Positieve ervaringen inleiden bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by RoosW87, Aug 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Volgens mij wel. Anders kunnen ze sowieso de vliezen niet doorprikken.

RoosW87 likes this.
  2. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Hier 2 keer ingeleid en geen negatieve verhalen.

Bij beide begonnen met ballon (bij de eerste in de ochtend gezet bij de tweede in de middag). Ik vind het niet vervelend kreeg er wel direct wat krampen van. In beide gevallen de volgende ochtend voldoende ontsluiting om vliezen te breken. Direct weeenipqekkers aan bij de eerste een weeenstorm maar was wel mee om te gaan bij de tweede wel rust tussen de weeen. 1ste geboren na 9 uur en 2de na 4,5 uur. Beide zondet medisch ingrijpen.

Mocht deze keer inleiding weer nodig blijken zou ik het zo doen.

RoosW87 likes this.
  3. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Wat fijn om ook goede verhalen te lezen! :)

LiveLifeLovely likes this.
  4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Hier ook prima ervaring. Vliezen gebroken, infuus gekregen, weeenstorm maar toen ruggenprik gekregen en daarna amper iets gevoeld tot persen. 10 uurtjes. Was goed te doen dankzij ruggenprik.

RoosW87 likes this.
  5. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Hier de eerste keer ingeleid en als absoluut niet prettig ervaren, oa door heftige weeenstorm door infuus en ruggenprik die verkeerd gezet was en daardoor niet goed werkte. Maar tweede keer weer ingeleid en toen was doorprikken van de vliezen al voldoende. Kwam daarna zelf op gang en dus geen opwekkers of wat ook nodig gehad! Net toen ik dacht, nu wordt t echt pittig e wil ik misschien iets tegen de pijn, zat ik al op 8 cm en had ik binnen een half uur mn zoontje op mn buik. Hele bevalling heeft in totaal nog geen 4 uur geduurd.

RoosW87 likes this.
  6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ingeleid met 41.5 omdat er niks op gang kwam. Geen vervelende ervaring, prima bevalling gehad!
    Ik wens je een fijne bevalling toe!!

RoosW87 likes this.
  7. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

Jul 12, 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik kreeg een soort van veter met hormonen ingebracht, voelde niet echt prettig, leek alsof ze m ergens omheen knupten. Ik heb geen ervaring met zo n ballon.

RoosW87 likes this.
  8. Spookje

Spookje Actief lid

Jul 23, 2013
    348
    28
    28
    Female
    Midden van het land
    Ben ingeleid met 38w2d. Op donderdag laatste afspraak bij de gyn en die constateerde toen 2 cm ontsluiting. Ze had goede hoop dat het in het weekend spontaan zou beginnen, anders moesten we ons maandagochtend vroeg melden. Er gebeurde niks spontaan, dus we waren om 6:30 in het zh, inmiddels met 4 cm ontsluiting.
    Ik heb me geïnstalleerd, er is een infuus gezet, de vliezen zijn gebroken en niet lang daarna hebben ze de weeënopwekkers aangezet en na een half uur verhoogd. Aangezien de weeën toen al vrij snel vrij heftig werden, hebben ze de opwekkers verlaagd en niet lang daarna helemaal uitgezet, omdat mijn lichaam het al had overgenomen.
    Verloskundige en verpleegkundige wilden soms iets vertellen/vragen en wachtten dan tot de wee weer weg was, maar die werd eigenlijk direct gevolgd door de volgende, dus in een weeënstorm beland. We hadden vooraf wel over pijnbestrijding gesproken en het had mijn voorkeur om niks te gebruiken. Het vervelende vond ik echter dat je niet weet hoe lang het duurt en omdat ze uitgaan van een uur of twaalf voor een eerste bevalling en ik nog maar twee uur echt bezig was, heb ik toch om pijnstilling gevraagd. Voor een ruggenprik was ik inmiddels te ver, omdat ik inmiddels 8 cm had, maar ik kon wel een pompje met remifenanil krijgen. Kreeg echter eerst een verhaal dat er minimaal een half uur een arts bij moest zitten, ik er zelf suf van kon worden en dat het kindje er suf van kon worden. Laat dan maar zitten, dacht ik toen. Twee weeën later heb ik er alsnog om gevraagd...
    Uiteindelijk heb ik er maar een paar shots van gehad, want al vrij snel kreeg ik persdrang en om 11:00 is onze dochter geboren. Het was best heftig, maar zeker te doen. En voor een volgende bevalling zou ik er voor tekenen om het op dezelfde manier te doen. Hier dus absoluut een positieve ervaring.

RoosW87 likes this.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier was het heel vergelijkbaar met mijn niet-ingeleide bevalling. Ik had bij beiden een weeenstorm. Eindresultaat was alles waard :)

RoosW87 likes this.
  10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik werd ingeleid met 41+5. Prima bevalling gehad! Kreeg tabletten om in te nemen voor de verweking (ik had nog helemaal geen ontsluiting). Weeën kwamen langzaam en rustig op gang, mijn vliezen zijn pas gebroken met 9 cm. Daarna was het een heftig uur tot zijn geboorte :).

RoosW87 likes this.
  11. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik werd ingeleid met 37+1, had net 1 cm ontsluiting. Infuus met weeënopwekkers stond op de laagste stand, alleen met de persen werd hij wat hoger gezet. Ik ben in net geen 4,5 uur bevallen, wel flinke weeën storm gehad. Ik vond het mee vallen. De 2e mag van mij net zo gaan.

RoosW87 likes this.
  12. Stardust27

Stardust27 Actief lid

Jan 7, 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Hier ook positief ervaren.
    Eerst ballon ivm 0cm ontsluiten en pethidineshot tegen de pijn. Nachtje over geslapen en volgende dag weeenopwekkers vanaf 3 u smiddags (was erg druk) en vliezen gebroken. Weeenstorm tot 12 met 1 cm onsluiting erbij. Was toen wel kapot moe dus ruggenprik gekregen. In de 3 u dat mn ruggenprik werkte en ik kon ontspannen zat ik om iets over 3 op 10cm en ruggenprik eruit gehaald. Klein uurtje geperst en 1 knip en daar was hij. Hechten was easy peasy en om 7 u sochtends waren we thuis. Super dus.

Hoop vandaag te hiren of ik weer wordt ingeleid ivm p97. Vorige qas trouwens met 41.2 pas ingeleid.

RoosW87 likes this.
  13. Samila

Samila Actief lid

Apr 25, 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ben bij beide bevallingen ingeleid. Bij allebei had ik al minimaal 2 cm ontsluiting. Vliezen zijn dus direct gebroken.
    Bij eerste was de bevalling bij de verloskundige van het ziekenhuis. Hier geen infuus gekregen. Na het breken van de vliezen 6 uur later bevallen. Werd mij op het hard gedrukt dat ik pas de volgende dag zou bevallen aangezien het mijn eerste was. Nou...dat zag ik dus niet zitten en gelukkig ook niet gebeurd. Had alleen een spuitje pethedine in mijn been gehad. Wilde ook geen ruggenprik.
    Bij de twee na breken van vliezen direct aan het infuus. Was bij de gynaecoloog zelf. Kleine 5 uur later bevallen. Had wel een weeenstorm. Ook hier pethedine gehad maar die werkte op een gegeven moment niet meer. Toch ook een positieve bevalling geweest. ( voor zover je bevallen positief kan noemen. Het doet gewoon pijn en is een heel gedoe)
    Dit wordt ook een inleiding. We gaan weer voor een snelle bevalling. Zonder ruggenprik.

RoosW87 likes this.
  14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Derde bevalling ingeleid en het was de beste bevalling. Vanaf het moment dat het infuus werd aangesloten was ze er binnen 1,5 uur. Geen pijnstilling, geen weenstorm, bevallen na 5 persweeen zonder knip of scheur. Zou er zo weer voor tekenen!

Fultimemommy and RoosW87 like this.
  15. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Kreeg je pethidine omdat het ballonnetje zo pijnlijk was?

16. Stardust27

Stardust27 Actief lid

Jan 7, 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    Ja klopt! Ik had 0cm dus die ballon hebben ze 3x moeten inbrengen.. dat was denk ik het een na ergste! De weenstorm was ook niet zo tof:|

RoosW87 likes this.
  17. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Ik ben met 39/5 ingeleid. Dag ervoor gestript en in de ochtend vliezen gebroken rond 11.00 uur. Om 16.30 was de kleine geboren. Al met al kijk ik er 'positief' op terug. Was wel een weeenstorm en geen tijd meer voor ruggenprik, maar beter dan dat het 3 dagen had geduurd voor mezelf denk ik.

RoosW87 likes this.
  18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Mijn 2e bevalling was ingeleid en was echt de fijnste :)

Heb een tabletje gekregen voor de verweking... daarna wel 4 uur moeten wachten maar gebeurde tussentijds niks.

Vanaf het moment dat de vliezen zijn gebroken en ik ben begonnen met bevallen heeft het 3,5 uur geduurd :)
    Wel pijnstilling gehad( pompje)

RoosW87 likes this.
  19. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik ben bij de 2e ingeleid. Als je al ontsluiting hebt hoef je geen ballonnen oid. Ik kwam met 3 cm ontsluiting binnen. In het ziekenhuis werden mijn vliezen gebroken. De weeën kwamen vlot op gang. Na 2/3 uur bleef de ontsluiting steken en hebben ze het infuus aangesloten. Toen ging het heel snel. Vanaf het breken van de vliezen tot de geboorte zat ongeveer 5 uur tussen. Mijn oudste is uit zichzelf gekomen en ik vind beide bevallingen wel vergelijkbaar. Duurde even lang en beide begonnen rustig om over te gaan in een weeënstorm. Ik vond alleen bij de 2e de vk niet leuk.

RoosW87 likes this.
  20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier ook een positief verhaal.
    Ik bleef zwangerschapscholestase te hebben dus moest direct blijven en werd ingeleid bij 38+3.
    Ballon werd eind ochtend/begin middag geplaatst, de volgende ochtend rond een uur of 09:30 was de ballon er uit en werden mijn vliezen doorgeprikt en kreeg ik weeënopwekkers.
    Om 15:45 is onze dochter geboren, moest op 10 cm ontsluiting wachten met persen zodat ze een beetje kon indalen.
    Heb wel een ruggenprik gehad, wat een verademing.

RoosW87 likes this.

Share This Page