hier ook een overwegend positieve ervaring met inleiden (2de bevalling). De gel vond ik verschrikkelijk en had ook nauwelijks effect, ik was er een soort van allergisch voor en mijn schaamlippen zwollen helemaal op en werden branderig. Na 24 uur had ik net genoeg ontsluiting om de vliezen te breken, ook toen geen sjoegge van mijn lichaam, pas nadat ik 2 uur aan de weeenopwekkers zat begon ik weeen te krijgen en toen zette het wel door. Wat ik fijn vond was dat ze het infuus zo instelden dat ik de hele rit op 4 weeen per 10 minuten bleef en dat vond ik wel lekker overzichtelijk waardoor ik alle weeen prima kon opvangen. In 4 uurtjes was mijn zoontje geboren. Nadeel vond ik het "medische", hoofdelectrode, buikband etc waardoor ik geen kant opkon, moest op bed blijven liggen en ik vond het rottig dat mijn lichaam er echt nog niet klaar voor was en zo kunstmatig open gerukt is, maar ach, hij is er en hij is gezond en ik heb een prima bevalling gehad een stuk minder onstuimig qua weeengeweld dan de eerste keer.
Ik vond mijn ingeleide bevalling helemaal top!!(Dit is misschien een beetje gekleurd omdat we heeeeel lang hebben moeten wachten op een goede zwangerschap) Bij mijn 2e bevalling werd ik niet ingeleid. Als ik alle facetten vergelijk, merk ik geen verschil. - beide bevallingen waren pijnlijk (2e iets meer dan de eerste) -de weeën waren goed te doen (2e veel moeten overgeven) -Het personeel in het ziekenhuis was top! (ja, echt waar!) -Lekker douchen en beschuit met muisjes ontvangen Dus ook hier zeker geen horrorverhaal.
2x positief over inleiden 1e bevalling, 41+5, inleiding dmv hormoonveter. bevalling van 4 uurtjes waarvan 50 min persen. 2e bevalling, 41, inleiding dmv infuus. bevalling van 1 uur en 50 min, waarvan 1 min persen. Beide bevallingen waren snel, heftig, maar super goed te doen!
nou het is toch spontaan begonnen, heb weeen! nog niet om de 5 min dus zit nog thuis maar zal denk ik vannacht wel ergens richting zh worden