Dochter van 1 jaar is sinds zondag ziek. Had een tijd terug al een paar bultjes die niet weg zijn gegaan. Vrijdag werden het er meer, zondag hoge koorts (40 graden). Vandaag eerste dag koortsvrij en ze zit er nu helemaal onder. Nu ook in haar gezicht/armen waar het eerst niet zat. De arts van de huisartsenpost dacht zondag misschien aan mazelen maar de huisarts denkt van niet omdat het voornamelijk op haar benen zat. Nu niet meer want nu zit het dus overal en vrij heftig vind ik zelf. Bloedprikken lukte zondag niet en de huisarts wil dat nu ook niet doen. Ze is niet meer gezien door een arts na maandag (toen het nog niet zo heftig was). De huisarts vind ons schijnbaar zeuren en wil dat we het nog even 10 dagen aanzien. Zonder haar dus gezien te hebben zoals het nu is. Lijkt dit op mazelen? Wat het sowieso niet is: - allergie wasmiddel - processierups - vijfde/zesde ziekte - allergie voeding Bekijk bijlage 626330 Bekijk bijlage 626329
Ja alleen dat past dus niet in het patroon van bultjes al 18 dagen die dus de laatste dagen erger zijn
Ik zou toch weer terug gaan naar de huisarts. 10 dagen aan kijken met zulke hoge koorts vind ik niet oké.
Alleen zit de 6e ziekte niet op de benen qua vlekjes. Maar jemig dit ziet er wel heel heftig uit Ik vind het er wel uit zien als mazelen maar ik ben geen arts natuurlijk. Belachelijk trouwens dat de huisarts jullie pas over 10 dagen weer wilt zien.
Ik heb heel brutaal het ziekenhuis hier in de buurt gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik werd teruggebeld door de kinderarts en ze willen haar zo even bekijken. Daar ben ik echt blij mee. Als die ook zeggen even aanzien dan vind ik dat prima om te doen. Maar om dat nou te zeggen zonder haar gezien te hebben vind ik nogal wat.
Ja ik vind het er ook op lijken. Mijn man kwam net thuis en schrok zich dood. Ze ziet er zoveel slechter uit dan vanochtend.
Gewoon weer bellen naar de huisarts en anders vanavond naar de hap bellen en je verhaal uitleggen. Ik zou dit wel willen laten nakijken door een arts. Zeker als ze er zo slecht uit ziet.
Goed gedaan! Ben ook benieuwd wat de kinderarts zal zeggen, ik vind het qua koorts heftig en die vlekjes ook...
De kinderarts heeft haar nagekeken en ze denkt ook aan een virusinfectie. Het moet binnen een week over zijn en anders moeten we weer bellen