hallo, ik heb een vraagje. Op 27/12 heb ik een curettage gehad (12W) en sindsdien moet ik af en toe bloed laten prikken om te zien of mijn HCG weer daalt. Op 11/01 was deze waarde 20 en mijn gynaecoloog zei dat hij er zeker van was dat het de binnen een paar dagen negatief zou zijn (<5). Nu heb ik op 21/01 weer bloed laten trekken en de huisarts belde net om te zeggen dat het HCG nog op 11 stond en progesteron op 8 en dat ze dat wel wat raar vond. Heb dan gebeld naar gynaecoloog en die zegt nu ineens dat dat wel kan (is dus ineens niet meer zo zeker ) Vandaag ben ik thuis van mijn werk omdat ik het niet kan houden van buik- en rugpijn en misselijk als de pest,net gelijk ik mijn maandstonden moet krijgen maar dan 10 keer zo erg.Verwacht elk moment dat ze gaan doorbreken maar dat kan toch niet als hcg nog positief is? Dan heb je toch nog geen eisprong gehad en dus geen menstruatie? Mijn vriend en ik hebben in de tussentijd wel geen condoom gebruikt dus zou het kunnen dat mijn HCG weer omhoog aan het gaan is?Maar dan snap ik die buik-en rugpijn zeker niet meer...Eén ding is zeker: het menselijk lichaam is een mysterieus ding...)
ik kan je op je vraag helaas geen antwoord geven maar als je bij doodvruchtje dit nog eens post mariaatje heeft ook zoiets gehad geloof ik heel erg veel sterkte liefs miriam
Hoi Vogue, Ik lees net je berichtje. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. 13 september ben ik gecuretteerd na een zwangerschap van bijna 10 weken. Na de curettage heb ik niet gecheckt dmv een test of het hcg uit mijn bloed was. Bijna 6 weken na de curettage nog steeds geen menstruatie, toch maar even testen en die was positief. Ziekenhuis gebeld: gefeliciteerd mevrouw, u bent weer zwanger. Oh? 2 weken later mocht ik voor een 1e echo, ivm miskraam zo vroeg. Was er niks te zien. Bloed gaan prikken, hcg was 18. Tsja, kon nog 2 kanten op, óf het was van de miskraam, óf het was een zeer prille zwangerschap (2 of 3 weken). Dus, week later weer bloed prikken. Gezakt naar 10. Conclusie, geen nieuwe zwangerschap, maar gewoon nog resten van de vorige. Tsja, dan zit je daar. We hebben afgesproken dat ik iedere week bloed mocht prikken om het verloop goed te kunnen volgen, nou, dit was dramatisch. Hoe lager het hcg werd, hoe kleiner de stappen werden. Van 10 ging ik naar 7, van 7 naar 6, van 6 naar 4, van 4 naar 3 en toen uiteindelijk naar 2. Toen was het goed en hoefde ik niet meer te prikken. 2 weken later werd ik ongesteld. In die weken dat ik aan het prikken was had ik af en toe ook gerommel en pijn in mijn buik, ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden. Waar dit vandaan kwam weet ik niet, want uiteindelijk zat er tussen miskraam en 1e menstruatie 4 maanden. Het ziekenhuis stuurde mij steeds naar huis met het gegeven te wachten, het lichaam lost het vanzelf op. Het komt niet vaak voor, maar schijnt ook niet uitzonderlijk te zijn. Vraag gewoon of je bloed mag blijven prikken, dan weet je precies hoe het allemaal loopt in je lichaam. Maar het is wel zo, zolang het hcg boven de 5 is, krijg je géén eisprong en word je dus ook niet ongesteld. Hoop dat je hier iets aan hebt, succes met alles!
Ik heb een miskraam gehad bij 6 wk. Mijn HCG was aanwezig 6 wk lang na de 1ste dag van de miskraam. Ik ben de 5de week ongesteld geworden van die 6 wk ondanks de HCG in mijn lijf. Sterkte met alles. Rot dat het zo gegaan is meid.
hey, dank je wel voor jullie antwoorden. Mariaatje, vooral aan dat van jou heb ik veel gehad. Alleen hoop ik toch dat het bij mij wat vlugger zal gaan. Volgende woensdag laat ik opnieuw bloed prikken en hopelijk is het goed gedaald. Ondertussen ben ik nog niet ongesteld geworden en alle verschijnselen zijn weer weg dus het zal nog wel een tijdje duren. Vraag mij wel af waar die pijn vandaan kwam. Is eigenlijk ironisch, als je zwanger wil worden hoop je dat je maandstonden uitblijven en na een miskraam/curettage zit je er erg op te wachten...
Vogue, ik hoop voor jou ook echt dat het niet zolang mag duren, het is gewoon vreselijk. Zelf had ik hierdoor gewoon een flinke emotionele klap, ik kon het niet afsluiten en zag het steeds somber in. En toen ik éindelijk ongesteld werd was ik zó vreselijk blij. Gilde "jippie" vanaf het toilet, mijn man moest wel lachen, had me nog nooit zo blij gezien met een menstruatie. Heb hem wel haarfijn uitgelegd dat het de 1e en de laatste keer zou zijn . Volgens mij is er hier op het forum nog iemand die ook 115 dagen heeft moeten wachten, weet alleen niet meer wie het was. In ieder geval sterkte van de week en hou je me even op de hoogte?
Hoi Voque. Ik weet niet of ik je kan helpen, maar kan wel vertellen dat het ooit raar loopt. Ik heb inmiddels diverse miskramen gehad, en ze verlopen allemaal anders. In september had ik weer een miskraam, veel buikkramp en rugpijn, veel bloedverlies met grote stolsels. Naar het ziekenhuis geweest voor een echo, maar hier konden ze niets op zien, dus waarschijnlijk was het vruchtje al weg. Voor de zekerheid moest ik van de arts bloed laten prikken. Ik had op vrijdag die echo en bloedprikken, op maandag moest ik terug voor de uitslag. Wonderwel was mijn HCG waarde heel hoog. Weer bloed laten prikken, woensdag weer terug naar arts, HCG waarde was meer als verdubbeld, dus volgens het bloedonderzoek was ik 100% zwanger. Weer bloedprikken, vrijdag weer terug, weer was het HCG verdubbeld? Ik vloeide ook niet meer, maar snapte er niets van, voelde me totaal niet meer zwanger ( terwijl ik al voor de test voelde of ik zwanger was of niet), en voor mijn gevoel hield mijn lijf me straal voor de gek. Ook de arts snapte er niets van. Weer een echo, niets te zien. Weer bloedprikken, maandag telefonisch uitslag. Maandag kreeg ik telefoon en toen bleek dat het HCG gezakt was tot onder de 5 ( volgens mij 3,2) dus ik was ineens ook niet meer zwanger. Dus, ik denk dat je lijf je aardig voor de gek kan houden, misschien dat het er ook mee te maken had dat ik al vaker zwanger was geweest en steeds vrij kort na een miskraam weer zwanger was. Ik weet het niet, de arts wist het zo ook niet, dus ik denk dat je gewoon een paar keer bloed moet laten prikken om te controleren of alle hormoonspiegels weer goed zijn. Veel succes.
Kan je het bloedprikken op HCG zelf aanvragen bij je huisarts of moet dat in het ziekenhuis? Ik heb dus ook een curretage gehad en ook wij willen het na mijn eerste eigen menstruatie het weer gaan proberen. Het zou idd best wel fijn zijn om deze waardes een beetje in de gaten te kunnen houden. Op dit moment voelt mijn lichaam zich echt nog op en top zwanger, alleen mijn buikje die ik had is verdwenen, en dit vind ik best rottig om mee om te gaan. Ik hoop ook voor jullie dat alles snel achter de rug is en jullie opnieuw zwanger mogen zijn
volgens mij kun je deze bloedtest ook via de huisarts aanvragen, maar ik sta onder controle in het ziekenhuis, dus ik hoef de huisarts niet als tussenstop te gebruiken, omdat ik meteen bij de juiste persoon zit en mijn ervaringen in het ziekenhuis is dat ze voor elk akkefietje bloed laten prikken om alles te checken en dubbel checken. gewoon bellen voor informatie, nee heb je ja kun je krijgen, nietwaar?
hallo, eventjes om te laten weten dat ik sinds woensdag weet dat ik opnieuw zwanger ben! Ben dus niet meer ongesteld geworden na curettage en eisprong gehad bij positieve hcg, waarschijnlijk was buik-en rugpijn eisprong en geen naderende menstruatie...Weet wel nog niet hoelang precies ik zwanger ben, waarschijnlijk 5 weken want vruchtzakje was al goed te zien...
Hoi Voque. Nou, van harte gefeliciteerd! met dit blije en goeie nieuws. Hopelijk dat het nu wel goed blijft gaan, ik duim voor je.