Positieve ervaringen met currettage, anyone??

Discussie in 'Miskraam' gestart door Minnimouse, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi Dames,

Graag zou ik wat positieve ervaringen over currettage willen horen (als die er tenminste zijn?). Overal lees je de horrorverhalen maar hoe moet toch ook wel eens wel goed gaan? Volgens mijn gyn is het een ingreep die vaak gedaan wordt.
    De reden is dat ik 9 weken zwanger was en het vruchtje helaas in een vroeg stadium overleden/niet levensvatbaar bleek te zijn :(. Vervolgens heb ik 2x cytotec gehad met bloedverlies als gevolg maar zonder alles uit te drijven. Nu moet ik morgen voor currettage. Ik ben heel bang voor complicaties. Kan iemand vertellen wat ze precies gaan doen? Maken ze eerst nog een echo op de ok? En kijken ze ook mee tijdens het wegzuigen? En hoe weten ze wat ze precies moeten wegzuigen? Mijn gyn had niet zoveel tijd dus ik zit nog met veel vragen...
    Weten jullie misschien meer? Dank!!:D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik hoop Een mk nooit meer mee te maken maar ik zou zo weer gaan voor een curretage als dit nodig zou zijn.
    Mij is het allemaal meegevallen.
    Ik was zo bang voor het infuus alleen al,ook dit viel me mee.
    Heel veel sterkte meid!!

3. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ik heb in juni reen curretage gehad vanwege een missed abortion. En viel echt heel erg mee. Was gwn onder volledige narcose en had daarna nog een paar dagen heel licht bloedverlies geen krampen pijn etcetera. Dus voor mij was de curretage voor zover dat kan positief verlopen.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hier hetzelde, geen problemen gehad.
    Het is inderdaad een routine ingreep en vaak kijken ze wel mee via echo o.i.d. zodat precies gezien wordt of er geen resten over blijven.

5. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Heel erg dank meiden!
    Heel fijn om te horen dat het ook goed kan gaan. En leuk om te zien dat jullie, Beccie86 en Melanie 1986, zwanger zijn, gefeliciteerd!! Het kan dus nog wel na een currettage....heb gewoon te veel verdrietige Asherman-ervaringen in mijn omgeving gehoord en online gelezen. Ben ook een beetje een labiel wrak nu, haha;), dan is alles eng en moeilijk. Rationeel weet ik dat het beter is dat de zwangerschap is afgebroken maar emotioneel landt het nog niet helemaal....Naja, hopelijk valt het mee morgen! Jullie heel veel succes met zwanger zijn/worden en genieten van de kleine beebjes en dreumessen :D:D!!!

6. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Hoi meid, heftig zeg hoor dat je ook een curretage moet ondergaan. Ik ook afgelopen maand. Ik was 9 weken zwanger. Ook mij is het meegevallen. Ook daarna. Vooral emotioneel hakt het erin.
    Daarna weinig last gehad, alleen na 3 dagen nam het bloed verlies toe en kwam er nog een laatste stolsel uit. De onderkant zeg maar is nog heel erg gevoelig en daar heb ik flink last van gehad. Nu gaat alles weer goed en zit er (10 dagen later als normaal) weer een eisprong aan te komen. M'n lijf pakt het weer heel goed op gelukkig!

Wens je het allerbeste morgen, en dat je snel weer een positieve test in je handen hebt!

7. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    oohh eitje fysiek dan... emotioneel is een heel ander verhaal.

Hier ook volledige narcose, alleen bij mij deden ze gelijk een tumor verwijderen en dat gaf eigenlijk de grootste ellende maar tis echt nog 10 keer beter dan cytotec.

Sterkte

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Dank Trotsemammavan1! Lekker dat je eisprong alweer in zicht is, dan kan je er weer 'voor gaan' zeg maar (als je daar al weer aan toe bent tenmiste, dat verschilt ook per persoon). In ieder geval wel fijn dat je lichaam weer normaal functioneert. Lijkt me een hele geruststelling!
    Jeetje Mientjuh2, wat een heftig verhaal zeg! Hopelijk gaat het nu goed/beter met je nu ?!!?
    Ik vond de cytotec ook echt geen pretje, met name de hevige kramp (met dus bijna geen resultaat, zo bleek op de echo) vond ik best zwaar...Nou heel veel succes en sterkte, hopelijk lukt het snel!

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Wat vervelend dat het jou ook gebeurd is. In juni dit jaar heb ik ook een curretage gehad. Vruchtje was gestopt met 5 weken eerst twee rondes cytotec gehad wat niets deed. eerste ronde helemaal niets 2e ronde bloed verlies met stolsels. Toen ik bij de gyn kwam zat het vruchtje nog op de zelfde plek als waar het al die weken al zat. Ben toen toch gecurreteerd. Het is mij voor de volle 100% mee gevallen ondanks een hele vervelende ervaring eerder. ik hoop niet dat ik het nogmaals mee moet maken maar als het wel zo zou zijn kies ik weer voor een curretage met ruggeprik.
    Heel veel sterkte

10. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ja hoor het gaat nu gelukkig weer heel goed.. Tumor verwijderen was in Juni en kreeg gelijk tegen littekenweefsel een spiraaltje... Die is verwijderd in Juli na gebruik van hormonen en nu gelijk weer de eerste keer zwanger!!! hoop dat het voor jou ook zo super mag meevallen.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb 2 curretages gehad en ik vond het lichamelijk weinig voorstellen. Ik heb ze gehad onder algehele narcose en vond het heerlijk om even van de wereld te zijn en zo versuft wakker te worden. Even weg uit alle verdriet. De eerste keer wilde ik stoer zijn en geen paracetamol daarna, heb toen op dag 3/4/5 wel redelijke krampen gehad. De 2e keer moest ik (van mezelf, zucht..) weer werken de dag er op dus heb ik wel paracetamol gepakt en nergens last van gehad (lichamelijk dan, geestelijk was wel anders...)

Heb er ook niets aan overgehouden (naar mijn weten) want was na de eerste curretage 4 maanden later weer zwanger en na de 2e curretage meteen weer en dat werd mijn geweldige dochter :).

Helaas vond ik het geestelijk een heel stuk zwaarder. Ben echt door een emotionele achtbaan gegaan die máánden.

Sterkte....

Deel Deze Pagina