Zijn ze verplicht...

Discussion in 'De bevalling' started by Lovelylonnes, Aug 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    om mij in te leiden als ik dat per se wil?
    Een gyn heeft me namelijk ooit gezegd dat als ik het persee wil, ze het dan moeten...
    Aangezien ik nu al niet meer op of neer kan en toch al 2 kindjes heb, wil ik met 37 weken ingeleid worden...

Ik ben bekend met de risico's, maar mn vorige bevalling was ook een die uit zichzelf begon en toen lang meneer ook scheef dus toen werd het een vacuum...
    Dus na een ks en een vacuum ben ik niet meer zo bang voor een kunstverlossing...

Kan gewoon niet meer, nu al niet meer, en moet nog zo lang!

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Denk niet dat ze dat verplicht zijn zonder medische redwn, maar aangezien je eerder een ks hebt gehad zullen ze dat niet snel doen. Heb vaker gehoort dat je na een ks zowiezo niet ingeleid mag worden omdat er dan grotere kans is dat het oude litteken in je baarmoeder scheurt.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lijkt me ook een hele rare situatie, dan zou het kunnen dat het niet medisch verantwoord is maar dat ze het wel zouden moeten doen... Denk eerder dat je er dringend om kunt verzoeken (met redenen) en dat ze dan nagaan wat het beste is voor jou en je kindje.

Maar ze zijn er volgens mij wel heel voorzichtig mee. Zelfs bij vrouwen die aan de sondevoeding zitten wegens extreme misselijkheid (en nog veel overgeven dus) wordt het vaker niet gedaan dan wel.

4. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

Jun 10, 2010
    1,205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    Ze gaan je kindje (denk ik) niet eerder halen omdat jij erop staat, enkel met medische redenen...

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, lijkt mij niet... Dan zouden er zoveel vrouwen ingeleid moeten worden. De meesten zijn het wel zat op het eind. Zelfs bij medische oorzaken zijn ze terughoudend.

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hangt er denk ook vanaf hoe de staat down-under is... ligt kindje helemaal ingedaald en is de boel verweekt en (beginnende) ontsluiting is het wat anders vind ik dan wanneer je lichaam zelf nog geen naderende bevalling aantoont. Maar hoe het precies zit weet ik ook niet.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Volgens mij wordt er na een KS nooit ingeleid, omdat er dan teveel druk op het litteken kan komen te staan..

En echt afdwingen gaat ook niet lukken. Als een arts het niet verantwoord vindt, zal hij/zij het niet dan. Dan is de enige optie een andere arts zoeken.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben ingeleid en toen ik om informatie vroeg, vroeg ik of ze het met gel of een veter zouden doen.
    De gyn vertelde dat ze veters alleen gebruiken bij vrouwen die eerder een KS hebben gehad. Of dit overal zo het geval is weet ik niet, maar in mijn ZH dus wel. Blijkbaar kun je wel ingeleid worden na een KS, maar of ze dat overal doen??

Lekker of topic, maar bij mij konden ze direct mn vliezen breken dus geen gel gehad!! :)

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier moest ik voor het weekend bevallen wegens een zeer grote kans op een OK maar dat ging volgens de gyn. alleen maar vanaf de 40 weken. Eerder was het beleid alleen met zeer ernstige complicaties.

10. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ze gebruiken dan geen gel om het sneller te laten rijpen, maar vliezen breken kan wel en infuus ook, maar niet zo sterk als anders is mij vorige week verteld

11. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Maar, met alle respect, als je gyn inleiden niet wil doen is dat omdat het in jouw belang of dat van de baby is om nog te wachten. Niet omdat hij jou graag onnodig wil zien lijden! Zou jij dan uberhaupt tegen zijn advies in enig risico met jezelf of je kindje willen nemen?

Ik heb er alle begrip voor dat het je zwaar valt en je dus uitkijkt naar het moment dat je bevallen bent, maar het klinkt alsof je zelfs iets zou willen afdwingen wat niet gezond/verstandig is?

En nee: een gyn is dat dan ook niet verplicht!

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Oke, toch wel.. Maar als je 37 weken bent, lukt vliezen breken me ook niet echt denk ik.. Juist dan heb je extra middeltjes nodig??

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier hebbenn ze me wel ingeleid met 37 weken(zou eerst 38 weken zijn) met hevige bi
    en regelmatig bloedverlies waar ze de oorzaak nog niet van weten
    ik stond er op en kreeg toen een datum

denk ook wel dat het aan de gyn ligt

14. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij zijn artsen maar één ding verplicht, en dat is jou en je kind de best mogelijke zorg geven. Als dat inleiden is, dan zullen ze dat doen. Als dat afwachten is, dan zullen ze dat doen. Als het niet heel veel uit lijkt te maken (lees: zowel afwachten als inleiden zal na- en voordelen hebben die tegen elkaar opwegen), dan zullen ze jouw wensen zwaar laten meewegen.

15. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier hebben ze mij ook eerder ingeleid..
    ben zelf ingeleid met 36 weken en 2 dagen.. en bevallen met 36.3..
    had hele zware BI.. kon mezelf niet meer aankleden.. Kon nie tmeer lopen...
    heb een helse bevallling gehad van bijna 1 1/2 dag en is de kleine nog met een spoedkeizersnede gehaald

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Toevallig hier nog met de vk over gehad gister. Ze zei dat de verzoeken tot inleiden de pan uitrijzen en gyn's van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen behalve maar toezeggen...

Ik ben zelf echt fel tegen. Ik had zelf heel zware bi, rolstoel en alles. Geen opvang voor Ties de laatste weken, iedereen op vakantie dus geen hulp en enorme voorweeen. Maar ik vind dat her erbij hoort en positief blijven denken doet een hoop! Ja afgelopen maandag was ik het helemaal beu, maar dat bleek te kloppen want toen begon de bevalling.

Ingeleid worden, en zeker met 37 weken is gewoon zowel voor je kindje als voor je lijf niet goed. Je herstelt het beste als de boel spontaan op gang komt! Sorry dat ik zo fel reageer, het is voor iedereen anders, maar ik snap niet waarom je jezelf dat wil aandoen en niet nog even kunt wachten. Leren loslaten ( van huishouden bijv) en positief blijven denken doen een hoop.

Heel veel sterkte!

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja als het echt geen kwaad zou kunnen hadden ze mij allang in geleid. ik heb zware ischias in beide benen(al vanaf week 19 loop ilk iedere week bij de fysio en sinds 4 weken 2keer per week)
    ik loop al vanaf week 32 met voorweeën en moet iederweek voor ctg. daarnaast slik ik 8 paracetamol per dag ga slapen in het ziekenhuis en heb voor de nachten thuis 2 temazepam per nacht. maar echt niet dat ze mij inleiden

hier willen ze dat het spontaan begind omdat het gewoon weg niet goed is voor je kindje en jezelf.

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik snap echt niet dat je dit al wilt.. met 37 weken !!:O
    wat maken die drie weken (hoe zwaar dan ook) nu nog uit, het gaat toch om de gezondheid van je kindje???

ik heb er nu onderhand ook genoeg van.. al een paar weken.. maar no way dat ik me zonder goede reden zal laten inleiden !! kom op zeg !

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Toen ik zwanger was van mijn dochtertje had ik gekneusde ribben, bekkeninstabiliteit en daarnaast heb ik ook nog een spierziekte. Door alle pijn die ik had en omdat ik al een paar nachten niet geslapen had heb ik gevraagd wat de mogelijkheden waren. De gyn vertelde dat inleiden mogelijk was (ik zat toen al wel op 39 weken), maar dat de risico's veel groter zijn dan bij een bevalling die natuurlijk begint. De kans op een keizersnee is veel groter, een vacuumverlossing en ook dat de placenta niet goed loskomt. Dit was voor mij reden genoeg om het toch maar uit te zitten, want ik ga echt geen onnodige risico's nemen voor mij en mijn kindje. Ook de gyn was er zeker geen voorstander van zolang het niet echt nodig was. Ik was een twijfelgeval op dat moment vanwege alle klachten, maar alsnog deden ze het liever niet.

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Sluit me hier helemaal bij aan ... het kindje geeft zelf aan wanneer het er klaar voor is. Of het moet risico's hebben dat het eerder gehaald moet worden..

Share This Page