Ik vraag me af of je nou echt met een ovu test kan testen of je zwanger bent? Ik lees hier heel veel meiden die nog een ovu test hebben daar mee testen en dan een posi streepje hebben en dan met zwangerschaps test echt zwanger zijn... Eigenlijk zouden we allemaal gewoon eens ovu testen moeten blijven gebruiken tot nod, en dan kijken wat de uitslag daarvan is... (ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook met ovu posi getest) Dus wie heeft er voor nod al een posi ovu test gehad, en was daarna ook echt zwanger? Ben heel benieuwd....
Ovu testen zijn volgens mij niet eerder positief dan een echte zw test. Ik heb de persona gebruikt, en tegen de tijd dat die weer positief werd, was de zw test ook positief.
Hoi! Nou, ik had er nog eentje over dus ik heb meteen even getest en ik had 2 streepjes: 1 donker, 1 lichter. Terwijl ik eigenlijk dacht dat ik een leeg stripje zou krijgen om aan te tonen dat je niet met ovu-testen moet testen. Toch zou ik er mee oppassen. Volgens mij zijn het LH en HCG hormoon 2 verschillende dingen en maak je jezelf er alleen maar gek mee. En waarom zou je zo vroeg al met een ovu-test willen testen? Er zijn ook vroege zw-testen en die zijn veel betrouwbaarder..
ik had woensdag een positieve ovutest. Maar ook had ik al een licht positieve zw-test. Dat was 4 dagen voor nod. LH lijkt heel veel op HCG en daarom reageert een ovutest ook op HCG. Wannee je rond je NOD een positieve ovutest hebt is de kans groot dat je ook zwanger bent, maar of deze eerder positief test dan een zwangerschapstest dat betwijfel ik. Wel zou ik voor de zekerheid altijd nog een zw-test doen.
Ik had afgelopen maandag 14 dec een positieve ovutest in de avond. De reden voor mij om toch een zwangerschapstest te doen, aangezien de 16e mijn nod moest zijn. Ik deed dit ook omdat ik er meer over gelezen had en de ovutesten toch goedkoper waren! En jawel hoor zwanger.