Positieve ovulatie test, maar geen tempstijging?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Frasseke, Jul 16, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frasseke

Frasseke Bekend lid

Apr 21, 2023
    566
    750
    93
    Female
    https://www.fertilityfriend.com/home/788e81

Hoi allemaal,

Ik weet dat niemand me het precieze antwoord kan geven, maar was benieuwd wat jullie denken. Ik heb 2 positieve ovulatie testen gehad, maar nog geen temperatuurstijging. Ik slaap wel slecht de laatste tijd, maar toch verwacht ik dat mijn temperatuur dan hoger zou zijn. Normaal kon ik altijd mijn ovulatie vinden als ik temperatuurde maar nu lijkt het er nog niet op. Zou mijn ovulatie toch nog moeten komen dan, ondanks de positieve ovulatietesten (normaal ook na positieve test, 14 dagen LF en dan ongie).

Verder ga ik maar gewoon door met temperaturen en hopelijk stijgt hij dan nog! (Komt me namelijk wel uit als ovulatie toch wat later is)

Ervaringen met een gelijke situatie zijn zeker welkom!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel rectaal? Elke dag op dezelfde tijd en na evenveel slaap.

Ik vermoed eigenlijk van niet ;)

3. Frasseke

Frasseke Bekend lid

Apr 21, 2023
    566
    750
    93
    Female
    Nee ik temp niet rectaal. Maar dat is echt onzin. Ja het is de beste manier, maar ik meet oraal en kan altijd mijn ovulatie vinden. En dit geven ze online ook zeker als optie. (Sorry als het boos oid overkomt, is lastig te typen:o:). En zoals ik zei is slaap slecht de laatste tijd, dus ja daar zit zeker een probleem :( hij is nu wel gestegen, dus ovulatie is geweest. Alleen nog een beetje onduidelijk wanneer, maar dat moet ik dan maar gewoon afwachten.

Wat ik nog een beetje gek vind is dat de basale temperatuur de laagste temperatuur van je lichaam zou moeten zijn. Dus zou mijn temperatuur dan niet standaard hoger moeten zijn.. Maarja zoals ik al zei, maar gewoon afwachten.

Attached Files:

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    ik zou denk ik nu 2 dpo aanhouden voor vandaag. Ik denk dat 16 juli eisprong is geweest. Dat zou laat zijn na je positieve test, maar misschien is ie toen niet gesprongen en heeft je lichaam het daarna nog een keer geprobeerd. Je hebt namelijk 14 en 15 juli geen test meer gedaan. Kan goed zijn dat ze toen positief zouden zijn.

Frasseke likes this.
  5. Frasseke

Frasseke Bekend lid

Apr 21, 2023
    566
    750
    93
    Female
    Ja zou goed kunnen. Bedacht me te laat pas dat ik misschien nog even door had moeten testen. Bedankt voor je input!

6. Frasseke

Frasseke Bekend lid

Apr 21, 2023
    566
    750
    93
    Female
    @Beheer , deze kan dicht.

Als mensen hey nog lezen. De ovulatie test was correct:) temparatuur zal inderdaad afgeweken hebben door slecht slapen.

Share This Page