Positieve onderwerpen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxxilse85, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boerin

boerin Lid

3 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Wat een leuk topic,

Ik ben zwanger jeej en dat al in de 1e ronde
    Voel me vandaag bijzonder goed
    Lekker eten de hele dag, wel gezond hoor
    Ik werk thuis en kan zomaar even weglopen als het nodig is
    Iedereen is blij voor me veel felicitaties en kaarten en cadeautjes
    Vriendlief vindt het super bijzonder en leeft echt mee

Nou dat was het wel, ik wordt nog vrolijker als dat ik al was van dit topic

2. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Super leuk topic!!!

- ik ben zwanger :D
    - weinig tot geen kwaaltjes ( maakte me onzeker maar kan het natuurlijk ook positief bekijken :))
    - ongelooflijk blij zijn en het soms nog niet echt beseffen
    - woensdag eerste echo
    - ml die me erg helpt en ook door het dolle is
    - degenen die het weten zo super blij voor ons zijn

3. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Die TIETEN! !!!!
    Eindelijk heb ik ze!!!! :) :) :)

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

hahaha :D

leuk om te lezen dames!

Ik zie het ene negatieve topic na het andere komen over dat vrouwen het vervelend vinden dat familie en vrienden zo geïnteresseerd zijn in de zwangerschap.
    Dit vind ik erg vervelend om te lezen omdat mijn zus in verwachting is, en ik helemaal in de wolken ben voor haar, haha.

Ik vind het daarom fijn om te lezen dat vele van jullie toch blij zijn met een geïnteresseerde familie en vrienden! :D

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    #25 Bengeltje73, 20 apr 2014
    Laatst bewerkt: 20 apr 2014
    Ik ben OVER gelukkig!

-iedereen is enorm lief(kaartjes, kado'tjes)
    -ikzelf ben vreselijk ontspannen
    -ik ben zooooooo trots op mijn buik ( dat was hiervoor wel anders)
    -ik luister elke ochtend heerlijk even naar mijn meisje der hartslag

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lekker positief!!! Goed idee!!!

-een enorme slinger aan kaartjes van vrienden en familie( die door de kat weer van de muur is getrokken)
    - stiekem al die aandacht! Iedereen wil weten hoe het met je gaat em even 'buikje' voelen.
    - lekker eten als je honger hebt en niet aan de een of andere lijn denken.
    - die heerlijke schopjes die nu soms toch ook wel eens pijn doen maar waar ik wel om kan lachen na een 'auw!'
    - de baby die meteen begint de trappelen als hij/zij de stem van papa hoort en dan de glinstering in aanstaande papa's ogen!
    - heerlijk overal trek in hebben en dan ook driedubbel genieten als je dat lekkers eindelijk in je mond stopt!
    - dat mensen ( vreemden) op straat ineens heeeeeeeel galant worden omdat je zwanger bent
    - die mooie bolle toeter!
    - mooie huid en haren!!!
    - heerlijk verliefd zijn! Op je geluk, op je baby, op je partner, op je toekomst, op de iniminikleertjes en je mooie kamertje die je met zorg hebt uitgekozen.

Oke ik stop! Kan wel uren doorgaan

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Beetje moeilijk omdat ik constant misselijk ben...en nog in de beginfase zit maar toch....
    -ongehoord schandalig eten ;b
    -heb al een buikje :)
    -gladde huid :)
    -en gewoon het af en toe "geluk" gevoel..:D
    -en natuurlijk het al fantaseren hoe het kindje er uit zal zien..een jongen of meisje wordt..dat mijn dochter grote zus wordt...enz :)

Heerlijk ff aan de positieve kanten te denken..trouwens!

8. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Bij ons weet nog bijna niemand het..
    Net zwanger maar mijn buik kan ik al bijna niet meer inhouden;)
    Vriendlief grijpt in zijn slaap niet meer naar borsten en billen maar naar het buikje;)
    Ook voelt hij mee met mijn harde onderbuik...'voel je dat nu al' lijkt me sterk hoor, gewoon opgezette darmen;)
    Hem klieren dat het een tweeling wordt omdat ik nu al een buikje heb. ' ooh nee! Niet twee! Zeg dat niet steeds'! Hihi lekker klieren dus...

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Super topic!
    - misselijkheid sinds gister is een stuk minder
    - nog aan het na genieten van de bruiloft van mijn beste vriendinnetje
    - dinsdag gehoord dat J een zusje krijgt
    - ik heb een super man die alles voor me doet, ondanks dat hij een pittige baan heeft
    - ik geniet intens van mijn zoontje van 20 maanden.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met stip op 1; Trots zijn op mijn buik:D, was ik al jaren niet geweest!

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Die grapjes over een tweeling maakte ik ook en toen was het zomaar een drieling! :p Zou maar uitkijken waar je grapjes over maakt, hahaha! Ben blij dat ik geen grapjes over een drieling gemaakt heb, had ik er straks 4 gekregen. :D

12. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Natasjee: ik ga vanaf nu maar mijn mond houden hahaha...bedankt voor de tip;)

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Haha, succes! Wij zaten ook steeds van hopelijk geen tweeling, al had dat uiteindelijk ook helemaal niks uitgemaakt, mar toch is dat iets wat je op de 1 of andere manier liever niet hebt (hadden wij tenminste). En nu zijn we dolgelukkig :)

14. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    van dit topic moeten er meerdere komen 😊 word er vrolijk van!

15. ano1

ano1 Niet meer actief

Ja van dit topic moeten er idd meer komen !
    Die negatieve berichten kan ik momenteel echt niet tegen..
    Ik kan wel wat positieve moed gebruiken !!
    Zelf vind ik het nog best eng om al vol op te genieten , dat komt pad na mijn eerste echo denk ik.. Ben deze week 6 weken zwanger !

Geniet van het zwanger gevoel..
    Praat nu al af en toe tegen mij beebje als ik bvb een steekje voel dat de kleine maar lekker moet groeien haha !
    Heb nu al grotere borsten , best leuk als je van jezelf een normale B cup hebt haha
    En verder moet ik genieten dat ik nauwelijks klachten heb wat me soms best onzeker maakt

16. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Al een paar keer zitten lezen, maar toch ook maar mijn ervaring even delen :)

- Gelukzalig gevoel
    - Lekker mogen toegeven aan vermoeidheid zonder dat daar ook maar IEMAND iets over op te merken heeft
    - Manlief doet er alles aan om mij me goed te laten voelen (samen boodschappen doen waarbij ik geen zware dingen hoef te tillen, etc.)
    - De katten zijn ineens gek op me
    - Vriendinnen reageren enthousiaster dan dat ik ook maar had durven hopen
    - Niemand die het gek vind als je ineens emotioneel wordt... en ik vind het ook heerlijk om af en toe lekker een traantje te laten lopen bij films!
    - Weten dat ik eindelijk over een half jaartje mijn kindje in mijn armen mag sluiten!

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nog wat positieve dingetjes:

- In ronde 1 gelijk zwanger (direct na het stoppen met de pil, ben er nu nog verbaasd over)
    - Ouders en schoonouders dolblij
    - Familie blij
    - Krijgen cadeautjes
    - Hoef/mag niks zwaars meer tillen, vooral op het werk niet
    - Man die haast tot het irritante aan toe de kinderwagens aan het vergelijken is (kan ik erg om lachen)
    - Kinderwagen krijgen we cadeau
    - Er staat nu een mooie, grote auto voor de deur (en niemand die dat raar vindt met een kleine op komst)
    - 2 mooie echo's gehad
    - Bloedwaarden en bloeddruk zijn prima
    - Manlief en ik zijn het erg eens over wat we mooi vinden als babykamer/kinderwagen
    - Opa (90+) die het meemaakt dat zijn eerste achterkleinkind onderweg is
    - Lekker babyspul shoppen
    - Geen gezeur meer van: wanneer beginnen jullie aan kinderen?
    - Hormonen de schuld kunnen geven als ik een beetje bot uitval
    - We hebben straks een hummeltje van onszelf

:D:D:D

18. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Gister ben ik begonnen aan een kado lijstje online. Was een tip van mijn moeder en vond het wel slim eigenlijk. Heb zelf vaak dat ik niet zo goed weet wat ik moet kopen als er een kleine geboren is omdat ik dan denk: ze hebben alles vast al.
    En na eerst even bedenkelijk te hebben gekeken ging VL opeens helemaal los, haha. Hij is nogal een binnenvetter, ook tijdens de zwangerschap dus vond dat ZO leuk om te zien.

-Gisteravond de erkenning geregeld op het stadhuis. We zijn niet getrouwd en hebben daarom lang nagedacht over de achternaam van het kindje. Voor het eerst in 3,5 jaar begint VL nu een andere kijk op trouwen te krijgen. Daarom hebben we uiteindelijk zijn achternaam gekozen. Het erkennen en het feit dat hij steeds meer vertrouwen krijgt in "ons" vind ik zo mooi!
    Daarna reed hij heel schattig opeens naar de Jumbo:"nou, dan gaan we het vieren met die Jumbollen waar je het al de hele tijd over hebt":D (hehe...jaaaa..die leken me zo lekker en dat waren ze ook, hahaha)

19. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Nice! Van al die negativiteit voel je je ook alleen maar ellendig. Natuurlijk erg als er dingen niet goed gaan maar dat houdt niet in dat het bij jou fout gaat. Ikzelf voel me eigenlijk super relaxed onder de zwangerschap. Had eerst wat onzekerheden maar maak me nu echt nergens druk over. Ben daar veel te nuchter voor!

Mijn lijstje!
    - De poes is heel lief en geeft me regelmatig een buikmassage
    - Mijn man is heel zorgzaam en lief voor me
    - Mijn vriendinnen net zo. Gisteren werd ik verrast met taart om het te vieren bijvoorbeeld!
    - Alles ruikt super lekker en geniet dubbel van het eten
    - Voel me gewoon heel trots en blij dat ik nu mamma mag worden. De liefde die ik nu al voel voor dat spruit in me is echt overweldigend <3

20. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Wat een leuk topic!

- Een super blije a.s. opa & oma
    - Iedereen accepteert dat je moe, misselijk bent
    - Vriend is erg blij
    - Ik voel me dolgelukkig
    - Lekker wegdromen
    - Ik hoef mezelf niet meer uit de naad te sporten voor het feest over een aantal weken, wordt toch dik :D
    - Ik doe lekker rustig aan met werken
    - Lekker wegdromen over alle leuke kleertjes die ik ga '' kopen '' (eigen winkel) en hoe ik het kamertje in ga richten.

Ik geniet heel erg van het proces. En vriendinnetje van mij is 3 maanden zwanger, en van haar mag het er al zijn bij wijze van spreken. Ik vind het proces ook gewoon leuk, het dikker worden, de eerste echo zometeen, dat is straks nog meer een band krijg met m'n kindje als ik de bewegingen voel, het kamertje maken. Ik hoop dat alles goed gaat, voel me erg blij <3

Deel Deze Pagina