Hoewel ik weet dat hier best regelmatig een topic over is, en er ook wel één en ander op internet te vinden is, toch even de belangrijke vraag: wat is nu het beste? Hier gisteren een positieve ovulatietest van CB gehad (smiley) om 7.00 en (kon het niet laten, haha) om 14.00. De avond ervoor om 23.00 nog negatief. Ik zou dus zeggen dat de eisprong ergens vandaag zou moeten zijn (24-36 uur na de piek?). Gisteravond 'aan de slag' geweest, en vanavond weer hoop ik Maar jullie nog gouden tips & tricks? Ik ben dan al bijna 'bang' dat 1 keer per dag te weinig is! Maar anderzijds gaat de kwaliteit er dan ook niet op vooruit... en heeft het morgen uberhaupt nog zin, of is het dan echt alleen voor de lol..? Kortom vragen vragen vragen... wie heeft er antwoorden....?
Je eisprong vindt plaats binnen 48 uur na het begin van de LH-piek. Dus sowieso vandaag en morgen het nog even gezellig maken.
eens met be happy. En na de eisprong leeft de eitje ook nog 12 -24 uur! Over de zaadkwaliteit....vaker op een dag is slecht voor het zaad. Krijgt het niet genoeg tijd om te herstellen en voldoende goede zaadcellen aan te maken. 1x per dag is prima. Als er bekend is dat er sprake is van verminderde zaadkwaliteit wordt aangeraden om het om de dag te doen. Hier 2 maand om de dag gedaan rond de vruchtbare dagen en niet zwanger, afgelopen maand elke dag rond de vruchtbare dagen en zwanger. Dus als jullie er zin in hebben is elke dag echt helemaal prima, zolang het maar niet vaker op 1 dag is