Positieve ovulatietest maar geen temperatuurstijging

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jenny28, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny28

Jenny28 Lid

16 jul 2012
    60
    0
    6
    Hallo dames,

Ik begin toch erg onzeker te worden nu, ik heb namelijk afgelopen maandag meerdere positieve ovulatietesten gehad maar tot de dag van vandaag (zaterdag) geen temperatuurstijging :(
    Zijn er meerdere waarbij de temperatuurstijging soms langer op zich laat wachten? En wat zou dat kunnen betekenen? Te weinig progesteron? Of draai ik nu door?
    Alvast bedankt!

2. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Hier ook 3de dag na positieve test en nog geen temp stijging.
    Natuurlijk 2 dagen niet kunnen testen, ik veronderstel dat mijn ei nog niet gesprongen is. Had ik verder kunnen testen. Was er miss alweer een positieve geweest. Dus vandaag voor de zeker toch maar nog eens testen.

Heb jij verder getest?

3. Jenny28

Jenny28 Lid

16 jul 2012
    60
    0
    6
    Bedankt voor je reactie!
    Ja ik heb verder getest maar gister was de test gewoon weer negatief, dinsdag werd de test al echt lichter dus ik ging ervanuit dinsdag uiterlijk woensdag mijn eisprong te hebben gehad.
    Wat vervelend he die onderzekerheid?
    Zou kunnen dat de temperatuur oas na 4 dagen omhoog gaat?

4. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Eerlijk gezegd denk ik dat het betekend dat je lichaam zich klaar heeft gemaakt voor een ovulatie (stijgend LH), maar dat je ei niet gesprongen is. Het kan zijn dat je nog een piek krijgt en je lijf het als het ware nog een keer probeert, of dat je een cyclus zonder eisprong hebt. In mijn geval (pcos) had ik gelezen dat het eitje zich dan kan vullen met vocht en een cyste kan worden of kan "verdwijnen" doordat het door het lichaam wordt opgenomen/afgebroken. Ik hoop dat je alsnog een laat eitje krijgt en het de tweede keer wel lukt!

5. Jenny28

Jenny28 Lid

16 jul 2012
    60
    0
    6
    Hi Lala bedankt voor jouw reactie
    Ik heb ook cystes dus misschien is dat het dan :(echt balen.
    Ik heb niet eerder gemerkt dat ik geen eisprong had want uk temperatuur pas mijn tweede maand nu.

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Geen duidelijke temp stijging betekent vaak geen eisprong, helaas...

Wat lala90 dus zegt;
    Eerlijk gezegd denk ik dat het betekend dat je lichaam zich klaar heeft gemaakt voor een ovulatie (stijgend LH), maar dat je ei niet gesprongen is.

Ik zou door testen en door tempen!

7. Jenny28

Jenny28 Lid

16 jul 2012
    60
    0
    6
    Hi mama Larissa
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Bedanktvoor je tip ik Blijf nog even door testen en meten.
    Mijn ovulatietesten blijven een licht lijntje aangeven maar zijn dus niet positief. Kan ik een eisprong overslaan? Word ik dan wel gewoon ongesteld straks?

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik had deze middag een heel licht lijntje staan. Normaal is hij 3dagen na de positieve ovutest terug helemaal wit.
    Eitje zal nog niet gesprongen zijn.

Je temp stijgt de dag na je ei al min 0,2 graden. Als hij na 4dagen pas zou stijgen zou je ei later gesprongen zijn.

Deel Deze Pagina