Positieve ervaring natuurlijke bevalling na een keizersnede?

Discussion in 'De bevalling' started by Inkie27, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Ja zoiets begreep ik ook, bloed in de urine.
    Ach, we gaan het zien. Voldoende controlepunten zou je zeggen toch!

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    hmz dan heb ik net pech gehad denk ik,vorige bevalling gewoon begonnen en geeindigd in een spoedje ok (keizersnede)

deze bevalling wou ik graag gewoon proberen,maar omdat hij groot werd geschat met week 39 ingeleid,de hele poempapa doorstaan ,en met 10cm ontsluiting en een poepgevoel van onder ging het ineens niet goed met de kleine.
    dus weer met spoed naar de ok,tijdens het opensnijden van mijn buik zag de gyn vocht op de baarmoeder liggen.
    das niet goed dacht hij.
    mijn liteken was zo dun ,dat er een gat in zat!!hij plakte ook helemaal vast aan mijn blaas, vandaar dat mika het benauwd had.

Ik baalde wel hoor eerst al die pijn doorstaan,dan toch nog een keizersnede....het herstel vind/vond ik het ergste,want dat wist ik nog van de laatste keer:(

ik mag nog wel een keer zwanger worden,maar dan word het een geplande keizersnede,en er zitten natuurlijk wel risico,s aan...
    zoals bv dat het tijdens zwangerschap al scheurd,dus ik durf niet meer!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou, gister ben ik bij de gynaecoloog geweest. En zij zei dat 1/3 van de bevallingen na een eerdere ks weer een ks wordt. En dat inleiden(als je de natuur een stapje voor wilt zijn) na een ks, de kans op weer een ks nog verder vergroot.

Ik ben vergeten te vragen hoe ze het litteken in de gaten houden, als ik er aan denk vraag ik het volgende week.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik moet toch zeggen dat ik - nu ik al 3 dagen door bekkenpijn bijna alleen maar plat op bank of bed kan liggen - ik toch neig om volgende afspraak met de gyn een KS te bespreken... Dit is ook totaal geen pretje, ben kapot, moe en heb zoveel pijn... Is het dan echt wel verstandig om een natuurlijke bevalling af te wachten...?!

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik heb geen gel gehad hoor,had al 2cm en de boel was al verweekt.
    dus ween opwekkers gehad (infuus),dit zou geen extra risico vormen.

6. Polletjepiek

De gyn zei ook tegen mij dat als het mij allemaal te zwaar wordt de komende weken, dat we dan in overleg gaan wat te doen. En ks is zeker bespreekbaar hier in het z-huis.

@diaan1982
    Nee, ze gebruiken geen gel. Maar een infuus met wee-opwekkers is ook een soort van inleiding. Dit maakt wel dat het risico op een ks of complicaties groter maakt, tenminste dat zei de gyn gister tegen mij.

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    He bah... Weer zo'n litteken wat niet meer stevig was. Toch bedankt voor je verhaal diaan1982!
    @polletjepiek; mijn gyn zegt dat 70% van de vrouwen die eerder via een ks zijn bevallen, daarna gewoon via natuurlijke weg bevallen... Net iets fijner voorbeeld dan 1/3 ;)

Nog meer posi verhalen zijn erg welkom!

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En hoe lang na de eerste zwangerschap zijn de vrouwen bij wie het litteken niet stevig was, weer zwanger geworden?! Zou dat er nog mee te maken hebben? Bijv na een jaar weer zwanger, dan is de wond/litteken verser dan na 3 jaar weer zwanger, toch?!

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Denk ik ook. Wordt niet voor niets een jaar wachten geadviseerd..

10. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar, hoeveel tijd er tussen zat. Bij mij zit er straks 3 jaar en een paar maanden tussen, lijkt me dat alles dan beter geheeld is dan na een krap jaar ofzo.

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb wel verschillende verhalen gehoord; de een mocht een half jaar niet zwanger raken, de ander een jaar en mijn ha adviseerde anderhalf jaar te wachten.

Ik was na 11 mnd weer zwanger, net geen jaar dus.

12. Polletjepiek

Tegen mij is toendertijd gezegd minstens een jaar te wachten.

Het is bij ons bijna 3,5 jaar geleden, dus voldoende herstel.

2/3 gaat goed, da's zo'n 66,67%;)
    Maar goed, dat zal misschien in ieder ziekenhuis anders zijn.

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    hier na een ks een tweeling bevalling via de natuurlijke weg waarvan 1 nog in stuit ook, zonder complicaties!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    He bah zeg, wat eng zo'n dun litteken dat het al kapot aan het gaan was! Gelukkig maar dat je door je medische indicatie dan toch goed in de gaten gehouden werd!

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Super!!!

16. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Wat bedoel je met gaat goed?

17. maysarah

maysarah Lid

Mar 27, 2008
    36
    0
    0
    zuid-holland
    hallo dames,

Nou hier is dan een pas verse positieve natuurlijke bevalling na een keizersnede.
    Onze 2de kindje werd met een geplande keizersnede gehaald in 2008.
    Ik ben op 31 mei 2012 donderdag ingeleid omdat ik overtijd was. Met een ballonkatheter duurde het wel een dag voordat ik eindelijk 2 cm ontsluiting had. Vrijdagochtend 1 juni 2012 breken ze mijn vliezen en gelijk aan de weeenopwekkers gezet, eerst laag en naarmate hoger en hoger. Al snel was er ontsluiting eerst 4, daarna gelijk 5 en heel snel op 8 cm, toen kreeg ik ineens vreselijke persdrang, waar ik zo angstig van werd, want met 8 cm, mag je niet meepersen maar wegpuffen!!! wel vreselijk dat wegpuffen, erg moeilijk dus ja ik perste wel mee!! De gyno zei eerst dat het een sterrenkijker was, maar na een plaatstelijke echo gelukkig niet! En toen ineens volledige ontsluiting en mocht ik meepersen, nou dat was geweldig!!! Ze zei:, ik ga je wel een knip geven pers maar mee." Ik zei knip maar wat je wil, ik wil gewoon persen!" Na 10 min. was onze dochter geboren en wordt ze zo op mijn buik gelegd....heerlijk en ja het is gelukt!

Zo enorm blij dat het natuurlijk ging, zo blij dat ik geen ruggenprik kreeg, zo blij dat het zo snel ging (weeen van 10.00 t/m 13.00).
    Ja en nu maar hopen op een snelle herstel want de knip zorgde wel voor een aantal hechtingen, maar ach 10x beter dan een keizersnede toch....:)

succes dames

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ooh wat super! Gefeliciteerd met je verse dochtertje!

19. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Van harte!! Ik heb met gyn afgesproken bij overrijd gaan afspraken maken. Denk dat ik inleiden met ballonkatheter goede optie is want wil liever geen ks!!

20. Polletjepiek

Bevalt via de normale weg.

Share This Page