Beste verloskundige, Ik ben net op controle geweest in het ziekenhuis. bij mijn dochter ben ik ingeleid met 37 weken dit ivm veel stress tijdens de zwangerschap ivm overlijden zoontje bij 38 weken zwangerschap. Nu hebben we het weer over inleiden gehad en zeggen ze dat ze het liever niet doen. ik ben nu niet gestresst en alles gaat goed. was bij me zoontje ook, maar goed. Nu ben ik dus overstuur omdat gyn zegt dat als ik met 37 weken weer ingeleid wil worden dat daar ook risico`s aan zit zoals dat de longen niet rijp zijn en dat ze daar ook aan kunnen overlijden. Maar ik durf ook niet de 38 weken te halen ivm mijn zoontje toen met een bloeding is overleden reden van de bloeding weten we ook niet. Ik weet gewoon nu niet wat ik moet doen. Ik vergeef het mezelf niet als ik me zelf laat inleiden en het gaat fout. Maar ik vergeef het mij ook niet als dit kindje in mijn buik weer overlijd door een of andere bloeding. ( ook al is die kans klein) Ik weet gewoon nu niet wat ik moet doen en ben er echt door van streek. Als ik me zelf laat inleiden bij 37 weken zijn de longen dan nog niet rijp? en kunnen ze mij dan niet rond de 30 weken een longrijping spuit geven? alvast bedankt voor het antwoord.
hoi een longrijping spuit geven ze alleen als het kindje voor 32 weken geboren wordt. Als je de 37 weken haalt is dat heel mooi, het kindje is dan zo goed als klaar. Elke weke in je buik is mooi meegenomen voor je kindje en ook beter, dan komt hij "rijper" ter wereld. Maar ik snap ook jouw voorgeschiedenis. Ik denk dat je moet afwegen hoe groot de stress is als je tot 38 weken of langer moet wachten. Is dat niet te doen dan vraag je om een inleiding, bijvoorbeeld bij 37,5 week. zo'n longrijping spuit is dan niet meer nodig. Het heeft ook geen zin om die al bij 30 weken te geven. Mirjam
Dankje voor u antwoord. Maar het meezakken van de navelstreng bij niet goed indalen? hoe zit dat? want dat was bij onze dochter bijna het geval omdat zij nog niet goed was ingedaald met 37 weken. Groetjes