Positieve ovulatietest en direct pijnlijke borsten

Discussion in 'Zwanger worden' started by Boomie2012, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb nu 2 maanden ovulatietesten gebruikt. En wat me dus opvalt is het volgende:
    Ik had dus gisteren overdag een positieve ovulatietest, maar op dezelfde dag doen mijn borsten ook al pijn. Vandaag zijn mijn borsten echt vreselijk gevoelig en pijnlijk.
    Ik dacht altijd dat pijnlijke borsten door de stijging van progesteron veroorzaakt wordt, het premenstrueel syndroom. Alleen kan dat dan ook al optreden vóór het springen van het ei? Want als ik gisteren een positieve ovulatietest had, betekent het dat ik waarschijnlijk nú mijn eisprong heb.

Iemand meer die vóór ovulatie al pijnlijke borsten heeft? Of zou het betekenen dat ik toch al eerder mijn eisprong heb gehad en dat de ovulatietesten niet accuraat zijn?

2. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Boomie,

ik gebruik ook altijd ovutesten, zodat ik exact weet wanneer mn eisprong is. Normaal heb ik altijd direct vanaf de eisprong zere borsten, totaan mn NOD.

2 maanden geleden had ik echter iets heel raars! Ik kreeg toen al 4 dagen voor mn eisprong zere borsten! Toen dacht ik ook: oeps, ik heb mn ei waarschijnlijk al gehad, maar wel heeeel vroeg dan, dat is niks voor mij. Dus toen ben ik voor de zekerheid die dag nog wel begonnen met ovutesten en ja hoor, 2 dagen later, netjes optijd een positieve test en de volgende dag nog 1 en heb heeeel duidelijk mn eisprong gevoeld, want had vreselijk pijn aan mn linker eierstok, hele herkenbare ovulatiepijn die ik vaker heb. Dus echt 1000% zeker dat ik dus toen mn eisprong had. Maar ik vond t toch raar dat mn borsten al voorheen zo pijnlijk waren, maar ja, t zal wel dacht ik toen...

Maar wat gebeurde er vervolgens.. Normaal word ik altijd exact 14 dagen na mn ei ongesteld en die cyclus werd ik opeens al 10 dagen na mn ei ongesteld!! Exact 14 dagen nadat mn zere borsten waren begonnen!!! Kun je t nog volgen?? haha!
    Dus dat was echt heel vreemd.. T was net of mn hormonen en mn ei elkaar misgelopen waren ofzo, haha!

Dus ik heb 1 ervaring met zere boobies voor mn ei, maar wel een hele vreemde ervaring.. ;)

Ben benieuwd of t bij jou wel normaal verloopt, hoop t voor je, want ik had die maand echt zoiets van: ja hoor, wat een verloren maand zeg, ppffff, op naar de volgende ronde maar weer en hopelijk is die WEL normaal!! ;) (en een maand later was ie gelukkig weer normaal..)

3. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bednakt voor je reactie! Nou, wat een vreemde cyclus was dat inderdaad zeg! Ik ben nu deze keer ook erg benieuwd! Ik had ook wel gelezen dat het progesteron niveau al direct bij het klappen van het ei los komt en misschien heb ik dat dan gevoeld?
    Vind het trouwens erg vervelend, want mijn borsten doen echt een volle twee weken pijn!

4. Bueno

Bueno Actief lid

Apr 25, 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met het klappen van t ei?

Ik vind t ook altijd vervelend, heb ook inderdaad 2 volle weken zere borsten. Kan slecht op mn buik slapen, moet dan opeens gaan nedenken over houdingen en moet mn vriend ook altijd zeggen dat ie 'nu ff niet' er aan moet zitten, haha ;)

5. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

Jan 3, 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ahum, springen bedoel ik ;)

6. mama15

mama15 Bekend lid

Mar 29, 2012
    546
    0
    0
    mijn kindjes
    limburg
    ik herken dit ook en heb dan ook tot aan m n ongi last van pijnlijke borsten alleen is het deze maand een keer anders pijn aan de borsten is weg wel wat gevoelige tepels als ik er tegen aan druk pijn in de onder rug en vanmorgen even voor t eerst een vlaag van misselijkheid
    normaal voel ik m n ei nooit deze maand dus wel had m n ei ook eerder dan hoorde te zijn volgens berekening van 31 dgn zou ik de 6de van deze maand m n ei moeten hebben gehad maar die is rond de eerste dit x geweest dus ben benieuwd of ik gewoon op dag 31 ongi word of dat t toch eerder word

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Een paar rondes terug had ik van ongi tot ongi pijnlijke borsten. De gehele cyclus lang. Het is iedere maand weer anders. Ik zit nu op 4dpo maar mijn borsten doen al zeker een week pijn. Geen pijl op te trekken dus.

Share This Page