Ik denk inderdaad dat als je veel pijn hebt, je blij bent als die gezet wordt zodat het ergste gedaan is
Wat purk zegt! Toen ik mijn ruggeprik kreeg zat er een man ook in die kamer. De arts die de prik zette wilde eerst alles afsluiten.. Ik heb vriendelijk noch dringend gemeld dat het mij geen reet uitmaakte en dat hij nu die prik moest zetten!!
Dat snap ik wel ja, ik vind het ook echt zo enorm spannend, merk dat ik echt heel erg onrustig ben. Normaal ga ik altijd eventjes slapen rond deze tijd maar heb net alleen maar liggen woelen, kan gewoon niet slapen zo vol spanning zit ik en ik moet toch echt nog een paar dagen geduld hebben
Hier is de bevalling spontaan begonnen. Vliezen braken en een aantal uur later begonnen de weeën. Echter alleen rug weeën. Ik kreeg uiteindelijk een ruggeprik omdat ik ze niet meer op kon vangen. Daardoor stopten de weeën. Toen ben ik uiteindelijk doorgeleid. Dus infuus met weeënopwekkers. Werkte prima. Hier duurde het lang, maar dat had te maken met het feit dat dochter nog niet laag genoeg lag en een flinke sterrenkijker was. Hoewel het lang duurde heb ik het niet als heel vervelend ervaren. Het was pittig maar wel goed te doen al met al. Al heb ik tussendoor ook een paar keer geroepen dat ik het echt niet kon, maar dat was de uitputting Komt vast helemaal goed, nog een paar dagen!
Oh en die ruggenprik? Het blijft een prik, maar ik kreeg hem midden in een wee dus niks van gemerkt. En hij werd gezet door twee hele gezellige heren die mij flink wisten af te leiden. Uiteindelijk was die ruggenprik helemaal niet zo spannend als ik van tevoren had bedacht
Ja bij mij gaan ze ruggenprik al zetten nog voordat ze me aan de weeën-opwekkers leggen aangezien ik nu al zoveel pijn heb en niet eens fatsoenlijk kan liggen in een bed, laat staan met de benen opgetrokken Dus ik moet gewoon eventjes doorbijten en hopelijk gaat het allemaal lukken.
Ik verwacht dat het je meevalt. Ze verdoven de huid dus dat scheelt al. Spannend hè! Ik kan me nog goed herinneren toen ik hoorde wanneer ik ingeleid zou worden. Ik was ineens een kip zonder kop en kon niet meer slapen. Dochter kwam alsnog spontaan eerder.
Ja ik ben al weken aan het hopen eindelijk een datum te krijgen en nu weet ik een datum en ben ook poepie nerveus en mijn man trouwens ook Heb ook de laatste dagen weer af en toe van die venijnige steken in mijn onderbuik maar dat zal het laatste indalen wel zijn maar hij lag de laatste weken toch al goed ingedaald. Ik duim maar dat ik morgen bij het inwendig onderzoek wat ontsluiting heb
Ik mag me vanavond melden om ingeleid te worden. Ook eerst ballon en dan morgen als het goed is vliezen breken, infuus, bevallen en naar huis. In het gesprek met de gynaecoloog van de week werd nog wel meerdere keten gezegd dat ik er niet van uit mocht gaan vrijdag te bevallen. Dat het zeker niet gek is als er vrijdag een tweede ballon gezet moet worden en dat het ook wel eens 48 uur kon duren. Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat ik daar absoluut niet van uit ga. Ben zo klaar met het ziek zijn van deze zwangerschap, wat mij betreft is het morgen eindelijk allemaal klaar en kan ik gaan genieten van ons mannetje. Ben gek genoeg ook helemaal niet zenuwachtig, heb er zijn in,
Jij bent dan wel lekker positief ondanks dat je gynaecoloog zegt dat het best wel eens 48 uur kan duren Ik wil ook graag dinsdagavond gewoon thuis zijn met ons mannetje maar ben echt bang dat het juist langer gaat duren en dat wil ik echt niet. Deze laatste weken zijn al zwaar genoeg geweest Succes vanavond!!!
Hier ook een goede inleiding gehad. Kwam voor routine controle in het ZH bij 40 weken en 5 dagen. Hierbij zagen ze verminderd vruchtwater dus zou ingeleid worden. Ik zat nog potdicht. Ze hebben eerst de ballonkatheter geprobeerd maar dit ging erg moeizaam omdat mijn bmm ver naar achteren lag (kleine nog niet genoeg ingedaald) en dit vond ik wel pijnlijk/vervelend, viel bijna flauw. De verpleegkundige die er bij was zag dit en zei tegen de arts dat het nu klaar was en dat ik een tablet kreeg om de boel daar eerst wat te verweken. Hierna terug naar de kamer en ik kreeg al wat menstruatiekrampen die langzaam aan wat erger werden. Na een aantal uur kwam de arts van de avonddienst die net was begonnen en die wilde nog 1 poging doen om een ballonkatheter te plaatsen. Ik had toen 1 cm ontsluiting (woohoe ). Ik had me al helemaal schrap gezet voor de pijn maar dit keer ging het supergoed en pijnloos. Weet niet of het aan die ene cm heeft gelegen of aan de andere arts. Met de ballonkatheter kreeg ik al echt wat weeën die ik ook weg moest puffen. Na ongeveer 3 uur gingen ze kijken (ongeveer 23.00) en zagen 3 cm ontsluiting. Ik mocht dus naar de bevalkamers waar ze mijn vliezen door hebben geprikt, me 1 liter vocht hebben gegeven en daarna een ruggenprik (heerlijk) en het infuus met weeënopwekkers. Hierna heb ik heerlijk in bed gelegen met het CTG aangesloten. Ik zag dus de weeën wel voorbij komen maar voelde er niks van. Rond 5.00 heb ik de boel ondergekotst en toen had ik 8 cm ontlsuiting (schijnt vaker dan voor te komen). Vanaf 5.30 kwamen de weeën door de ruggenprik heen en vanaf 7.00 heb ik (voor mijn gevoel) persweeën weg moeten puffen. Om 8.30 was het dan eindelijk zo ver en mocht ik voor het 'eggie' gaan persen en om 8.45 is onze boef geboren met 4025 gram. Dus hier met 40 weken en 5 dagen in de middag/avond ingeleid en de volgende ochtend bevallen terwijl alles nog potdicht zat. Heel veel succes alvast!
Oh en bij mij moesten ze 4 keer prikken voor de ruggenprik maar was echt veel minder pijnlijk dan bijvoorbeeld een infuus... Ondanks de pijn moet je proberen zover mogelijk dubbel te vouwen! Fijn dat je een datum hebt in ieder geval!
@Jingle dat klinkt zeker wel positief. Ik heb vanmiddag een inwendig onderzoek gekregen en bleek al 1 cm ontsluiting te hebben dus dat is positief. Maandagavond controleren ze het nog eens en als het nog op 1 cm is blijven steken dan krijg ik de ballonkatheter en als ik toch 3 cm zelf heb gekregen dan mag ik dinsdagochtend terug komen om ingeleid te worden dus ben benieuwd. Ik vind het vreselijk spannend allemaal
Ik ben bij de laatste met 37 weken ingeleid, Bij 36.4 keken ze of ik ontsluiting had en dit had ik, 2 cm. Hierdoor konden ze bij 37 weken meteen de vliezen breken, Als ik dit niet had zou ik een ballon katheter krijgen 3 dagen later moest uk 08.00 in het ziekenhuis zijn, 08.30 braken ze mij de vliezen, dit deed totaal geen zeer oid, Om 14.30 had ik nog maar 4 cm, ze hadden het infuus vergeten aan te aan te zetten, dat was wel dom, maargoed ik vond het geen probleem en fouten maken kan he... Dus aangezet, en Toen had ik om half 4 9,5 cm ontsluiting, het laatste stukje heeft ze weg gedrukt, dit deed onwijs veel pijn, 8 minuten geperst en toen was ze er, Ik vond het een hele " fijne" bevalling, ik kijk er niet negatief op terug en zou er voor tekenen als de volgende inleiding weer zo gaat...alleen dan wel ff checken of ze het infuus ook werkelijk aan hebben gezet haha
Ik hoop natuurlijk dat ik maandagavond ook meer ontsluiting heb en dat de ballonkatheter niet nodig is maar dat is gewoon afwachten. Ben wel blij dat het niet meer potdicht zit en ik al 1 cm ontsluiting heb.
Ik ben bij de 2de ingeleid geweest met oxytocine. Om 14u lag ik aan het infuus met 1 cm ontsluiting die ik de weken ervoor al had en om 20.45u had ik mijn dochtertje in de armen. De eerste uren waren makkelijk, enkel de laatste 2-3 uren vond ik het best heftig omdat de weeën te snel kwamen en ik ze niet kon opvangen. Maar ik kon dan ook niet rustig en kalm blijven, misschien dat dat bij jou niet zo is.
Ben bang dat ik ook niet rustig en kalm kan blijven Helaas willen ze in dit ziekenhuis bij die 1 cm ontsluiting die ik heb nog die ballonkatheter inbrengen om tot 3 cm ontsluiting te gaan en dan breken ze pas de vliezen dus ik duim dat ik maandagavond toch wat meer ontsluiting heb gekregen spontaan of dat die ballonkatheter snel zijn werk gaat doen zodat ik ergens dinsdag ga bevallen
0 cm ontsluiting, gyn heeft even lopen porren en toen is smiddags de ballon geplaatst. Die heeft zonder dat ik wat voelde voor 4 cm ontsluiting gezorgd. Vliezen gebroken en toen ging het vanzelf verder. Geen opwekkers nodig gehad. En ook zonder opwekkers kun je in een weeenstorm terecht komen Hihi. Binnen 5 uur bevallen. 38.4 weken. Succes!
Hier ook ingeleid met een balloncather. Half 8 sochtends erin en rond 12 uur smiddags viel hij er uit en zat ik op 3cm! Het kan dus ook snel gaan met een ballon. de gyn zei nog: nou als jij niet bevalt vandaag dan weet ik t ook niet meer! Helaas blijven hangen op 5 cm dus dat werd m niet