Ik heb nu m'n tweede kindje erin, en we zijn er redelijk positief over. Ik vind het alleen wel lastig om hem 'goed' aan te doen; na verloop van tijd hangt het gewicht toch te veel aan mijn schouders wat zeer gaat doen. Alleen al daarom doe je 'm toch niet te lang om, maar ik vind hem erg handig als we van of naar het kdv gaan, en mijn oudste is 'te moe' om te wandelen. Dan kan hij in de kar en kan de jongste in de buidel. Dat gebeurt niet zo vaak; meestal loopt de oudste gewoon zelf en dan zit m'n meisje in de kar. Beide kindjes waren trouwens redelijk flink (7,5 pond bij geboorte) en bij 6 weken konden ze er prima in. Eerder wordt sowieso afgeraden. Ik hoor trouwens meer mensen die bij nader inzien een draagdoek fijner vinden; maar die heb ik zelf nooit gebruikt. Wilde liever iets dat 'klik' zegt dan dat ik het zelf moet knopen...
hier ook helemaal blij met de bb... zelf heb ik er niet mee gelopen ,tezwaar aan mijn rug en schouders.. Maar pappa lief heeft onze dochter toch wel redelijk vaak in de bb mee genomen als we gingen boodschappen doen of stukjes wandelen .. Voor een heledag hebben we nooit gedaan dus daar kan ik niks over zeggen...
Hier ook hele positieve ervaring met de BB. Wij hebben degene met extra rugsteun (is geloof ik de active). Beide kinderen vinden/vonden het helemaal geweldig. Ik vind inderdaad de slabbetjes een uitkomst ook de voetenzak is ideaal voor in de winter. Even off topic; Ik snap de vergelijking trouwens niet die veel mensen maken met een BB en een string. De laatste keer dat ik keek zat de BB toch echt niet in de bilnaad van Morris. (Begrijp overigens wel dat bij een ergonomische drager het draagvlak nog breder is) Helaas is Morris vrij lang dus ik denk niet dat hij er heel lang inpast. Maar goed, hij kan nu ook zelfstandig zitten dus kunnen we binnenkort de hipseat weer uit de kast halen. Ook een echte aanrader!
Wij hebben er een geleend. Maar ik vind het ideaal om zo de kleine knul mee te nemen met de hond uitlaten. Dat is elke keer een kwartiertje a 20 minuten. Met winkelen en zo gaat hij in de wagen. Hoef ik de boodschappen niet te dragen die gaan onderin de kar
Amy huilde savonds altijd veel, behalve in de BB. Heb er regelmatig mee staan strijken met Amy tevreden in de BB. Strijken zou ik trouwens wel afraden...is echt killing voor je rug.
Wij hebben ook veel plezier gehad van de BB (active), al gebruikte ik hem meestal niet voor lange wandelingen, maar wel als ik even de hond uit liet of snel boodschappen ging doen. Ze hadden het duidelijk naar hun zin in de BB. Nu heb ik een Manduca, omdat hij daar ook mee op de rug kan en je er wat langer mee kunt dragen.
Mijn man heeft de babybjorn veel gebruikt tijdens het uitlaten van de hond. Voor hem is het ding ideaal Ik gebruik zelf een draagdoek, maar hij is niet zo handig met het knopen Voor mij biedt de babybjorn weer te weinig steun (krijg erg snel last van mijn schouders) terwijl manlief er prima mee kan rondlopen! Ik heb hem wel verboden om met het gezichtje naar voren te dragen. Vind dat persoonlijk echt geen draaghouding.
Wij zijn ook zeer tevreden over de babybjorn. Mijn zoontje vond het ook geweldig. Vooral toen hij met zijn gezichtje naar voren erin kon.
De bb wordt meestal gebruikt vanaf dat ze een paar maanden zijn.. Ik heb hem zelf nooit gebruikt maar heb er echt wel eens positieve verhalen over gehoord. Heb zelf wel eens de chicco omgehad en die vond ik echt verschrikkelijk, maar die is ook goedkoper geloof ik. Wat ik even wilde delen(volgens mij sta je er best open voor) is dat een draagdoek de eerste weken echt héérlijk is. Je kindje slaapt de hele dag(was bij mezelf en zie het nu bij schoonzusje en beste vriendin) en slaapt 's nachts ook beter omdat de mamabehoefte voldaan is. Daarnaast is het gewicht verdeeld over je hele schouders dus je voelt er praktisch niks van en je kunt alles doen. Je kunt een draagdoek van bijv. bykay heel goedkoop via mp kopen voor de eerste maanden en dan daarna de bb gebruiken..(je hoeft je toch niet vast te pinnen op 1 van de 2) Boaz vond de lange draagdoek met 4 maanden niks meer dus toen zijn we gestopt. Nu is er een ringsling onderweg(voor op je heup) dus ben erg benieuwd hoe hij dat vindt (hélemaal offtopic haha).