Vraagje aan mensen met ervaring met ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eda, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Hallo,

heb deze cyclus voor de eerste keer ovulatietesten gebruikt (clearblue digital) en heb een vraag...

Even de situatie schetsen: heb begin november helaas een miskraam gehad (vroege mk, geen curettage nodig of zoiets) en 3,5 weken netjes ongesteld (en ook geövuleerd volgens gynaecoloog). Erna weer ongi 3 weken later (heb altijd een korte cyclus van 22 dagen ongeveer... maar kan ook 18 of 24 dagen zijn!). Mijn laatste cyclus is 14/01 gestart, 2 dagen later dan voorzien dus op 24 dagen ipv 22 dagen...

ben dan ook voor de eerste keer begonnen met testen, vanaf Dag 5 zoals ze vooropstellen. Heb al 10 x getest 's morgens: nog nooit geen smiley gezien...

Wat denken jullie daarvan? want ik dacht met mijn korte cyclus dat ik eerder vroeg in mijn cyclus ovuleerde, dus ik begrijp er niets van...

Weet iemand of die test niet gevoelig genoeg is voor sommige vrouwen?

Alvast bedankt!

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, ik heb ze ook.
    En tot nu heb ik mijn positieve testen altijd met mijn eerste ochtendurine gehad (terwijl dit vaak wordt afgeraden).
    's Middags of 's avonds nog nooit een positieve test gehad.
    Als ik rond mijn eisprong zit test ik voor de zekerheid twee keer per dag, om niet per ongeluk mijn eisprong te missen. Mijn eitje springt namelijk altijd snel na mijn positieve test.
    Je kunt eventueel ook de ovulatietesten gaan combineren met temperaturen. Dan weet je zeker dat je (achteraf) je eisprong hebt gehad.

Maar cd5 lijkt me toch vroeg genoeg om te beginnen.
    Misschien heb je wel een hele korte lf en moet je eitje toch echt nog komen.
    Houd je ook altijd je afscheiding in de gaten? Dat kan ook een aanwijzing zijn tot een naderende eisprong.
    Maar ik zou als ik jou was maar gewoon doorgaan met testen en hopelijk heb je snel een :)

3. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ik dacht ook mijn ei mis gelopen te hebben en toen ik weer gestopt was omdat ik dacht het nutteloosnwas en buikpijn kreeg teste ik toch voor de zekerheid en was dag 26 pas positief.

Groetjes

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    Bedankt voor de reacties tot nu toe

Heb altijd 's morgens getest want dat raden ze aan bij die test
    Dag 5 wordt aangeraden als je korte cyclus hebt

Deze morgen was het positief!!

dus ben zeker dat test goed werkt, maar ga dus zien, ofwel idd een erg korte lf... (weet niet of het zelfs niet voor problemen kan zorgen) ofwel zwangerschap dat heel vroeg gestopt is, waardoor ik 2 dagen overtijd was en dus ook later dan normaal ovuleer...

ben toch gerustgesteld dat ik vandaag een smiley zag en nu zien we wel of ik normaal ongesteld wordt of later...

Deel Deze Pagina