Hee meiden. Ik word ondertussen echt zenuwachtig van die ovulatietesten. Vanmiddag voelde ik steken dus dacht doe een clearblue ovulatietest en er kwam een smiley! Ik dacht.. laat ik vanavond nog eens een kruidvat ovulatietest doen, maar deze was weer negatief. Nu twijfel ik of de clearblue niet vals positief aan gaf wat denken jullie? De streepjes op de test zagen er zo uit.
Het kan zijn dat die van de kruidvat anders reageert. Maar ook de kruidvat test geeft aan dat je in je vruchtbare dagen zit. Ik zou het vanavond gewoon gezellig maken Als je het om de dag doet zijn er altijd zaadjes aanwezig als je ei springt.
Ze zegt dat de kruidvat negatief was. Hoe kan die test dan aangeven dat ze in haar vruchtbare periode zit?? Ts. Ik vind de streepjes op de cb idd niet overtuigend voor een positieve ovulatietest. Ik zou doortesten met de kruidvat (vanavond weer en morgen nog 2x) om te kijken of hij nog gaat knallen. Heb wel eens gelezen dat de cb te vroeg een smiley geeft (en dus al aanslaat bij een lichtere streep). Heb je trouwens met de kruidvat vanochtend of gisteren ook al getest? Het kan ook zijn dat de cb ovutest vanmiddag het staartje van je lh piek te pakken had en je lh piek zelf dus tussen gisteren/vanmorgen was.
Hoe zagen je ovulatietesten er gisteren uit? Ik mis vaak mn ei met de cb omdat ik een korte piek heb. Afgelopen ronde heb ik dag 16-17 Pos ovulatietesten dipstick en op dag 16 was cb pos, maar op 17 neg (terwijl mn dipstick drie uur daarna nog pos is). Maar vaak genoeg krijg ik helemaal geen smiley. Daarom gebruik ik nu meestal dipsticks. Die zie ik mooi op en aflopen en kan ik met elkaar vergelijken. Dan neem ik de donkerste als "positief" want dar worden ze ook niet altijd bij mij. Succes met je verdere ei speurtocht!
O en over dat streepje van de cb... Dat wisselt. Soms is hij donkerder dan jij nu laat zien en dan krijg ik een rondje. Maar heb ook wel eens een ongeveer net zo donker tweede streep gehad als bij jou en dan kreeg ik een smiley.
De streepjes waren nu een stuk lichter vandaag. Ik hou denk maar gewoon aan da't die smiley klopt.. komt wel overeen met wanneer mijn eisprong zou moeten zijn en ben na 1.5 week wel klaar met al die testen
Er staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing van cb dat je niet naar de streepjes moet kijken,maar het digitale resultaat af moet lezen.De streepjes zeggen echt helemaal niks.Wat frummels ook al zegt,zo is mijn ervaring ook.
Vind alleen raar dat ik de vorige maanden 2 dagen knal positief testte met kruidvat en nu totaal niet, maar wel smiddags alleen een smiley met cb. Maargoed veel klussen deze dagen en dan hopen dat m'n eisprong dan toch geweest is
Ik denk trouwens dat als andere symptomen (vruchtbaar slijm) en de plek in je cylcus er op wijzen dat je eisprong eraan komt dat je wel uit kan gaan dat de CB klopt hoor. Hij is vrij betrouwbaar. Ik denk dat je je lh piek net gemist heb met de kruitvat testen. Lekker seksen en dan komt het hopelijk allemaal goed