Positieve ovulatietest en geen temperatuurstijging

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Manna, Jan 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manna

Manna Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    2,902
    1,196
    113
    Female
    Gelderland
    zouden jullie mij kunnen helpen? Deze ronde ben ik met temperaturen begonnen, elke dag zelfde tijd (behalve 1 januari :p) en rectaal.

Maandagochtend had ik knal positieve ovulatietest, die de middag weer was afgelopen. Ik zit nu dus op mijn tempstijging te wachten maar die komt maar niet.

Kan ik mijn eisprong nog verwachten? Of is die er toch wel geweest? Of wil het eitje springen maar is het niet gelukt?

Daarnaast valt me op dat ik veel schommelingen in temperatuur heb, dat heeft ff ook aan. Wat kan dat betekenen?

Ik heb de ovulatietest en mijn tempkaartje toegevoegd

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Je temperatuurt via de billen, elke ochtend op dezelfde tijd, direct na ontwaken en nog voor je je bed uit komt??
    In de eerste fase (ca eerste 10 dagen) schommelt hij wel vaker door de aanwezigheid van de menstruatie. Dus dat vind ik niet vreemd.
    HIj herstelt zich nu wel stabiel, maar idd nog geen eisprong geweest helaas.
    De piek heeft niet tot een eisprong geleid.

Is de ovulatietest met eerste urine gedaan?
    Hoe lang ben je van de pil af en hoe lang waren al je cycli hiervoor?

3. Manna

Manna Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    2,902
    1,196
    113
    Female
    Gelderland
    Eerste deel ja ja ja en ja ;)
    Pil ben ik al zon 3 jaar af dus dat kan het denk ik niet zijn. Mijn kindje heeft borstvoeding gehad (invloed?). Tot een maand terug. Bij haar zwanger geworden in ronde 2 en de eerste ronde had ik voor nod een licht positieve ovulatietest. Toen had ik ook het idee dat mijn ei soms wou springen maar dan niet lukte ofzo en dan als nog later sprong, kan dat en heeft dat invloed op de vruchtbaarheid?

Mijn cyclussen wisselen tussen de 26-41 dagen maar zitten meestal rond de 33-36 dagen. Daarom vond ik het niet heel gek dat ik maandag een positieve ovulatietest had (ik heb dan ook niet verder getest). Gisteren veel last van mijn rug/bekken gehad en pijn in mijn onderbuik, dat lijkt nu redelijk weg.

Mijn vorige rondes ook niet zo'n knaller van een ovulatietest gehad. De test is niet met de eerste urine gedaan maar rond half 11 na 1 kopje thee.

Aanvulling: foto van de test was binnen de afleestijd voordat hij helemaal was opgedroogd

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Gezien je buikklachten kan het heel goed zijn dat je eisprong vandaag of morgen komt.
    Je ovulatietest zou dus later nog een keer positief zijn geweest.
    Met een eisprong op vandaag/morgen en de lengte van je cycli, zal je weer tussen de 33 en 36 dagen uitkomen :)

5. Manna

Manna Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    2,902
    1,196
    113
    Female
    Gelderland
    Stom dat ik dan niet heb doorgetest. Toch nog maar een keer extra gezellig maken dan vandaag...
    Weet jij of dat zo kan dan je eitje wil springen maar niet lukt? En of dat invloed heeft? Soort uitgestelde eisprong (met springvrees :p)

Mocht het tot een volgende ronde komen dan maar 2x per dag hele cyclus testen vanaf de menstruatie?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat komt wel vaker voor hoor ;)

En 2x per dag testen vanaf het begin lijkt me niet nodig hoor ;)
    Je tempt, dus je zal vanzelf zien of je ei gesprongen is (verhoging komt dan max 3 dagen na je posi ovu ;)).

7. Manna

Manna Fanatiek lid

Jul 2, 2015
    2,902
    1,196
    113
    Female
    Gelderland
    Haha dat is zo @RoGiJuLi

Wil zo graag alles weten haha en onzeker omdat mijn cyclus soms ineens een stuk korter of langer zijn. Stiekem ben ik bang dat er toch iets niet klopt met mijn eisprong... Maar goed de tijd zal het leren

Share This Page