Hier tegenovergestelse. Neustesten negatief. Lollytest positief... pas 3 dagen daarna ook de neustest positief.
Ik lees dat umc en ggds onderzoek hebben gedaan en dat maar 55% positief testte terwijl bij neustest 90% (indien klachten), zelfde groep.
Maar mogen kinderen met verkoudheidsklachten die een negatieve zelftest hebben nu wel of niet naar school?
Zeker https://www.boink.info/artikelen/nieuws/openbaar/2022/update-beslisboom-gewijzigd-quarantainebeleid-versie-31-januari-2022
Als ze slaapt? Of anders neus laten snuiten en dan het staafje door het snot halen ( beetje ranzig. Sorry )
Dit is de test van mijn zoontje van vanmorgen. Resultaat stond er na exact 15 min. Hij hoest zo nu en dan. Vrijdag was hij nog negatief met deze test. Betrouwbaar of niet? Ps. Ggd test staat al om 13 uur.
Hier vanochtend een knalpositieve lollytest helaas. Zoon klaagde over hoofdpijn en buikpijn en wilde zelf graag testen. Afspraak bij de ggd al ingepland voor morgen.
Gewoon naar de GGD gaan, hoef je het niet zelf te doen en dan moet ze (iets met vreemde ogen dwingen). Hier doen ze het zelf maar ze zijn al wat ouder (ook mijn vriendin haar zoon van 8 doet het zelf omdat hij het beter voelt) maar ik weet niet of dat een optie is.
Nee werkt ook niet helaas, bij ggd heeft ze 1e x ook telkens hoofd weggetrokken een 2e x ging t wel maar die man kriebelde alleen wat voorin haar neus zelf doen, doet ze ook niet. Echt heel koppig.. nou ja vooralsnog heeft niemand anders in het gezin ook maar 1 klacht, zodra dat wel gebeurt dan kan die testen
Mijn zoon (bijna 4) deed z'n mondje niet open bij de ggd en thuis lukt me dat ook niet. Neus ging wel, maar onder 'dwang'... Gisteren nog thuis getest omdat hij nu hoge koorts heeft en test is negatief. Straks maar even overleg met de huisarts, want hij heeft al behoorlijk wat maanden om de 3 a 4 weken drie dagen koorts die over de 40 heen gaat
De lollytest van de oudste was gisterochtend negatief, dus die ging naar school. Kwam thuis met wat hoofdpijn en vuurrode wangen. Toch maar een neustest gedaan en die was binnen 3 minuten knalpositief Dus die 55% betrouwbaarheid gaat hier wel op helaas