Positieve ovulatie test, negatieve zw test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Gladysx, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gladysx

Gladysx Lid

16 sep 2015
    36
    0
    0
    Hallo lieve dames,

Ik ben hier net nieuw en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. 22 aug was de eerste dag van mijn laatste menstruatie, en deze eindigde 25 aug. Ik heb rond de 14e dag mijn ei sprong. Ik voel hem altijd en heb die dag vreselijke buikpijn. Ik heb in het begin ovu testen gebruikt om er zeker van te zijn. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen dn ben meestal 7 dagen ongesteld. Nu was dit de laatste meer maar 4 dagen. Aankomende zaterdag is mijn NOD. Nu heb ik sinds zondag een raar gevoel in mijn onderbuik.. een beetje een trekkend gevoel, mn darmen borrelen en ik voel soms een soort van plopjes? Gisteravond lag ik in bed en ik wilde me omdraaien en toen leek het net of er een hele rij bubbeltjes knapten in mijn buik. Mijn buik is de hele dagen bezig met van alles. Heb telkens het gevoel dat ik moet poepen.. maar dit lukt niet aldoor want soms ben ik gewoon leeg. Mn borsten zijn aan de zijkanten gevoelig. Nu komt het volgende. Maandag avond was ik nieuwschierig maar ik had geen zw test in huis. Wel een ovu test. Die heb ik gedaan en die was positief. Dinsdag ochtend gelijk bij de etos een early test opgehaald, helaas negatief.. savonds weer een ovu test gedaan en weer positief. Geen knal streep oid. Maar ik moet erbij zeggen dat als ik normaal geen eisprong heb ik ook geen streepje krijg. Ik test met de ovu testen vd action. Ik weet dat een ovu test geen zwangerschapstest is maar ik lees er verschillende dingen over. Ik blijf tm vandaag er positief mee testen. Maar de zwangerschapstest zegt negatief. Ik ben zo zenuwachtig en wil me nergens op instellen.. maar wat denken jullie? Wachten tm zaterdag? Heb ook al getest met kruidvat test 2 voor 5 euro.. ook negatief. Alvast bedankt voor het lezen!

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Een ovulatie test werkt helaas niet als zwangerschapstest waardoor je niets aan dit resultaat hebt.:(

Nog even afwachten en je weet waar je aan toe bent.

Succes!!

3. Gladysx

Gladysx Lid

16 sep 2015
    36
    0
    0
    Klopt ik ga ook nergens vanuit.. maar ik las ook dingen op internet dat hij ook positief kan blijven als je wel zwanger bent...

4. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Mijn ovu test was een duidelijker streep dan mijn zwangerschap test. :) Mischien gewoon paar daagjes wachten? :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ovulatietest is helaas pas echt positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Ik vermoed dan ook dat je eisprong veel later is geweest dan je zelf denkt, omdat je er maar vanuit lijkt te gaan dat een licht tweede streepje ook een positieve ovulatietest betekent. Is niet zo en je loopt het grote gevaar daarmee om op de verkeerde momenten sex te hebben met als resultaat geen zwangerschap!

Zou ovulatietesten toch echt consequent gebruiken tot beide streepjes minstens even donker zijn!

Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren! Je hebt de LH-piek pas te pakken als beide streepjes minstens even donker zijn.

Een positieve ovulatietest (beide streepjes dus minstens even donker, anders is die gewoon negatief) kan erop duiden dst je zwanger bent, maar dat hoeft niet.
    Een negatieve ovulatietest (een witte test of teststreep lichter dan controlestreep) zegt niks over een zwangerschap en ook niks over een eisprong.

Desondanks hoop ik dat je positief test rond je NOD!

6. dolliej

dolliej Fanatiek lid

24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    👆 volledig mee eens

Deel Deze Pagina