Positieve ovulatie-test > Smiley

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirre, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Gisterenmiddag rond 12 uur teste ik en had een positieve digitale ovulatie test CB (dinsdag was ie negatief en net ook weer)
    Kan ik er dan vanuitgaan dat m'n ei gisteren geweest is?
    We hebben gisteren (en eergisteren en de dag ervoor..) flink geklust dus te laat waren we gelukkig deze ronde niet.

Nu ben ik zo happy dat hij positief heeft aangegeven gisteren, maar is m'n ei dan al gesprongen of NA de test?

Mirre

2. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    een ei springt vaak tussen de 12 en 48 uur NA de positieve ovulatie test

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    oke, ik teste 12 uur gisterenmiddag positief en net (24 uur later) negatief dus dan heeft de eisprong in die periode ertussen gezeten toch?..

4. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    dat hoeft dus niet persee... want na je homoonpiek daalt ie weer heel snel dus het kan zijn dat ie dan nog komt.. je piek houd namelijk geen stand na zijn hoogte punt maar zakt weer (het is een beginnend proces om je ei te laten springen).. ik zou voor de zekerheid vandaag ook nog even flink :oops: :confused: :D

veel plezier

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meestal heb je een dag of 2-3 een positieve ovulatietest, maar het kan bij jou maar zo zijn dat die digitale ovu test enkel je lh piek meet, en dat ie de rest (want het zak daarna alleen maar piek duurt gemiddeld 50 uur) al niet meer waarneemt, maar zodra je je lh piek gemeten hebt, volgt je eisprong gemiddeld binnen 1-2 dgn en de dag erna vandaag dus dat je negatief test zou heel goed de dag van je eisprong kunnen zjin...

maar dat zal je ff in de gebruiksaanwijzing na moeten lezen hoe die digitale af te lezen?

succes

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Smoekie,
    Ik heb ook even gekeken hoe het staafje eruit zag na testen net om 12 uur en het 2e streepje is nog wel goed zichtbaar , maar wel beduidelijk lichter van kleur als die van gisteren.
    Klussen doen van vandaag nog wel vd zekerheid, maar ik vraag me af..stel hij meet die LH piek ...daarna zakt de LH weer....(en test negatief nu)mag ik er dan wel vanuit gaan dat m'n ei uberhaupt springt? of kan hij ook positief aangeven, maar dat daarna het ei niet springt?

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dan is je lh piek nu aan het zakken vandaar dat je niet meer "echt"positief meet...

je hebt je lh piek opgespoort dmv die ovulatie test en dan mag je er zeker van uit gaan dat je eitje gewoon springt want dat hormoon is enkel waarneembaar op het moment dat je eitje op klappen staat dan wordt dat hormoon afgegeven in je lichaam, geen eisprong geen lh piek..dusse ook vandaag zeker nog ff aan de "klus".... :D

8. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Ik heb ook een ovulatietest gedaan en bij mij had ik zondagavond een streep en woensdagavond een streep
    dus ik moet gewoon door klussen neem ik aan en heb ik dan mijn ei ook gehad of niet ?

Want ik teste dit op dag 8 en dag 11 van mijn cyclus

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ovulatietesten kun je het beste achter elkaar doen en er geen dagen tussen laten zitten want de kans is er dat je dus je lh piek mist...

als je een overduidelijke eerste test hebt gehad waarbij het 2e streepje net zo donker of bijna net zo donker is kun je er vanuit gaan dat je eisprong binnen 1 -2 dagen volgt..

succes

10. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    oke dus zou ik vanavond weer moeten gaan testen dus als ik het goed begrijp ?

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja als je dan geen streepje meer hebt of een heel lichte terwijl de andere donkerder waren is je piek in ieder geval geweest (en waarschijnlijk ook je eisprong) dus is verder testen niet meer nodig...

succes meid

12. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    ben heel benieuwd dan vanavond dan zal ik straks maar weer gaan testen

13. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    want ik heb dan nog geen donkere streep gehad dus dan moet ik even door met testen

Indey

14. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Alsof het mijn verhaal is Mirre, zelfde dagen getest, zelfde uitslag. Maar ik heb altijd 1 dag een vriendelijk lachend gezichtje ;) En ik heb ze nu al een aantal keren gebruikt en nog nooit 2 dagen een :) gehad.
    Liefs, mussie

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Mussie
    Ik vind het wel heel handig hoor echt zo'n duidelijke smiley ipv gissen of de streep nu wel of niet gelijk is... :(
    That's the way it is! gewoon yes or no..
    M'n ei is dus geweest nu! Geen twijfels over en ik ben daar blij om

Mirre

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    goed zo mirre ik ga weer voor je duimen.
    liefs chantal.

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb pas een Mk gehad (vorige week donderdagnacht).
    Ik had expres die zaterdag daarop (dus nu vorige week zaterdag) een ovulatietest gebruikt om te kijken wat die aangaf. Binnen 10 seconden had ik een hele positieve ovulatietest (streepjes, met een dus donkerder). Dit kwam dus door hcg in mn bloed nog (neem ikm tenminste aan van wel)
    Daarna ook nog getest: maandag was ie negatief, maar wel met nog 1 heel licht streepje. Woensdag ook weer : nog steeds precies hetzelfde lichte streepje (negatief, dus tweede streepje is licht).
    Ook vandaag weer ovulatietest gebruikt: weer negatief maar streepje lijkt wel iets donkerder nu (heb die van afgelopen keer bewaard).
    Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HCG al uit mn bloed is: ja dus! De test was negatief dus dat is een goed teken (na MK, maandag was ie nog licht positief).
    Dus we willen nu gaan klussen voor een nieuwe zwangerschap. Die ovulatietesten gebruik ik dus om te zien wanneer ik mn ovulatie heb, ik hoop snel.
    Zelf denk ik dat die rond de 12e/14e komt.

Maar: mijn vraag even duidelijk:
    Is het wel eens vaker zo dat je een paar dagen wel een negatieve ovulatietest hebt met wel een heeel licht 2e streepje? Of kan het ook zijn dat dit bij mij altijd zo is, dat ie als ik gee ovulatie krijg een licht 2e streepje aangeeft? (door hcg kan het niet komen omdat ik dus negatieve zwangerschapstest heb gedaan)

Liefs

Sylvia

18. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

hai Sylvia...... bij mij geeft ie ook al dagen van te voren een lichte test-streep. pas wanneer de eisprong er is verwacht ik een donkere. vandaag hebik toevallig de smiley-cb gebruikt en die gaf een smiley (als het negatief is dan geeft ie een rondje). de dagen ervoor gaf hij dus steeds een rondje. persoonlijk vind ik die dus iets beter te intepreteren. net wat mirre zegt: duidelijk ja of nee...

Maar bij de andere testen moet de test streep echt net zo donker zijn als de controle streep.

19. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja, zo denk ik er ook over. Ik ben niet zo goed in al die streepjes :oops: En dit is super duidelijk ;) Maar wat ik me wel af vraag en misschien weet jij dat;mijn ei is nu 3 dagen eerder gekomen dan verwacht,( als ik niet getest had, was ik dus mooi te laat geweest :confused: ) zou ik dan ook 3 dagen eerder mijn ongi moeten krijgen?
    Liefs, mussie

20. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Juist dat is een hele goeie vraag van je want ik heb als het goed is mijn ei ook eerder gehad
    en wat voor merk test is dat die een smily geeft ?

Indey

Deel Deze Pagina