Hallo, Zoals in het onderwerp al zegt heb ik dus op dag 7 van mijn cyclus een positieve ovulatietest, dit is de derde dag na menstruatie. Maar is dit wel mogelijk? Vorige cyclus was mijn ovulatie op dag 17 gezet aan de hand van mijn temperatuur. Temperatuur is deze cyclus als volgt, Dag 1 ongesteld 36,2 Dag 2 ongesteld 36,4 Dag 3 ongesteld 36,3 Dag 4 licht ongesteld 36,4 Dag 5. 36,2 Dag 6. 36,2 Dag 7. 36,4 Vorige cyclus lag mijn temp na menstruatie op 36,0 36,1 36,2 en kwam het daar niet boven tot na mijn eisprong. Kan dit echt al een van mijn vruchtbare dagen zijn of is het vals alarm? Dit is pas de tweede cyclus waarin ik mijn temperatuur bijhoud, daarvoor had ik een onregelmatige cyclus, in oktober mijn spiraal laten verwijderen.
Bij mij verschilt m'n basale temperatuur ook per cyclus.. Dat kan, niks geks. Als je je eisprong krijgt zal hij 0,2-0,5 hoger liggen dat dat je temp nu is.. Geen zorgen!
De rede waarom ik de test nam was trouwens omdat ik rekbaar slijm had vanmorgen die niet helder was maar goed wel rekbaar dus dacht misschien zit het er aan te komen
Deze test is nog niet positief hoor.. Bij ovulatie testen moet je test knallen. Met andere woorden de test streep moet net zo donker of donkerder zijn als de controle streep.
Maar wat betekent het dan als de teststreep wel te zien is, maar niet zo donker als de controlestreep?
Een positieve ovulatietest blijft ook na indrogen positief. Jouw test is negatief en bij lange na niet positief, sorry. De teststreep is veel lichter dan de controlestreep. Beide streepjes moeten echt minstens even donker zijn wil je een positieve ovulatietest hebben. Een vrouw heeft de gehele cyclus, ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waar de ovulatietest met een streepje lichter dan de controlestreep op kan reageren. LH kan schommelen. Morgen kan je test weer lichter zijn. En nee, dat betekent niet dat je eisprong wel geweest zal zijn. Je hebt immers nog geen positieve test gehad? Een ovulatietest hoeft absoluut niet op te lopen naar een piek, maar kan zomaar uit het niks gaan knallen. Dus doorgaan met testen totdat je echt een positieve test in handen hebt.
Een negatieve test is dat en dat betekent niks! Elke vrouw, ook jij dus, heeft de GEHELE cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een streepje lichter dan de controlestreep op kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je de LH-piek en pas dan is je eisprong in aantocht. Zoals ik net al schreef, Ovulatietesten hoeven niet op te lopen naar een piek, maar het streepje kan morgen ook weer lichter zijn. En dan kan het nog wel een week duren voordat je je LH-piek hebt! LH schommelt namelijk. Een streepje lichter dan de controlestreep zegt totaal niks over wanneer je je LH-piek zult hebben. Een ovulatietest kan heel goed uit het niks gaan knallen.
OK nou dat wist ik dus niet, dacht dat ie wit zou blijven als het een negatieve test zou zijn. Bedankt allemaal voor het meekijken