Positieve ervaring natuurlijke bevalling na een keizersnede?

Discussion in 'De bevalling' started by Inkie27, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm positief verhaal... het is niet 100% positief maar ook geen horror verhaal.

Mij hebben ze ingeleid met een ballon. (dat mag dus wel).
    Kreeg ook goede weeen.
    Helaas was mijn zoontje te groot en pastte er niet door dus werd het alsnog een keizersnee. Maar ik vond het wel fijn dat ik alsnog weeen heb meegemaakt.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik moet volgende week weer naar de Gyn en hoewel ik zoiets heb van: ik ga proberen normaal te bevallen!
    Denk ik dat ik volgende week toch ga aangeven of er geen KS gepland kan worden.. Kleine werd vorige week al 3100 gram geschat, nu weet ik wel het is een schatting maar dat hij niet klein zou zijn werd al gezegd!
    Onze dochter was 3610 gram en die pastte niet, waarom zou deze wel passen ???

We hadden al afgesproken dat als hij niet met 37 / 38 weken is ingedaald het dan een KS wordt maar mijn gevoel zegt gewoon heel sterk: Dit gaat niet lukken!
    Of ben ik dan te negatief ???

Ik moet zeggen dat het ook al erg zwaar wordt, heb een mega buik, mn buik is ook helemaal gevuld en bewegen gaat steeds moeizamer :(

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Ik heb vaker gehoord dat het wel mag maar bij ons zkh doen ze het dus niet

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Ik las dat ze jou wel in gingen leiden evt volgende week??? Heb je ook een max afgesproken??

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nee, je vergist je denk ik... Mij willen ze ook niet inleiden, maar ze willen wel met 39 weken kijken of er al wat verweking is en of ik gestript kan worden.
    Tot de 40 wkn moet ik sowieso door, dan gaan we afspreken hoe en wat verder.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,

Gisteren zijn we weer bij de gyn geweest. De kleine ligt goed ingedaald en er is al een vingertopje ontsluiting. De voorweeën die ik had/heb doen toch wel iets.

Maandag hebben we weer een controle afspraak. Als de kleine er
    nog niet is, dan wordt er volgende week ergens een dag ingepland voor een inleiding. De baby wordt nu op zo'n 6 pond geschat.

Ik hoop eerlijk gezegd, dat de kleine man zich eerder meldt.

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Wel inleiden??? Snap er niks meer van de 1 wel en de ander niet?!?

8. Polletjepiek

Hier doen ze dat ook niet veel eerder dan als je tegen de 41 weken aan loopt. Tenzij de baby het niet zo goed meer doet ofzo.

Maar dat zal per ziekenhuis en per 'patiënt' ook verschillen.

En ik weet ook nog niet hoe ze het gaan doen, sowieso niet met gel of tabletten. Dat doen ze hier in het ziekenhuis niet meer. Alleen met een balloncatheter, dat schijnt het beste te zijn. Of met vliezen breken en een infuus met wee-opwekkers. Dat is eigenlijk ook al inleiden, als het niet uit zich zelf begint.

9. Polletjepiek

Hallo

Ben afgelopen vrijdag bevallen van onze zoon. Het was een natuurlijke bevalling, goed verlopen. Zaterdagmiddag mochten we naar huis.

Het verdere verhaal volgt nog, ben nog een beetje flabbergasted

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Heee, wat leuk!! Van harte gefeliciteerd!! Gaat het goed?! Ben benieuwd naar je verhaal ;) Genieten nu!!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Polletjepiek van harte!!! Super fijn dat het zo goed is verlopen! Dat geeft ons ook moed na een ks xx

12. Polletjepiek

Met 40+2 vrijdag 's ochtends vroeg, ca. half 7, 7 uur. Mijn vriend is eerst gewoon naar zijn werk gegaan. Pijn in mijn buik. Wel 'gewoon' opgestaan. Echter de pijn kwam frequent en was anders dan de voorweeën die ik de weken ervoor had.

Ik heb ontbeten met mijn dochtertje en mijn vriend gesmsd dat hij maar naar huis moest komen, mijn zus gebeld om onze dochter op te vangen.

De weeën kwamen wel om de 5 minuten, maar duurden 'maar' een halve minuut, maar waren al best pijnlijk. Tegen 12u het ziekenhuis gebeld en we mochten komen.

Daar om 13u aangekomen, aan het ctg en idd, de bevalling was op gang gekomen. Tegen 14u kwam de klinisch verloskundige toucheren: 2 cm ontsluiting; wat een tegenvaller :(. Om half 5 zou ze weer komen om te toucheren. Maar de weeën werden steeds pijnlijker, dat ik op een gegeven moment heb geroepen dat ze maar weer een ks moesten doen: MOCHT NIET. Dat was tegen 16u. Vk kwam weer,ik mocht pijnbestreiding, maar dat zou nog 45 min duren, want er was net iemand voor mij aan. Ik mocht ook een pethidine prik, die gekregen, haalde net de scherpe randjes eraf. Het is maar goed dat ik geen ruggeprik meer had gehad, want tegen half 5 heeft de vk mijn vliezen gebroken en om 17u. kreeg ik me toch een persdrang, maar mocht nog niet, er kwam nu een gyn in opleiding en ja hoor: 10 cm! Ze was er zelf ook verbaasd over.
    Ze zei zet alles maar klaar, we gaan beginngen *IK DACHT DAT IK AL BEGONNEN WAS*
    Na een dik uur persen en een knip is ons zoontje om18.12 geboren.

VIA DE NORMALE WEG:D

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Wat een mooi verhaal polletje!! Best snel gegaan dan toch?? En meegevallen zei je. En de knip?? Akelig?? Weeën echt súper zwaar??
    Niks gevoeld van de wond??? Ik ben heel blij voor je!!

Heb zelf een off-day en ben het beu aan het worden! Heb sinds vandaag flink vocht in enkel dus nu helemaal klaar mee. Hoop zo dat het bijna begint

14. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Wat fijn om te de positieve verhalen hier te lezen. Bedankt voor het delen dames! :)

Ik ben ruim 8 maanden geleden bevallen. Ik werd met 39,5 weken ingeleid door middel van gel en na 2 cm ontsluiting breken van de vliezen.
    De volgende dag (15 uur weeen) had ik nog maar 4 cm ontsluiting en besloten ze een KS te doen :(
    Een operatie was voor mij erg risicovol ivm mijn veel te hoge BMI, dus ik moest nog naar een academisch zkh eerst.
    Al met al vond ik het vrij heftig en ben ik best bang dat het de volgende keer weer zo'n drama wordt. Volgens de gyn is het 50% kans dat het weer gebeurt.

Ik wil liever niet meer ingeleid worden, tenzij leven of dood natuurlijk en zou heel graag natuurlijk willen bevallen.
    Maar de angst voor een herhaling van de bevalling van mijn zoontje houdt mij nu nog tegen om ECHT te proberen weer zwanger te worden. Terwijl we heeeeel graag willen.

Ik weet dat het nog maar 8 maanden geleden is en we beter 12 maanden kunnen wachten, dus wat dat betreft komt het wel 'goed' uit dat we nog even wachten.
    Aan de andere kant is onze zoon er ook pas na een hele poos (mmm) gekomen ;)

Anyway stellen we het toch nog even uit tot na onze vakantie. Kan ik mooi ook nog wat meer afvallen :p

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Dag heb ik vaker gehoord dat bij overgewicht een ks een groter risico is. Afspraak maken met gyn en je angst bespreken en advies vragen??

16. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Dat is idd wel t plan :)

Ben inmiddels wel 18 kg afgevallen en dat wordt nog meer, dus de situatie verbeterd gelukkig wel, maar angst blijft tóch...

17. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Angst is normaal bij elke bevalling en in diverse situaties. Daar hoeft niet eens een reden voor te zijn. Ik ben zwanger van de tweede, heb hiervoor een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging en nu staat niets een natuurlijke bevalling in de weg. Heel veel zin in maar haal me soms ook enge senario's in m'n hoofd brr

Dan is het altijd fijn om een positief verhaal te lezen na een ks zoals dat van polletje!! Geeft moed ;)

18. Polletjepiek

Zo, da's een heel verhaal geworden. Ik hoop dat ik een duidelijk beeld heb kunnen geven van hoe ik het beleefd heb. Ik moet zeggen dat dit ook wel een top ziekehuis is hoor. Als je uit de omgeving van Groningen komt kan ik je zeker het Martiniziekenhuis aanraden.

Groetjes

19. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36

Ik dacht dat ze via ctg alleen hartslag van de kleine in de gaten houden. Bedankt voor je antwoorden !! X

20. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    dat geeft moed polletjepiek! hoop dat het ons ook zo vergaat!
    en nog gefeliciteerd met je zoon.

Share This Page