Beetje vage titel, maar ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit ook hebben gehad en wanneer jullie bevallen zijn. 3 weken geleden werd ik 's nachts wakker van pijnlijke harde buiken, soms uitstralend naar mijn rug. Deze kwamen op een gegevengeven moment om de 3-4 minuten. Na 1,5-2 uur ben ik onder de douche gegaan en trok het weg. De volgende dag de verloskundige gebeld: voorweeën. Een week later precies hetzelfde. Alleen iets eerder onder de douche gegaan. Ging ook weer weg. Afgelopen zaterdag was ik 37 weken. De nacht van maandag op dinsdag werd ik wakker van pijnlijke harde buiken die niet over gingen na de douche. Het werd alleen maar meer. Verloskundige gebeld. Inwendig onderzoek : 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was half verweekt. Uiteindelijk gingen de krampen weer weg. Valse start. In de nacht van dinsdag op woensdag ben ik mijn slijmprop verloren. Gistermiddag kreeg ik al last van krampen onderin. Alsof ik ongesteld moest worden alleen dan erger. Vannacht veel harde buiken gehad, om de 3-4 minuten, en zo'n kramp onderin dat ik bijna niet meer rechtop kon staan. Weer de verloskundige gebeld. Na inwendig onderzoek vertelde zij mij dat mijn vliezen op spanning stonden en dat dat de krampen veroorzaakt. Of de bevalling zou doorzetten of niet kon ze nog niet zeggen . Haar advies was om met 2 paracetamol nog maar wat proberen te slapen. Ik heb daarna gelukkig nog wat uurtjes kunnen slapen. Nu merk ik dat de paracetamol uit begint te werken en krijg ik weer krampen onderin en wat meer harde buiken. Ik hoop dat mijn vliezen gaan breken en dat de bevalling gaat doorzetten. Heeft iemand dit ook zo meegemaakt en wanneer ben je daarna bevallen? Beetje lang verhaal. Sorry.
Geen ervaring (zwanger van eerste), maar kan me voorstellen dat dit onzeker moment is. Als paracetamol goed helpt tegen de pijn dan nog een keer nemen misschien (wel 6-8 uur ná eerste gift natuurlijk!). Want zover ik heb gelezen: hoe meer ontspannen de moeder, des te vlotter de bevalling.
Pfff het is duidelijk aan het rommelen bij jou zeg! Balen dat het steeds weer afneemt! Het schijnt wel dat dit voorwerk vaak al heel veel doet, het is dus niet voor niets! Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar hoop voor je dat het gauw doorzet en wens je een fijne bevalling toe!
Verloskundige is net geweest. Er zijn nog geen vorderingen qua ontsluiting enz. Zij weet het ook even niet. Als het vanavond niet beter is gaat ze waarschijnlijk met het ziekenhuis overleggen. Nog even afwachten dus.
Spannend! Hier ook al de hele dag harde buiken. De ene keer om de 3 minuten, dan weer 10 en dan weer een half uur niks. Vooral erg vermoeiend.
Bijna al het bovenstaande wat jij beschrijft, daar loop ik al 6 weken mee. Dus het wil niet zeggen dat de bevalling door zet. Heb zelf al wel ontsluiting en flinke druk down under, soms het gevoel te moeten persen, maar tot nu toe doet het ziekenhuis nog niks, en is het afwachten. ( wordt over een kleine 10 dagen wel ingeleid ivm een tweeling en lichamelijke klachten )
Ik ben uiteindelijk gisternacht in het ziekenhuis geweest om een nacht goed te slapen. De harde buiken kwamen al 16 uur om de 5 minuten samen met de krampen. Er was nog steeds geen vordering. Mogelijk kwam het door weeën zwakte. In het ziekenhuis heb ik een injectie pethidine gehad, maar heb slecht geslapen helaas. Vannacht gelukkig wel goed geslapen. Maar zowel mijn eigen verloskundige als de verloskundige in het ziekenhuis weten niet waardoor het komt. Omdat het kind het super doet wordt er nog geen actie ondernomen. We wachten af.