Hallo dames Ik probeer al enkele maanden mijn cyclus in kaart te brengen. Vroeger, voor de geboorte van mijn zoontje, hadden ovulatietesten geen effect bij mij... had/heb ook PCOS, dus dat kan er natuurlijk wel mee te maken hebben, maar ik kreeg nooit, maar dan ook nooit een donker tweede streepje naast de controlestreep op de ovulatietest. Had altijd hele lichte lijntjes. Tot over 2 maanden, sinds dan kwam daar verandering in! Ik krijg nu wel (min of meer?) positieve ovulatietesten (en daarbij ook rekbaar slijm en ovulatiepijn)! Geen knallers, maar véél donkerder dan ze ooit waren. Nu zien de testen er uit als volgt (zie foto). Ik weet niet zeker of er een positieve test tussen zit, maar heb sinds eergisteren ook net zoals vorige maand weer rekbaar slijm en sinds gisteren weer die typische 'ovulatiepijn', trekkende liezen, krampjes in onderbuik, beetje ongesteldheidsgevoel... Dus: ik zie geen positieve test (toch niet van de voorbije dagen), maar voelt wél alsof ik m'n eisprong heb/gehad heb... Kijken jullie even mee? Helaas had ik woensdagvoormiddag de laatste sensitest dipstick vast, dus heb eventjes een paar andere merken gebruikt daarna... Alvast bedankt!
Ze zijn idd allemaal niet positief.. misschien krijg je vanwege je pcos nu ook geen echte positieve testen
Ik zou je willen aanraden om ook je temperatuur te gaan meten. Na de eisprong zul je zien dat je basale lichaamstemperatuur gaat stijgen, en pas weer daalt als je menstruatie eraan zit te komen. Je kunt er niet aan aflezen of je eisprong eraan zit te komen, maar het geeft je wel de bevestiging dat je een eisprong hebt gehad.
Kan hè. Maar wel een eisprong, wellicht, aangezien ik het toch echt ervaar in mijn lichaam (of dat denk ik toch)...
Als je dat doet moet je wel hetzelfde aantal slaapuren hebben, dezelfde tijd opstaan en in de nacht niet uit bed hoeven... anders is je temp niet betrouwbaar.
Oei tja, dat is niet haalbaar helaas... zoontje slaapt heel slecht 's nachts, moeten er 2-3x per nacht uit...
Ik gebruikte altijd ovulatietesten van CB (roze met de smiley) en kreeg altijd netjes 1-2 dagen een smiley te zien, maar deze maand overgestapt naar de dipsticks van sensitest. Nu voelde gisteren ook dat typische ovulatiegevoel (en zit midden in mijn cyclus), dus heb een dipstick gedaan die net zo donker was als die van jouw op 19/20 april, maar niet donkerder of gelijk aan de controlestreep. Nu had ik nog 1 ovulatietest van CB liggen en daar kwam gisteren wél een smiley uit. Dus ik vermoed gewoon dat die dipsticks van sensitest bij mij niet helemaal donker kleuren. Vandaag liepen de dipsticks ook weer af. Misschien kun je ook daarnaast een CB halen en pas doen wanneer je weer zo’n twijfelgeval hebt?
Ik zou toch proberen door te testen, wie weet is je lh piek nog in de komende week. Ik heb ook altijd pijn al zo'n 5 dagen voor mijn eisprong
@ikweetgeennaam ik had gisterenmiddag weer zo'n donkere test (leek me nét niet positief) van kruidvat maar daar bestaan nogal uiteenlopende meningen over blijkbaar... ze zouden nogal snel een positief resultaat geven. Ik had helaas anders niks meer in huis (sensitest dipsticks besteld maar laten op zich wachten) dus heb toch ff jouw raad opgevolgd en CB gehaald deze morgen. Dit was het resultaat! Wel heel bizar dat ik woensdag t.e.m. zaterdag die 'eipijn' zegmaar gevoeld heb en nu niet zozeer meer maar wél de piek gevonden. Lichaam zit toch gek in elkaar...
De pijn die je voelt is de laatste groeispurt. Dus kan idd zo zijn dat je dan nog niet in je lh piek zit.