Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ben inmiddels 8 maanden van anticonceptie met hormonen af. Ik heb 2 cycli, (vanaf 9 december) precies op dag 25 een eisprong gehad met rond die periode ook een positieve ovulatietest van clearblue digital met smiley, dus verkeerd interpreteren kan gelukkig niet. Nu heb naar alle waarschijnlijkheid vorige cyclus een vmk gehad. Ik had een positieve test 1 dag overtijd, maar de dag erna werd ik alweer zwaar ongesteld met hevige diarree e.d. Dat kan natuurlijk gebeuren, dus we zijn weer met goede moed begonnen. En jawel, op dag 23 en 24 weer een positieve ovulatietest. Nu heb ik sinds de laatste positieve ovulatietest van vorige week dinsdag maar 2 temperaturen gehad boven een mogelijk gemiddelde temperatuur. Waarvan slechts 1 echt duidelijk hoog erboven. Er zijn echter zoveel temperaturen eronder geweest, dat ik eigenlijk denk dat ik toch geen nog eisprong gehad heb. U kunt eventueel mij kaartje zien via de link in mijn handtekening. Mijn vragen zij eigenlijk of dit raar is of komt dit vaker voor? Kan het toch zijn dat ik een eisprong gehad heb en dat mijn temp. om een andere reden veel laag is? En als dit vaker voorkomt, hoe verloopt dit meestal? Komt er dan meestal later een eisprong of is er dan ineens een cyclus zonder eisprong? En kan dit veroorzaakt zijn door de vmk? (is dit de juiste term, vind dat zo zwaar voor een foute innesteling) Nou ja, u snapt het al. Ik ben de weg een beetje kwijt. Net toen ik dacht dat ik weer een normale cyclus had gekregen. Ik hoop dat u mij misschien wat meer duidelijkheid kunt geven over wat er mogelijk aan de hand is. gr. Babke
Hoi Babke, het kan inderdaad gebeuren dat de temp niet stijgt ondanks dat er toch gewoon een eisprong is geweest. en misschein is er inderdaad geen eisprong geweest; dat kan altijd eens gebeuren. En ik kan me na een vmk (zo noem je die over het algemeen)ook wel voorstellen dat je cyclus even van de waps is. Probeer gewoon je normale cyclus aan te houden. Dus geen nood, ik denk dat je volgende cyclus weer zal zijn als je gewend bent. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie. Nog even een vraag. Ik denk zelf dat de eisprong nog niet geweest is, maar stel dat hij geweest is en je temperatuur is helemaal niet gestegen, dan kun je toch sowieso niet zwanger zijn? Mijn nod is vandaag, maar ik wil eigenlijk niet testen. Ik heb zoiets van, het is toch niet mogelijk met mijn lage temperatuur en die testen zijn duur zat. Daarom vroeg ik mij af of het uberhaupt zou kunnen of dat ik waarschijnlijk inderdaad gewoon mijn eisprong moet afwachten of natuurlijk mijn menstruatie als mijn baarmoeder het beu is om op niets te wachten groetjes Babke