goedenavond allemaal! Als het goed is heb ik vandaag mijn eisprong gehad. Vanmiddag lag ik in de tandartsstoel (altijd fijn) en heb verdoving gehad. Nou dacht ik later pas, zou dit al kwaad kunnen, kan dit al invloed hebben al zou er wel vandaag een bevruchting plaats hebben gevonden? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Miep
Toevallig zat ik vorige week in eenzelfde soort positie! Ik zat rond mijn ei én bij de tandarts. Ik had een vervelend gaatje, dat kon uiteindelijk nog zonder verdoving(ik neem nooit verdoving voor een gaatje), maar tandarts wilde daarna ter controle een foto maken. Toen dacht ik wel even hmmm, dat lijkt me niet goed voor een eitje/ bevrucht eitje, dus heb het maar gewoon gezegd en toen zij hij meteen, oh nee dan maken we zeker geen foto. Dus was wel blij dat ik het gezegd had. Maar volgens mij is zo een verdoving redelijk lokaal!
ja voor een foto wist ik wel ja, maar ik twijfelde bij een verdoving, omdat een vriendin van mij een zenuwbehandeling zonder verdoving heeft ondergaan omdat ze toen zwanger was. maar een verdoving is wel lokaal ja. maar wel goed dat je daar aan gedacht had ja!
Ik moet straks naar de tandarts... Vrees dat ik antibiotica moet want mijn tandwortel zit ontstoken. Zou antibiotica gevaarlijk zijn als je wil zwanger worden?
Ik ben zelf tandartsassistente. Fotoos maken doen wij in principe niet tijdens de 1e 3 maanden zwangerschap. Mocht het echt noodzakelijk zijn kan het wel, dan gebruiken we een loodschort. Verdoving is geen probleem tijdens de zwangerschap, alleen kan de tandarts beter geen Citanest gebruiken als verdovingsvloeistof omdat dit vroegtijdig weeen kan op wekken. Het meest gebruikte verdovingsmiddel bij de tandarts is echter Ultracaine (Forte) en dat kan prima bij zwangerschap gebruikt worden. De hoeveelheid adrenaline wat daarin zit is zo klein, dat je lijf zelf bij spanning, pijn enz. nog meer aan zou maken. Antibiotica gebruik tijdens de zwangerschap raden ze bij ons wel af. Als je tandwortel ontstoken is kan dat het best opgelost worden met een wortelkanaalbehandeling. Een ab kuur neemt wel de symptomen weg maar niet de oorzaak en is dus ook maar een tijdelijke oplossing bij dit soort 'problemen'.
Bedankt Sasjuh voor de informatie! Kom net van de tandarts en toch een foto genomen (wel met loodschort want je weet maar nooit) en antibioticakuur gekregen (heb al wortelkanaalbehandeling gehad maar symptomen blijven)... Zal maar niet te hard hopen op zwangerschap deze maand zeker...