Positieve ovulatie test maar geen eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sanyi, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoi hoi,

Vanaf dinsdag heb ik ovulatie testen gedaan. Dinsdag was hij bijna positief, woensdag positief en donderdag negatief. Dan zou mijn eisprong donderdag/vrijdag moeten springen. Naast ovulatie testen temperatuur ik ook. Gisterochtend was hij wel hoger, maar twijfel gevalletje. Normale temp is 36,8/36,9 na ei is hij 37,1/37,2. Nu was hij gisteren 37,0, dag ervoor 36,6 dus stijging van 0,4. Maar vanmorgen was hij weer 36,8. Ik vraag me dus af of hij wel gesprongen is. Als dat niet zo is zou dat al 86 uur na mijn positieve ovulatietest zijn.
    Ik heb al vanaf dinsdag steekjes, maar dat zal vast door mijn hsg van dinsdag komen. Iemand enig idee of herkent dit? Een ei springt toch tussen 24-48 na positieve ovulatie test en niet pas na bijna 90 uur of kan dat ook?
    Alvast bedankt voor de reacties.
    Groetjes

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar temperatuurkaartjes.

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Normaal zou je ei inderdaad 24-48 uur na de positieve test moeten springen. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat je temp pas later stijgt dan de dag na de eisprong? Ik heb nu ook zoiets aan de hand, zondag positieve test, maar pas vrijdag tempstijging. Ik vraag me dan af als mijn eisprong bijv. op dinsdag geweest is, of het dan kan dat mijn temperatuur pas vrijdag omhoog gaat. Ik weet het ook niet, misschien is dat een verklaring?

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik temperatuur ook. Laatste ronde ook ovulatie test gebruikt en mijn temp steeg een dag na mijn eisprong, dus 3 dagen na positieve ovulatie test. En bij mij scheelt het meestal sowieso maar 0,2 graad.

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier stijgt mijn temperatuur meestal de 2e ochtend na positieve ovulatietest. En dan stijgt hij meestal beetje voor beetje.
    Nu deze ronde een stijging van 0.3 in 1 dag.

Ik heb geen ervaring met temperatuurstijgingen later na eisprong.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#6 Be Happy, 26 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2012
    Helaas wil een positieve ovulatietest niet zeggen dat een eitje ook daadwerkelijk springt! Het geeft alleen maar een verhoging van de LH-piek aan.

Iemand met PCOS bijvoorbeeld, heeft vaak een positieve ovulatietest, maar geen eisprong.

Het kan dus goed zijn dat FF geen eisprong aangeeft, omdat ie er niet is geweest ondanks de positieve ovulatietest.

Omdat ik niet graag zomaar iets "roep", hier nog een aantal topics/sites daarover:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/268858-positieve-ovulatietest-maar-volgens-bloedprikken-geen-eisprong.html
    Vragen en antwoorden over zwanger worden: Zuster Anna, ziet gij al iets komen? - Ovulatietesten
    Vragen over het gebruik van ovulatietesten.

Overigens kan het ook nog zo zijn dat je eisprong nog gewoon komt hoor. Wellicht heeft je eitje een poging gedaan, maar heeft nog niet willen springen. Gewoon door blijven testen. Wellicht krijg je nog een positieve ovulatietest en dat je eitje dan wel gaat springen!

7. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
  8. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dat wist ik niet. Vorige maand gaf ff veel later dan ik had verwacht aan dat ik een eisprong had gehad. Ik heb vorige maand geen ovulatie testen gebruikt.

Dank je voor alle linkjes. Ik zal ze lezen. Donderdag krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek, ik ben benieuwd of daar wat uitkomt.

9. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Bijzonder, FF geeft ondanks dat mijn temp nu nog steeds niet heel hoog is aan dat ik tussen vrijdag en zaterdag mijn eisprong heb gehad. Dat zou wel weer kunnen kloppen met de positieve ovulatietest.

Karlijn88 vindt dit leuk.
  10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Heb je je kaartje?

Ik heb inderdaad ook positieve testen gehad en geen eisprong. Had helaas ineens pcos ontwikkeld. Heel irritant. Maar als we kunnen mee kijken? FF zal toch wel iets zien waardoor ze denkt dat je een eisprong gehad hebt

11. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Hoi Babke,

Ik weet niet hoe ik die link krijg, maar ik heb er een foto van volgens mij moet deze ook duidelijk zijn.
    Ik denk dat FF mijn eisprong ziet omdat ik al drie dagen een temperatuurstijging heb, maar hij was vrijdag heel laag. Mijn temperatuur is nu even hoog als normaal. Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
    Thanks

Bijgevoegde bestanden:

• foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      173
  12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Lastig, het zou kunnen. De komende dagen even afwachten.

Link krijg je als je gaat naar sharing en dan kiest voor get code. Dan zul je onder andere een link krijgen,

13. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Dank je. Hij is lastig hè. Mijn afscheiding is wel wit en mijn baarmoedermond voelt ook hard. Ik ga er maar vanuit dat hij wel gesprongen is, maar klus voor de zekerheid nog maar even door totdat ik donderdag bij de gynaecoloog ben geweest.

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    En vandaag?

15. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Weer 36,9.
    Vorige maand was ie ook al zo raar. Toen schoot mijn temperatuur pas op dag 21 omhoog. Toen had ik geen ovulatietesten gedaan ivm vakantie. Ik dacht toen omdat ik bij mijn schoonouders in de huiskamer sliep dat daarom mijn eisprong een week te laat zou zijn. Heb altijd een positieve ovulatietest rond dag 11. Misschien reageert mijn temperatuur erg laat.

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nee, waarschijnlijk late eisprong gehad. Je temperatuur liegt over het algemeen niet hoor.
    Gewoon even afwachten dus.

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Mijn temperatuur stijgt soms ook een paar dagen na de eerste positieve ovulatietest pas. Ik ben toen gaan doortesten en ontdekte dat ik er wel eens meerdere dagen eentje had. Geen idee hoe dat kan, maar bij mij is het ook wel voorgekomen dat er 3 dagen zaten tussen de eerste positieve test en de temperatuurstijging...

18. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    @annabeth, ik zit al op dag 6 na positieve ovulatietest. Heb er net eentje gedaan, maar die is zwaar negatief.

19. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Net bij de gynaecoloog geweest en ik heb afgelopen vrijdag wel een eisprong gehad. FF heeft het dus goed. Ben opgelucht en weet dat we op tijd geklust hebben. Nu duimen voor een positieve test.

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Fijn!

Deel Deze Pagina