positieve ovulatietest en nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miesie86, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik had vanmiddag eindelijk een positieve ovulatietest en vroeg me af wat nu?

Klopt het dat aankomende 2 dagen mijn meest vruchtbare dagen zijn en dan over 2 dagen mijn eisprong is? En moet ik dan nu meteen aan de slag of kan ik beter wachten tot morgen ofzo? Hoe werkt t precies? Wie kan het mij uitleggen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

ik zou zeggen klus je raak!.. niet geschoten is altijd mis ;)
    ik had zelf een positieve test in de ochtend en savonds om 22u sprong ie.. dus binnen 24 uur springt je ei!

3. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe weet je dan dat je ei gesprongen is?

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Soms voel je dat.. Ik voel het niet, dus ik zou het niet weten.
    Je testen zouden na je eisprong ook weer moeten afnemen.
    Ik zou voor de zekerheid 48 uur aanhouden.

5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Na een positieve ovulatietest springt je eitje na 24 tot 48 uur (zoals hierboven aangegeven).

Je bent het meest vruchtbaar in een aantal dagen voor je eisprong en omdat je niet weet precies weet wanneer je ei springt en dus ook niet weet hoe lang die beschikbaar is (een eicel leeft, geloof ik, max 2 dagen) maar 1 of 2 dagen na een positieve ovulatietest.

Sperma kan langer overleven in je baarmoeder en kan dus 'aanvallen' zodra je eicel beschikbaar is.

6. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

ik voel mn eisprong heel erg.. een kramp in mn linker of rechter eileider.. zo erg dat ik soms in elkaar lig vd pijn en het 1 a 2 dagen erna nog voel!

En inderdaad voor je eisprong klussen... dmv de calculator kun je uitrekenen wanneer je vruchtbare dagen naderen en eisprong hebt etc.

7. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

het kan zelfs binnen een paar uur springen na je positieve ovulatietest. je test kon daarvoor ook al een paar uur positief zijn geweest.. zoiezo nu paar daagjes klussen;)

8. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou dan weten wij wat ons te doen staat ;)

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    de week voordat je eisprong is ben je al vruchtbaar !!
    Wanneer je ongi word is niet bekend, de ene heeft een lf (peridoe tussen eisprong en ongi van 14 dagen de ander van 16 en de ander van 10 ) dat licht er dus aan.
    Ik zou het nu in elk geval nog ff snel gezellig maken ;)

Deel Deze Pagina