Ik slik het sinds begin deze maand.. Ronde 10 was al wel begonnen maar ben zo ongeveer op dag 6 begonnen.. Ik heb daarbij tot halverwege ronde 10 ook teunisbloemolie geslikt. Wie heeft er positieve ervaringen met tarwekiemolie?
mag ik vragen waarom je dat doet? ik probeer al een tijdje zwanger te worden..helpt die olie mety vruchtbaarheid?
ach zo, en daarom heb je meer kans op zwangerschap in een jaar begrijp ik dat goed? mijn cyclus is rond de 30 dagen...
ik denk dat ik ook maar tarwekiem olie ga halen.. hoe neem je dat in dan? mijn cyclus is nnu ook 5 weken.. erg lang helaas...
Hmm ja mijn cyclus ligt ook tussen de 30 en 38 dagen.. Het zijn gewoon capsules dus makkelijk in te nemen!
oh oke, waar kun je die halen? ik zag laatst tarwekiem olie gewoon als olie in een flesje.. zit daar dan verschil in???
Die kun je bij de DA kopen of Kruidvat. Ik denk niet dat er verschil zit in de werking. Maar capsules zijn gemakkelijker in te nemen.
Ik heb ze van de Kruidvat. Ik vind ze erg prettig. Ik heb een super korte LF en ben toch zwanger geworden. Helaas is dat wel misgegaan. Ik ben een week voordat ik wist dat ik zwanger was gestopt met de pillen. Dat doe ik dus niet meer, want de tarwekiem bevordert je innesteling. Ik wil niet zeggen dat het daardoor mis is gegaan hoor! Maar je weet maar nooit... Daarbij voel ik me ook veel fitter en lekkerder in mijn vel door de tarwekiem. Ik merkte het wel toen ik het 3 weken niet geslikt had. Om die reden en omdat het goed schijnt te zijn voor de innestelling ben ik het weer gaan gebruiken. Het bevalt mij prima! Baat het niet, dan schaad het niet! Succes!
Normaal heb ik een lf van 11 dagen, afgelopen ronde was dat 12 dagen. Daarnaast ook meer vruchtbaar slijm.
Ook ik kreeg een langere lf er door.. ik heb ze bij kruidvat gehaald na 2 maanden gebruik was mijn lf langer en raakte ik zwanger
Hier ook positieve ervaringen met zowel de teunisbloem als tarwekiemolie. In teunisbloemolie zit heel veel vit B. Vaak is een vit B tekort een probleem bij het zwanger worden/raken. Waren 9 mnd bezig voor de 2e, las iets over teunisbloemolie, gaan gebruiken en zwanger! Helaas is dit misgegaan, heb het potje leeggemaakt en verder gegaan met tarwekiem. ( veel vit E en goed voor doorbloeding) 4 weken na de miskraam had ik alweer een positieve test in mijn handen! Nog steeds een beetje in shock..maar dit voelt goed! Tarwekiem mag je ook gewoon in je zwangerschap blijven slikken.
Gefeliciteerd. Ik heb gelezen dat je teunisbloemolie alleen mag slikken tot aan je eisprong. En pas weer gebruiken nadat je zeker weet dat je niet zwanger bent en ongesteld. Dit zou een miskraam kunnen veroorzaken. Ik had het gekocht en heb het toen snel geruild voor etos zwnager worden pillen. Ben daar tot nu toe blij mee. Mijn temperatuur is in ieder geval al een stuk stabieler. Ik weet niet of het daar door komt, maar valt wel op zeg maar. De erge achtbaan is weg. (of ik ben nu eindelijk ontpild)
Goed om te horen dat je tarwekiemolie ook mag slikken als je zwanger bent. Ik weet nu een week dat ik zwanger ben en slik ze nog steeds, misschien niet meer nodig eigenlijk?? Wie van jullie slikt ze nog door??? Ik slik er trouwens 2 per dag ipv 3
Ja, bij mij was alles van slag ivm een mk en curretage. Dus heb toen tarwekiem gebruikt en die maand was ik zwanger. Ben er na de positieve test wel mee gestopt. Ik heb gewoon gravitamon multivitamine alleen gebruikt. Ik weet wel dat teunisbloemolie inderdaad word afgeraden als je zwanger bent. Tarwekiem mag wel. Zorgt voor energie en voor een mooie doorbloeding van de baarmoeder zodat het vruchtje kan nestelen. Ik had ze van vogel succes!
Ik ben aan het begin van mijn huidige cyclus ook begonnen met het slikken van tarwekiemolie. Had er gewoon goede verhalen over gelezen. Ook wel negatieve, maar de positieve namen bij mij de overhand. Had nl. ook last van lange cyclussen (40+). Normaal had ik altijd rond dag 29/30 mijn eisprong en tijdens deze cyclus liet de eisprong maar op zich wachten en ben toen maar gestopt met de tarwekiemolie. Inmiddels zit ik alweer op dag 110 , maar heb vorige week maandag (op dag 102) tóch nog mijn eisprong gehad .. Voor mij geen tarwekiemolie, teunisbloemolie etc. alleen maar foliumzuur.