Wanneer is nou mijn NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Delilah, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Weet niet goed of ik deze vraag wel hier moet stellen maar probeer het toch maar...

Mijn echte menstruatie begint altijd op woensdag en dan is het een paar dagen hevig maar vanaf maandag heb ik altijd bij het plassen al een beetje bloed iedere keer. Nu vond ik dat altijd allemaal prima, gaf er niet zoveel aandacht aan maar nu we graag zwanger willen worden vind ik het wel fijn om nou te weten wanneer ik nou eigenlijk precies ongesteld wordt moet ik dan van die maandag uitgaan of die woensdag? Ik heb altijd dat het vanaf die woensdag een paar dagen hevig is en dan zakt het weer af zoals het ook begint met alleen bloed bij het plassen...

Is nou die maandag de eerste dag van mijn menstruatie ook al is het alleen maar bij het plassen?

Groetjes :D

2. Niet meer actief

lieverd je kan het beste ff een goedkope kalender kopen of iets,en wachten tot je weer ongesteld word.je bent ongesteld vanaf de dag dat je bloed verliest,dus ook bij het plassen.en dan zet je op de kalender wanneer je ongesteld was en hoelang dat duurde.ongeveer 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie heb je je eisprong,en is het dus verstandig om rond die tijd te vrijen

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Mirandakloppie (klinkt grappig)

Ik heb inderdaad al zitten kliederen in mijn agenda ;)

Ik ga gewoon uit van de allereerste dag ook al is het inderdaad maar alleen bij het plassen bedankt in ieder geval voor je berichtje :D

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee, je moet tellen vanaf dat het echt "loopt" dus niet alleen bij vegen.

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

hahaha... Dan denk ik dat ik maar gewoon nog een aantal dagen moet aanstrepen in mijn agenda, voor de zekerheid ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ;)

7. Niet meer actief

natas ik tel altijd vanaf de eerste keer dat ik kramp heb en bloed zie,vaak is dat na het vegen op de wc...

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies wat Natas zegt...

Je eerste cyclusdag is de dag dat het helderrood bloed is en echt doorzet...
    Dit is dus ook je NOD...

Dus niet veegjes, oud bloed bloed, bruine afscheiding of wat dan ook...

Helderrood bloed wat doorzet!

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is niet juist. dan klopt het wel een beetje dat je veel langer "overtijd" was dan je eigenlijk was ;)
    Pas als je echt gaat bloeden, dus iets nodig om op te vangen dan spreek je van menstruatie. (door de gyn bevestigd omdat mijn ongi altijd begon met dagen lang bruin, anders had ik een ongi van 2 weken ;) )

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    als dat natuurlijk die dag nog doorzet dat is dat natuurlijk wel je eerste ddag

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik tel altijd vanaf m'n eerste 'volle' dag helderrood bloed. Meestal word ik 's morgens ongi en zet het dan tegen de middag al door, dus dan noem ik dat al wel een volle dag. Als het pas 's avonds begint en snachts of 's avonds laat echt doorbreekt, tel ik vanaf de volgende dag.
    Maar goed, bij mij worden de veegjes roze meestal binnen een paar uurtjes al gevolgd door de echte ongi, dus kan ik het altijd wel redelijk bepalen. Als je eerst nog dagen bruinig bloed hebt, snap ik best dat je niet precies weet vanaf wanneer je nou je nieuwe cyclus moet gaan tellen. Misschien een idee om dan in elk geval wel altijd op dezelfde 'soort' dag dan te beginnen (dus bijvoorbeeld de dag dat je bruinige rood wordt)?
    Maar officieel is het dus op het moment dat je rood ziet. Zoals natasja al zei.

12. Niet meer actief

nee dan klopt mijn berekening wel,heb altijd al een ongi van 7 dagen,dus

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ok.

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Bedankt voor alle berichtjes!

Het is bij mij niet zo dat ik eerst bruinig bloed heb ofzo maar echt eerst 2 dagen dat ik gewoon bij het vegen inderdaad bloed zie, wel echt rood maar niets nodig om het op te vangen dat is altijd pas na die 2 dagen en houdt dan ook maar 3/4 dagen aan zo hevig en dan gaat het over in dat bruinige 2 dagen en dan is het over. Dus dat zijn in totaal wel 7 dagen... Wel grappig, eerder gaf ik er totaal geen aandacht aan maar nu wil ik zo graag precies weten wanneer het moment is :D

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dan moet je dus de eerste dag na die 2 dagen als 1e cyclusdag aanhouden ;)

En dames... 00.00 uur snachts... is de volgende dag...
    Dus na middernacht goede doorzetting is de volgende dag dus cyclusdag 1...
    vb: donderdagavond na middernacht goede doorzetting... vrijdag cyclusdag 1

Deel Deze Pagina