Positieve ovulatietest 2 dagen voor menstruatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door fily04, 23 apr 2025 om 14:30.

1. fily04

fily04 Nieuw lid

woensdag
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hallo, ik ben nieuw hier en post dit bericht omdat ik benieuwd ben of iemand iets gelijkaardigs heeft meegemaakt.

Ik ben +- 7 maanden geleden gestopt met de pil en heb een onregelmatige cyclus, gemiddeld tussen 20 - 26 dagen. Sinds januari zijn we actief bezig met proberen zwanger te worden. Ik ben ook al bij de gynaecoloog geweest voor een echo. Daarop was niets opvallends te zien, behalve dat mijn baarmoederslijmvlies wat aan de dunne kant was. Twee cycli geleden had ik op dag 17 een positieve ovulatietest, maar op dag 20 begon mijn menstruatie al. Mijn gynaecoloog had hier ook niet meteen een verklaring voor.

Op 25 maart had ik opnieuw een echo, waarbij een follikel van ongeveer 14 mm zichtbaar was. We hebben toen in die periode extra ons best gedaan ;). Wat ik vreemd vond, is dat ik toen ineens een cyclus had van 36 dagen, iets wat ik nog nooit eerder heb gehad aangezien mijn cycli meestal juist kort zijn. Rond dag 34 merkte ik een verandering in mijn afscheiding (meer rekbaar) dus ik deed nog eens een ovulatietest, en die was knalpositief. De rest van die cyclus had ik geen duidelijke LH-piek kunnen detecteren. Maar dan kreeg ik op dag 36 alsnog mijn menstruatie.. best een teleurstelling, ook al had ik geen positieve zwangerschapstesten in deze periode, je blijft toch hopen.

Mijn vraag is dus: zijn er hier anderen die ook maar moeilijk een duidelijke LH-piek vinden, en pas net voor hun menstruatie ineens een positieve ovulatietest krijgen? Ik weet dat je normaal gezien dan geen ovulatietest meer zou moeten doen, maar ik voelde verandering in mijn afscheiding dus vandaar.

Bedankt voor jullie reacties alvast!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Rond je nod loopt je lh op, dus dat je dan een positieve test hebt kan kloppen

Vanaf welke cyclusdag doe je testen en hoe vaak per dag?
    Ik vermoed zelf dat je een korte lh piek hebt en hem daarom telkens mist op de test.

Is temperaturen wellicht iets voor je? Naast het doen van ovutesten.

Deel Deze Pagina