet wanneer het begint en ik heb nu ook een paar keer gehoord dat de miskraam er niet direct uitkwam en dat er alsnog een curretage plaats moest vinden. Maar ik hoorde ook dat je dan inderdaad wel vlot klaar bent. Na die curretage (die overigens niet geheel gelukt is, vandaar afgelopen donderdag een 2e) heb ik echt nog wel vele dagen last gehad van de narcose en dat heb je natuurlijk niet met die pillen. Maar goed, dit is wel een beetje negatief verhaal en ik hoop echt voor je dat het snel voorbij is en je alles een plekje kunt geven. Sterkte!
Hallo, Ben nu al twee dagen (sinds ma ochtend 7.00)bezig met 400µg per 4 uur en er komt maar niks. Buik doet erg zeer, maar zijn darmen en maag en van onderen...ahum...Dus geen weeen niks. Nu kan ik morgen ook niet langs het ziekenhuis om te kijken of alles ok is, want is hier (frankrijk) feestdag dus die is alleen voor bevallingen open.....Curettage hebben ze niet voorgesteld; moest donderdag ochtend maar langskomen voor alweer een echo (die door mijn missed abortion ongeveer traumatisch is nu, moet ik weer zien dat er alleen vruchtwaterzak van 10wk en eierdooier inzitten).... Maar goed, ik zal wel weer een raar geval zijn hoor zijn heel veel sites beschikbaar als je op misoprostol of cytotec zoekt met zoekmachine. Sterkte in ieder geval! Marieke