Hoi, Ik heb vorige week ook al een onderwerp geplaatst, aangezien ik het vreemd vond dat ik vorige week al een positieve ovulatietest had (anders altijd cyclus van +/- 35 dagen, zou dan nu +/- 28 dagen zijn geweest). Ik heb gestest met de Clear Blue Digitaltest en daarbij staat niet vermeld dat je niet met ochtendurine mag testen. Het kan volgens de gebruiksaanwijzing de gehele dag door en er wordt zelfs geadviseerd om het 's ochtends te doen. Ik kreeg op het forum dan ook vele reacties dat deze test heel betrouwbaar was. Voor de zekerheid heb ik toch nog een weekje langer getest, en wat blijkt? Heb ik deze morgen weer een smiley!!! Nu is mijn vraag: - Zou ik dan nu wel echt mijn eisprong hebben, aangezien mijn cyclus anders altijd 35 dagen is? En was vorige week dus een 'vals positieve' test? - Of kun je ook een positieve test krijgen als je je innesteling hebt, wat ook rond deze tijd zou kunnen zijn? Wie heeft ervaringen??
wow, dit is al de zoveelste waarbij ik lees dat de CB digitale meerdere smiley's geeft een week later lijkt me niet echt ''goed'' van CB. ik zou gewoon over gaan op gewone ovulatietesten waarbij je streepjes moet kijken CB digitale is ook de enige ovulatietest die je met ochtendurine mag gebruiken ( anderen niet volgens de gebruiksaanwijzing) LH is in ochtendurine vaak meer aanwezig, daarom word het bij andere testen afgeraden nu zit je nog in onzekerheid omdat je niet weet wanneer je eisprong is geweest en lijkt me wel lastig. positieve ovulatietest bij de innesteling lijkt me niet. je maakt pas HCG aan als de innesteling is voltooid, en dan zou een ovutest dus wel positief kunnen worden omdat hij HCG aanziet voor LH
Het kan ook zijn dat het niet gelukt is, daarmee bedoel ik dat je ei toen nog niet gesprongen is en het nu weer probeerd.
@daantje22: Is inderdaad geen goede reclame voor ClearBlue, al betekent het wel dat de tests waarschijnlijk supergevoelig zijn. Maar erg raar om dan aan te geven op de gebruiksaanwijzing dat je ook 's ochtends kunt testen...?? Ik ga er gewoon vanuit dat ik deze keer wel mijn eisprong heb (heb net nog een test gedaan, had nog steeds een smiley en dat was vorige keer niet). Dus vanavond en morgen maar weer aan de klus! En het klopt inderdaad dat er bij een innesteling nog niet voldoende HCG aangemaakt wordt, dus dat zal em niet zijn. Bedankt voor je reactie! @Jane1981: Kan dat dan? Dat wist ik niet?