Positieve ovulatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Yasmine28, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

https://parenting.firstcry.com/articles/can-women-ovulate-more-than-once-a-month/?amp

Ik weet niet waar ik het eerder vandaan heb, maar hier staat het ook deels uitgelegd. Het komt er op neer dat wanneer je PCOS hebt, diverse hormonen waaronder FHS en LH uit balans zijn. Dan komt het voor dat je de ene maand geen ovulatie hebt, en dat de maand erop juist soms meerdere eitjes tegelijkertijd springen. LH is op dat moment over-aanwezig ipv te weinig. Te weinig LH komt (helaas) vaker voor bij PCOS en springt een ei niet, maar het tegenovergestelde kan dus soms ook. Het is maar net hoe de balans valt die maand. En als je dus te veel LH aanmaakt, heb je meer dagen positieve ovulatietesten.

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben bekend met het pcos verhaal alleen het stukje over meerdere eitjes die tegelijk springen is nieuw voor mij zeg maar. Wel dat ze tegelijk groeien maar niet dat er meerdere tegelijk dominant gaan worden en springen. Zonder stimulatie heb ik het dan uiteraard over hè.

Yasmine28 vindt dit leuk.
  3. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Het is volgens mij ook veel minder voorkomend, want ik hoor idd meer de andere kant. En als vrouwen dat hebben belanden ze denk ik ook minder snel in de medische molen omdat ze juist wel eisprongen hebben en dus gewoon vruchtbaar zijn.. althans dat kan ik me voorstellen dat het zo werkt!

4. Yasmine28

Yasmine28 Lid

7 jan 2019
    55
    17
    8
    Vrouw

Het is toevallig dat ik de laatste dagen, maandag en dinsdag mooie knaltesten had. En toevallig gisteravond en vanmiddag steken gehad. En na een paar uurtjes een lichte test. Misschien als je de steken voelt, dat het waarschijnelijk het eitje springt of al gesprongen. Als ik de test geloof, dan zou het best kunnen zijn.

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb 5 kinderen en pcos. 8 x zwanger geweest waarvan dus 5 voldragen. Bij mijn 3e goede zwangerschap was er alleen wel sprake van een vanishing twin.
    Er komen verder geen tweelingen aan mijn kant van de familie voor. Dus interessant is het wel.

Ik had vorige ronde trouwens een veel te hoog lh, zeker in verhouding met mijn fsh, en dus geen eisprong. Deze ronde wel een ei maar ik heb ondersteuning van clomid gehad. Al mijn andere zwangerschappen waren via de natuurlijke weg, ik weet pas sinds kort dat ik pcos heb.

6. Yasmine28

Yasmine28 Lid

7 jan 2019
    55
    17
    8
    Vrouw
    Maar de gevoelige testen van 2 be sure had ik heel lang positieve testen, voor de menstruatie en erna. Blijkbaar is het zo erg gevoelig. Dus ik zal het nooit meer kopen.

Alleen de laatste testen van 2 be sure op de maandag en dinsdag waren het echt knaltesten. Als het zo donker wordt dan is het tijd voor de echte actie Hahhaha.
    Het heeft wel wat, deze testen. Het geeft duidelijke uitslagen. Dus niet vals.

Misschien dat iemand het anders heeft ervaren met deze testen?
    Maar bij mij is het zo gelopen. En hopelijk heb ik dit keer geluk en natuurlijk ook voor iedereen, die graag een kinderwens heeft.

Nou dames, zodra het zo ver is voor de volgende testje (overtijd zijn), dan zal ik het weer plaatsen. Het wordt weer spannend.

Heel veel succes voor degene die ook bezig zijn.

Liefs

Rosa5 vindt dit leuk.
  7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja deze testen zijn gewoon te gevoelig voor jou. Nou hopelijk springt er een super mooi eitje! Succes

8. Yasmine28

Yasmine28 Lid

7 jan 2019
    55
    17
    8
    Vrouw
    Dank je Rosa.
    Ja, het waren echt 'speciale testen. Dus inderdaad niks voor mij. Lijk wel een konijntje hahahha. Gelukkig heb ik mijn man niet vaak getrokken in bed. Dan bleef er niks meer van hem over hihi.

Ik heb op de juiste momenten gewacht, vanaf vorige week donderdag babydansjes gedaan.

Het is wat met sommige testen.

Kaatje92 en Rosa5 vinden dit leuk.
  9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja het is de bedoeling om meer duidelijkheid te krijgen met die testen maar pff wat kunnen ze je in de war brengen blijkt wel weer.

10. Momof2rebels

Momof2rebels Bekend lid

21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    #110 Momof2rebels, 10 jan 2019
    Laatst bewerkt: 10 jan 2019
    Hoi dames,

De 2besure testen die heb ik dus ook gebruikt 1e cyclus ermee ging goed. Ik werd precies 14 dagen na de knallende positieve test ongesteld. En nu de 2e cyclus met de 2besure testen en ik gebruik ze nooit meer !

Ik kreeg net als jouw knal testen ! De 1e knaltest kreeg ik de 5e dag van mijn cyclus (was NET klaar met ongi). De volgende dag weer getest was direct negatief. Dus ik ging er toen vanuit me ei gaat waarschijnlijk springen. Nu 3 weken verder zw test negatief en geen ongi te bekennen.

2e ovulatie test precies 1,5 week na de 1e positieve ovulatie test weer een knal test zoals die van jouw en dat is nu 11 dagen geleden, maar heb gisteren een zw test gedaan een early, maar ook negatief. Dus die krengen gebruik ik niet meer ! Zie foto voor mijn positieve testen. En tot heden geen menstru en geen positieve zw test !

ps; Ik heb nu sensitest besteld en ik heb een pak digitale ovu testen van CB om het te bevestigen als de sensitest positief aangeeft.

Bijgevoegde bestanden:

11. Yasmine28

Yasmine28 Lid

7 jan 2019
    55
    17
    8
    Vrouw
    Het is toch dan vreemd. Nooit meer deze testen meer kopen dan. Ik had inderdaad heel lang positief getest, de controle streep was de hele tijd lichter dan de test zelf. Maar ik had voor de menstruatie positief getest, op de 1e dag van de menstruatie weer Lichter en 10 dagen later, na de menstruatie werd het weer positief. Alleen afgelopen maandag en dinsdag waren het knaltesten tov de vorige testen.

Het spoort wel naar de hormaanwaarde, het zijn gevoelige testen. Dus beter van sensi of andere merken gebruiken.

Wel jammer dat het even niet gelukt is met zwanger worden mbv deze ovulatieovulatie testen. Hopelijk word je gelukkig in de volgende ronde.

Ik heb wel kruidvat ovulatie testen daarna gebruikt, blijkbaar had ik afgelopen maandag en dinsdag, 2 daagjes ovulatie. 2 dagen vruchtbaar.

We wachten het af.
    Ik wens jou ook heel veel succes meid.

Momof2rebels vindt dit leuk.
  12. Yasmine28

Yasmine28 Lid

7 jan 2019
    55
    17
    8
    Vrouw

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Op het moment dat jij dat voelt dan voel je niet de eisprong zelf maar de laatste groeispurt van je eitje. De eisprong zelf voel je niet.
    De test meet de lh piek omdat het moment dat deze het hoogst is heb je dus 24-48 uur later je eisprong. Om het moment dat jij test en de rest lichter is zegt dat niet dat het ei al gesprongen is. Je weet dus enkel wanneer je piek was en vanaf die piek 24-48 uur later heb je je daadwerkelijke eisprong waar je niets van voelt. Je voelt wel het laatste groeien van je follikel voor de eisprong

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Je weet dat je met alleen ‘trekken’ niks bereikt hè? :p
    (Sorry, kan het niet laten)

15. Momof2rebels

Momof2rebels Bekend lid

21 dec 2018
    776
    385
    63
    Vrouw
    Nou ik hoop dat het super vruchtbare dagen waren voor je.

Ja ik wacht nu op mijn menstruatie om te beginnen met de kuur primolut. Ik hoop dat het me cyclus een duwtje in de rug kan geven richting regelmaat !

Deel Deze Pagina