Elke dag klussen volgens FertilityFriend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

maakt er iemand op de site Fertility Friend behalve van het temperatuurkaartje ook gebruik van de andere statistieken?

Op basis van je temperatuur, cervixslijm, ongidagen enzo berekenen ze daar je vruchtbare dagen. Als je dan kijkt wanneer je zou moeten klussen zeggen ze: drie dagen, twee dagen, een dag en op de dag van je eisprong.

Ik dacht altijd dat het beter is om om de dag te klussen. Snappen jullie het nog?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vul er alleen me temp in en me ongi dagen en wanneer we geklust hebben.
    meer niet want me engels is al niet zo heel best dus de rest vul ik niet in

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik had idd ook gelezen op die site dat je elke dag danmoet klussen. Ik zelf denk dat je dan wel de meeste kans hebt, maar op andere sites staat weer dat je om de dag moet klussen. Ik denk dat je eigenlijk op je gevoel moet afgaan.
    Mijn vriend en ik zijn in ieder geval van plan om elke dag te gaan klussen, vind mn vriend ook echt niet vervelend. :p

Liefs,
    Duveldraakje

4. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Wij klussen ook van nature al zowat elke dag :D:D:D

Ik denk ook dat je daar een beetje op je eigen gevoel moet afgaan. Ik vind om de dag snel een 'verplicht' tintje gaan krijgen. Dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.

Maar feit is wel, het moet wel leuk blijven, anders zit iedereen er met zo'n gespannen gevoel bij.. En kindjes maken moet wel plezierig blijven, toch??

5. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Tuurlijk, 't is een kwestie van gevoel. Maar eh ... als dat gevoel de zaadkwaliteit vermindert ... haha
    Dat zeggen ze toch altijd, dat het zinloos is om elke dga te klussen omdat er dan toch minder zwemmertjes zouden zijn, ofzo?

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Juist het moet leuk blijven en je moet ook absoluut geen dingen doen wat je niet prettig vind. Gewoon klussen wanneer je er zin in hebt.

Liefs,
    Duveldraakje

7. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

jaaaaaaaa, dat zeggen ze. Maar ze zeggen ook dat het zaad 3 maanden nodig heeft om gemaakt te worden.

Dat zeiden de artsen nadat mijn hubbie zijn knoopje eruit liet halen. Hij moest 3 maanden daarna pas een proefkwakje (hihi) afleveren, omdat er dan pas vastgesteld kon worden, of er überhaupt zwemmertjes zitten.

Maar als jij ovu testen gebruikt, of via je temperatuur bijna zeker kan zeggen wanneer je eitje komt, dan zou ik het om de dag doen. Dan voelen jullie je er lekker bij... :)

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben afgelopen vrijdag bij de gynaecologe geweest en daar hebben we de vraag gesteld:
    Wat is het beste?? om de dag ...om de zaadproductie weer ff de kans te geven te herstellen etc, maar de gyn zei dat iedere dag ook goed was!!
    Niet meerdere keren per dag, maar -indien zin- is iedere dag geen probleem volgens haar.

Mirre

9. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    maar het is toch zo als je man zijn knoopje eruit heeft laten halen dat alles daar weer een beetje moet herstellen lijkt mij!!! al die tijd kon het er niet door zou maar zeggen en dan lijkt het mij ook sterk dat er gelijk weer zaadcelletje actief zijn!!!
    maar goed!!! bij een man worden elke dag een nieuw zaadproductie gemaakt!! dacht ik ergens te hebben gelezen

groetjes lil momo

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Bij ons in het ziekenhuis (de mmm) adviseerden ze ons om het gewoon te doen als we zin hadden en in de vruchtbare periode om het iedere dag een keer te doen, moest niet maar ze gaven het wel als advies ivm meer vruchtbaarheidskans, aldus de fertaliteitsarts.

Succes meiden
    KLUS ZE!!

11. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    wij deden het gewoon als we zin hadden en het is gelukt

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    wij hadden ook voorgenomen om het gewoon te doen waarneer we zin hadden. maar nu heeft me vriend elke dag ineens zin hahah

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er worden elke dag miljoenen nieuwe zaadcellen aangemaakt. de kwaliteit wordt niet door de kwantiteit van de losingen meer of minder. het is juist goed regelmatig sex te hebben aangezien de voorraden dan beter opgeschoond worden om het even erg plastisch uit te drukken. van elke dag sex hebben wordt de kwaliteit dus echt niet minder. maarruh.... ik sluit mij aan bij de rest: alleen sex als je zin hebt, anders is jouw lijf er ook niet voor 100% op ingesteld en neemt de kans op zwangerschap zowiezo al af. lekker onder de wol kruipen dus als je daar ook echt behoefte aan hebt. ;)

14. Niet meer actief

nog even over dat fertility friend...

ik vind het maar een rare site...als ik mijn temperatuur invul, klopt het nooit direct...ik moet altijd zitten 'klussen' met dat ding wil ik mijn nummertjes goed hebben...

hebben jullie daar nou ook last van? of ben ik nou de enige troela die niet met een computer om kan gaan?

en eigenlijk raar dat er geen nederlandse sites bestaan. zou wel leuk zijn om alle wetenswaardigheden over je eigen cyclus in het nederlands te lezen..niet dat engels nou zo moeilijk is, maar er zijn toch echt wel een paar uitdrukkingen of zo die ik niet altijd even goed begrijp. volgens mij zit daar een gat in de markt. ..
    een nederlandse versie van ff...

15. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    er is wel een "vage"site...............http://www.vruchtbaarheid.org ...........en dan onder het kopje...."De Sympto-thermale methode"

maar of je er wijs uit word, er word wel veel uitgelegd maar niet echt veel wat we niet al wisten zo te zien op het eerste oog, (heb het wel erg globaal maar doorgenomen hoor :oops: )...........ik vind FF toch prettiger.........

Maar misschien heeft iemand er iets aan... :)

16. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    na wat verder lezen toch een intressante site........... :oops: :)

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Heb al een paar keer elke dag geklust rond mijn ei...helaas zonder resultaat...
    Dus deze keer gaan we om de dag.... ;)

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    shit san balen zeg, ik zie dat je :evil: er alweer zijn... :(

had nog zo'n goede hoop voor je zeker met al die pendels... :(

nou meid hoop voor je dat het deze ronde beter afloopt en de :evil: dit keer eindelijk wegblijven bij je... :D

wat betreft klussen doen wij het nog steeds wanneer we zin hebben (3-4 x p wk gemiddeld) ik kan echt geen knopje omzetten om het te doen als ik geen zin heb, hij heeft altijd zin als het aan hem zou liggen hahaha, maar wat je overal leest is dat het dus beter zou zijn om het om de dag te doen omdat je dan grotere kans zou hebben op "betere" "sterkere"zaadcellen....maar ja feit blijft wel toen deden we het echt elke dag en soms wel meerdere keren per dag en was bij beide direct zwanger.. :D

maar ik zie het me nu echt niet meer elke dag laat staan meerdere keren per dag doen hoor hahaha

we zullen wel zien wanneer de winnaar erbij zit... ;)

19. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ha, tijdens mijn ei hadden mijn hubbie en ik een weekendje voor ons zelf... ;)
    Ik denk dat we een beetje te vaak hebben geklust dat weekend....vast eitje verzopen... :)

Ja, de :evil: :evil: zijn er weer...ik dacht toch echt dat ik een punt had met een 'innestelings-bloeding' op de juiste dag....maar nope...
    We gaan er weer voor...heb eitje in september nog, dus de pendels mogen blijven staan... :D

20. Niet meer actief

hey allemaal

ben ik weer even zit net voor mn eisprong dus ook deze x weer spannend en in afwachtende fase deze maand mij is verteld in UMCG in groningen dat je het beste rond je eisprong 2 dg voor en dag erna kan klussen omdat de zaadcellen 24 tot 72 uur blijven leven en een eicel maar 12 uur wat ik nu moet geloven zou het niet weten ik klus maar gewoon hahaha wanneer ik zijn heb want zwanger worden is nog steeds een wonder omdat je ook niet weet in welke eileider een eitje vrijkomt en dat de zaadcel het eitje wel bereikt hahahhaha
    kan beter voortaan een briefje meegeven zodat ze weten welke kant ze op moeten als ik weer steekjes voel hihi

iedereen su6
    liefs kaley

Deel Deze Pagina