Bij mij zijn afgelopen week cystes ontdekt in mijn eileiders. Volgens de gynaecoloog niet erg. Waarschijlijk gaan ze vanzelf weg, ik moet over twee weken opnieuw komen voor een echo. In januari ben ik gestopt met de pil omdat we wel graag een kindje zouden willen. Door de cystes kan mijn cyclus wel wat in de war zijn (ik heb 5 weken geleden twee weken achter elkaar steeds bloedverlies gehad, nu al 3 weken niks meer en wacht al een week op mijn menstruatie terwijl ik wel steeds heel regelmatig was na het stoppen met de pil). Wie heeft ook cystes (gehad) en is toch zwanger geworden of wie weet of dit invloed hierop heeft?
hoi ikke ik heb 5 jaar geleden een cyste gehad in mijn eierstok. omdat deze 5cm was werd ik goed in de gaten gehouden. na 2 maanden was hij 8 cm en werd hij operatief verwijderd en bleek toen zelfs 9 cm te zijn. helaas is toen mijn hele eierstok weggehaald. dat maakt nu niks uit, want heb er nog een. ik probeer nu zwanger te worden en heb 18 april mijn spiraal verwijderd. ik heb geen slechte ervaring hier mee dus. laat het wel goed in de gaten houden is mijn advies en laat het optijd verwijderen als ze blijven groeien. succes. groetjes natasja.
Hallo! Ben (nog) niet zwanger,, maar ik heb zelf toen ik een spiraaltje had ook een paar cystes gehad.. volgens de gyn. kan dit absoluut geen kwaad! Laatst weer een echo gehad omdat ik erg veel pijn had in mijn eierstokken, bleek een eisprong te zijn.. maar dacht dat ik weer cystes had. Had het weer gevraagd omdat ik nu zwanger wilde worden en de gyn. zei ook deze keer dat het geen invloed zal hebben op het zwanger worden. Of het ook op je cyclus effect kan hebben dat weet ik niet, maar dat zal toch wel niet??? o en bij mij zijn ze ook vanzelf weggegaan!
Ik heb al sinds 2006 een cyste, en heb ondertussen twee kindjes gekregen (december 2007 en november 2010, overigens tijdens de zwangerschap van de tweede is de cyste gegroeid en onveranderd, dus wordt hij binnenkort waarschijnlijk alsnog verwijderd
Hoi, Ik heb een cyste van 5 bij 5 cm aan mijn linker eierstok, deze is ontdekt bij de 20 weken echo tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Waarschijnlijk heeft deze er altijd gezeten en is deze door hormonen gegroeid. Ik ben er dus waarschijnlijk gewoon mee zwanger geworden (2e poging raak). Gedurende de zwangerschap ik er tot het indalen erg veel pijn aan gehad omdat door het gewicht van de cyste mijn linkereierstok niet mee omhoog is gekomen (wat gebruikelijk is in de zwangerschap). De cyste zit er nu nog steeds en heb er met tijden nog steeds last van. Wat ik erg irritant vindt is dat de ene gyn zegt dat je ze moet laten halen en de andere niet eens wil dat ik iedere 6 maanden op controle moet. Wanneer ik voor een 2e keer zwanger wil worden is de kans bij mij dus erg groot dat ik de cyste vooraf weg laat halen om pijn tijdens de zwangerschap te voorkomen. natassja 77: Ik lees dat je een cyste hebt laten verwijderen, omdat ik er nogal tegen op zie en er vrijwel niets over kan vinden vroeg ik me af hoe jouw ervaring met de OK was en hoe je herstel is verlopen? Zou je je ervaring willen delen met mij? (mag ook per pb hoor als je er niet graag open over verteld). fijne avond!