Ovulatietest positief tijden zwangerschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Teletubbie, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Hoi,

Ik weet dat een ovulatietest bedoeld is om je eisprong op te sporen en dat zwangerschapstesten bedoeld zijn om een zwangerschap aan te tonen. Toch lees ik op veel pagina's dat ovulatietesten positief uitslaan bij een zwangerschap. Mijn vraag is of dit àltijd zo is.

(En nee, ik ga niet testen tijdens NOD met ovulatietesten, maar ik ben enkel nieuwsgierig!)

2. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Bij mij was de action ovulatietest wel positief. Hij reageerde op het hcg.

3. Teletubbie

Dankjewel voor je reactie, Doetie. Was hij voor je NOD al positief?

4. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Nee ik had een bbz en kwam er na mn nod pas achter.
    Ik deed een ovu test en die was positief gezien ik ook eisprong verwachtte.
    Echter zei mn gevoel doe een zw test. Ook positief. Helaas liep het vervolgens mis.

5. Teletubbie

Och jeetje, wat heftig Doetie! Weet niet hoe lang of het geleden is maar hoop dat het goed met je mag gaan!

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik heb 't bij beide zwangerschappen getest, omdat die vraag naar voren kwam in 't groepje waar ik mee schrijf / mee schreef...
    Ja bij mij slaan de ovulatietesten wel positief uit, maar dat is natuurlijk geen garantie dat het altijd zo is.
    Er zijn altijd uitzonderingen :p

7. Teletubbie

Bedankt voor je reactie, Katenhond. Ik hoop het binnenkort zelf ook te mogen ondervinden - zaterdag is mijn nod, maar heb het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen.

Geniet van je zwangerschap!

8. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland

Hier bijna zelfde... testen voor eisprong.. had 3 dagen een knal test! T erwijl ik nog nooit een positieve ovu test had gehad. Zat toen op dag 15 van mijn cyclus, dacht ik.... toen ook een zw test gedaan. Ook positief. Helaas was het ook fout gegaan...

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had paar dagen voor nod ook een knaller van een ovulatietest.
    Je kunt een positieve ovulatietest hebben en zwanger zijn. Het kan ook zijn dat je niet zwanger bent

Deel Deze Pagina