Heeft iemand hier ervaring met een positieve fibronectin test? En ben je ook binnen 10 dagen bevallen? Ik ging gister naar het ziekenhuis vanwege een blaasontsteking, ze wilde voor de zekerheid nog even mijn cervix meten en die was 2.4 cm, vorige meting 1.5 week terug was hij 3.5 cm maar ik heb een hele flexibele cervix dus maak me daar niet meer ongerust om. De ene week is hij zo een halve tot een hele cm langer dan de andere week..Bij mijn vorige zwangerschap was dit ook zo en zij is blijven zitten tot 37.5 weken. Anyway na een paar uur weer gemeten en hij was nu 2.8 cm, maar ze wilde voor de zekerheid nog een fibronectin test doen en die blijkt positief te zijn. En moet ik sowieso 2 dagen blijven in het ziekenhuis ter observatie. Nu werd wel verteld dat de test vals positief kan uitslaan als je hem doet na een inwendige echo vanwege de gel die daarbij gebruikt wordt, en dat is bij mij gebeurd. Ook gebruik ik momenteel een vaginale antibiotica zalf vanwege BV, en wat het effect daarvan is op zo'n test wisten ze niet. Ik heb ook helemaal geen harde buiken of weeën, behalve gevoelige onderbuik/blaas door de blaasontsteking waar ik nu AB voor krijg. Baby is ook heel druk en hartslag is prima. Het is ook een vrij nieuwe test heb ik begrepen, ze voeren hem hier iig niet zoveel uit. Als hij negatief is heb je bijna 99% kans dat je niet binnen 10 dagen bevalt, dus ik hoopte op dat beetje geruststelling, maar helaas is dat mij niet gegund deze zwangerschap als hij positief is dan heb je 60-70% kans dat je binnen een week/10 dagen vervalt, maar dan moet hij wel goed uitgevoerd worden natuurlijk.. Hier nog ervaringen?
Ja hier is die test ook gedaan en ben dezelfde dag nog bevallen helaas... Ik was toen 32+6 weken zwanger... Ik hoop dat jij niet in die categorie gaat vallen en je niet weer een prematuur mag krijgen maar een lekkere mollige voldragen baby
Hier ook gehad. Duidelijk dat ik ging bevallen. Inderdaad de volgende dag al.... Maar hoe betrouwbaar het in jou geval is weet ik niet. Misschien later herhalen.... Hopelijk blijf je kindje nog veilig bij je binnen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een baarmoederhals van 3.3 cm momenteel, geen harde buiken/weeën, geen infectie, ruim voldoende vruchtwater en een prachtig beweeglijk en druk kindje met een goede hartslag. Op dit moment is er dus duidelijk niks aan de gang. Kan natuurlijk altijd veranderen maar ik denk dat deze test in mijn geval vals positief is geweest. Hopelijk blijft onze kleine jongen nog een aantal weken zitten.
Dat is toch even een vervelende nieuwtje dan! Gelukkig zit de kleine man nog goed en lijkt je lichaam niks in gang te zetten! Hopelijk was het inderdaad een vals positieve uitslag en blijft je mannetje nog netjes 10 weken zitten. Sterkte.