Positieve ovulatietest maar niet zwanger en geen menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MTL, 2 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MTL

    MTL Nieuw lid

    2 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hopelijk kan hier iemand me verder helpen...
    Ik heb een zoontje van 21 maanden en neem al een hele tijd geen anticonceptie meer. Bij mijn zoontje was ik in ronde 2 zwanger na gebruik van ovulatietesten.

    Nu zijn we opnieuw gestart met ovulatietesten, mijn cyclussen variëren tussen 27 en 32 dagen en ik we zijn nu de derde maand aan het proberen en heb al 2 maal een positieve ovulatietest gehad en vervolgens na 11-12 dagen mijn menstruatie.

    Nu de laatste cyclus had ik op 14 maart een positieve ovulatietest van clearblue, mijn eisprong zou dus 15 of 16 maart geweest moeten zijn. Nu zijn we vandaag 1 april (cyclusdag 34) en ik heb nog steeds geen menstruatie en mijn zwangerschapstesten blijven negatief. Ik heb wel al sedert vorige week heel af en toe heeeeeel lichtroze afscheiding (nauwelijks zichtbaar, je moet echt goed kijken) en nog maar 5 of 6 keer gehad op een week tijd en enkel bij het afvegen.
    Ik temperatuur niet.

    Ik begrijp het niet goed wat er aan de hand is of kan zijn en wat ik nu precies moet doen?
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    958
    586
    93
    Hoe zien je testen er uit als ze positief zijn? Het kan best zijn dat je eicel toch niet gesprongen is (of later) ondanks positieve ovulatietest.
    Wat heb je (als je dat deed) hiervoor gebruikt als anticonceptie?
     
  3. MTL

    MTL Nieuw lid

    2 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Wel, ik test met de digitale clearblue ovulatietest, dus ik krijg gewoon een stilstaande smiley en die dag en de dag erna zijn mijn 2 meest vruchtbare dagen, dus dat zou 14 en 15 en eventueel per uitbreiding 16 maart geweest zijn en daar hebben we gebruik van gemaakt.

    ik heb na mijn eerste bevalling even de pil genomen maar ben er nu alweer sinds juli mee gestopt, sindsdien altijd tussen 27 en 32 dagen ongesteld geworden. In al deze maanden heb ik dus nooit een menstruatie gemist. In de tussentijd (juli-januari) hebben we condooms gebruikt omdat ik nog niet opnieuw zwanger wilde worden.
     
  4. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Het kan zijn dat het eitje toch niet gesprongen is. Soms biedt het zich dan na enkele dagen / week opnieuw aan. Heb je na de positieve test nog doorgetest toevallig? Helaas is een ovulatie test nooit 100% zekerheid dat hij ook echt springt. Vaak wel, maar heel soms toch niet. Ik vrees dat het voor even afwachten is.. hopelijk heb je snel duidelijkheid. Ofwel zwanger ofwel ongesteld. ☺️
     
  5. MTL

    MTL Nieuw lid

    2 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Nee ik heb niet meer doorgetest helaas... nog steeds niks hier dus heb deze ochtend een bloedafname laten doen bij de huisarts!
     

Deel Deze Pagina