Goedemorgen allemaal, Ik heb een flinke voorgeschiedenis en zal het even proberen kort samen te vatten. Pcos vastgesteld 2019 (zonder eisprong en zonder menstruatie) Dochter 2020 Zoon 2021 Cyclus werd langzaam steeds langer in 2022 (maar er was een cyclus!) Kanker 2023 Chemo+ borstamputatie 2023 Spuit om eierstokken kunstmatig in de overgang te zetten uitgewerkt april 2023 En dan nu... Geen cyclus, geen menstruatie, huisarts terughoudend in een kuur progesteron vanwege voorgeschiedenis. Chemo kan alles hebben "kapot" gemaakt, dus er bestaat een kans dat er niets meer gebeurd. Begin juli ineens afscheiding, een aantal testen gedaan, maar geen zwangerschap, geen menstruatie, maar daarna ook geen afscheiding meer. Ik kon mijn cyclus bijhouden met temp, cervix checken en tepels die me vanalles vertelden. Maar na borstamputatie valt die laatste optie af. Zonder afscheiding kan ik niet zo goed iets ontdekken en mijn temp is nog nooit zo laag geweest dus ik kan hier niets mee.. Ovulatietesten zouden nog kunnen, maar ik heb nog nooit een eisprong kunnen vinden in het verleden dus ik ben er niet zo goed mee schijnbaar. Iemand nog tips?
Ik zou het voorlopig bij alleen tempen houden. Daarnaast vragen om een bloedtest bij je huisarts om te kijken of er iets uitkomt.
Ook de temperatuur is een ramp... Bloedtest is afgewezen, ze vond het nu niet relevant, ik moest me maar ergens anders druk om maken...
Je tempt wel volgens de regels? (Rectaal, zelfde tijd, direct na ontwaken etc?) Wat raar dat je arts zo reageert. Als je na zo'n traject wil verder gaan met een kindje krijgen, lijkt het me logisch dat je wil weten hoe of wat je zit met je cyclus.
Alle temperaturen zichtbaar zijn na ontwaken rectaal gemeten, lukte dit niet vanwege wakkere kindjes of slaaptekort dan heb ik niet gemeten en dus niets genoteerd. De arts gaf aan dat ik me vooral moest bezighouden met herstellen van de Chemo. Schijnbaar heb ik daar zelf niets over te vertellen. Het mocht momenteel geen prioriteit zijn in mijn leven. Ergens snap ik deze opmerking wel, maar ik kan zo moeilijk zo'n gevoel uitschakelen.
Je arts heeft idd een punt. Herstellen va chemo is geen gek idee. Dat is nog maar kort geleden. Maar ik snap je helemaal dat dat veel makkelijker gezegd is dan gedaan.
Klopt. Ik hoef ook niet morgen direct een cyclus, laat staan een zwangerschap, maar het weten (geruststellend) dat er ooit nog een mogelijkheid is... Dat zou toch fijn zijn.. We wachten maar weer af. 5 maanden zonder menstruatie...