hoeveel voeding bij 11 weken

Discussion in 'Flesvoeding' started by ikkelies10, Nov 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    even een vraagje,
    hoeveel voeding moet een baby van 11 weken ongeveer drinken,

mijn mannetje was een echt vreetwolf,
    hij krijgt nu 6 flessen van 150-5 me 3 jbpm voor de reflux,
    hij krijgt pepti voeding voor de mogelijke kma.

nu de laatse tijd gaat hij steeds minder drinken, hij drinkt de ene x 80 de andere x misschien 100,
    en hij spuugt ook veel nog uit

het lijkt mij aan de ene kan dat hij wel genoeg heeft, wan hij slaapt sins een week door van 10 tot 5.30

alleen overdag komt hij echt om de 3 uur of eerder,

krijgt hij genoeg binnen denken jullie?
    of kan ik beter 7 flessen van minder voeding aanbieden??

graag jullie tips en adviezen

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik bood bij 11 weken 5 flessen van 200cc aan (nog steeds). Deze gaan niet allemaal op hoor, op een dag drinkt ze tussen de 800 en 900cc in totaal. Maar ook hier overdag minder tijd tussen de flessen en ze slaapt 's nachts door van 23 tot ongeveer 6 uur. De ene dag drinkt ze beter en meer dan de andere dag. O, en wij hebben een klein poppetje: 5 kilo bij 3 maanden.

Je zou je zoontje ook grotere flessen aan kunnen bieden hoor, dan gaat hij vanzelf minder flesjes drinken (5 ipv 6). Ik denk dat hij nu misschien wat te veel krijgt juist op een dag als hij alle 6 flesjes op zou drinken, waarschijnlijk laat hij daarom ook af en toe wat staan. Hij mag 900cc hebben op een dag. En die laatste voeding moet je hem ook blijven geven, als het anders verdeeld wordt op een dag, zou er juist overdag meer tijd tussen de flesjes komen.

Succes!!!!

3. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Toen mijn dochtertje 11 weken was kreeg ze 5 flessen van 150 ml water/5 schepjes omneo/3 schepjes jbpm en daar deed ze het hartstikke goed op. Ze heeft rond de 12 weken wel een paar dagen gehad dat ze heel weinig dronk maar dat ging vanzelf weer over, had waarschijnlijk met het sprongetje te maken.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dat is nou juist het probleem!
    hij krijgt gewoon niet meer in 1 x op
    ik bied 150 aan ,maar hij krijgt met uitzondering maar 130 op
    maar meestal krijgt hij maar 100 op
    meer gaat ergewoon niet in,

hij heeft ook zware reflux dus denk ook dat het daar door komt!
    hij spuugd de laatste tijd ook veel, terwijl hij verborgen reflux heeft,

ik vroeg me gewoon af of hij wel genoeg binnen krijgt!
    hij is trouwens 5 kilo en zit wel onder alle lijnen maar groeit aardig voor zijn doen!

hij krijgt dus over de hele dag zeg maar 700 voeding binnen!

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ah, OK hij wil juist geen grotere flessen...
    Dan is het een kwestie van kijken hoe het met hem gaat: groeit hij verder wel goed? Is hij wakker en alert? dan krijgt hij gewoon voldoende hoor! Hij is ook klein zie ik en sommige kindjes hoeven nu eenmaal niet die volle 900cc, die hebben genoeg aan minder.

Maar kan me je onzekerheid voorstellen, door de reflux... Als je je echt zorgen maakt (of gewoon, ter geruststelling) kun je natuurlijk altijd even bellen met je CB of je huisarts.

Share This Page