Hoi, mijn zoon Cas is nu ruim 5 weken. Wat ik erg lastig vind, is de dagindeling. Je hoort/leest overal over de 3 R-en. Dit vind ik ook heel belangrijk, maar wanneer ga je dan op stap met de kleine? Ons ritme is nu: wakker worden (hij huilt dan), luier verschonen, voeden (fles), knuffelen/in de box (box vindt hij nog niet zo leuk) of even op de doomoo (zitzak), en als dan de 1e tekenen van vermoeidheid komen, weer slapen. Maar wanneer ga je dan bijv. boodschappen doen? Wat is dan de beste tijd daarvoor? Ik merk ook dat Cas als hij teveel geprikkeld is, slecht slaapt. Hij wordt sowieso snel wakker. Vannacht maakte hij toevallig 4 uur achter elkaar maar meestal komt hij tussen de 2 en 3 uur al. Iemand tips/ ervaringen?? Bedankt vast!
Hij slaapt vast ook wel in de kinderwagen..? Zo ja gewoon lekker gaan als het slaaptijd is of wanneer jij wil
Mijn zoontje is nu 7 weken, maar ga regelmatig met hem op stap! Voordat ik met hem weg ga, zorg ik dat hij een schone luier heeft en voeding heeft gehad, in mijn geval borstvoeding. Vaak slaapt hij, dit doet hij prima in de wandelwagen, in de auto (maxi cosi) of in de draagzak. Wanneer hij wakker is, is hij mooi aan het rondkijken etc, gaat prima! Hij blij, mama blij, vind het heerlijk om gewoon lekker 'de deur uit' te kunnen. Gewoon proberen, je merkt gauw genoeg wat wel en niet kan! Veel plezier!
Je kindje kan toch prima in de kinderwagen slapen? Ik zou dus gewoon lekker weggaan als ie net gegeten heeft, vond ik altijd het makkelijkste. Had ik wat dat betreft daar de eerste uren geen omkijken meer naar.
Ik had een huilbaby en moest me ook erg aan de drie R-en houden. Ik ga naar het aankleden en voeden e.d naar buiten, lekker wandelen, boodschappen doen. Ik maakte er een vaste indeling van de dag van. Toen hij iets ouder was een week of 10 geloof ik deed ik smiddags hetzelfde. Zo was er een ritme in de dag. Nog steeds verloopt onze dag vaak hetzelfde en zal met de nieuwe baby hetzelfde verlopen. S ochtends boodschapjes e.d. doen en smiddags naar de speeltuin of kinderboerderij, visite. Zo weten ze alijd hoe of wat. Hij heeft het geholpen.
Die van mij sliep tot 4 maand ook altijd prima in de wandelwagen. Ze hoeven echt niet perse altijd in hun bedje te liggen, daar merken ze nu toch weinig van. Ze is nu 8 maanden en slaapt nu bijna 2 maanden in haar eigen bedje onder schooltijd van de oudste x
Hoi mamavancas, Ik herken je twijfels. Ik vind het soms ook lastig. Mijn baby is nog geen 4 weken. Moelijk te zien wanneer ze moe wordt. Ze is s middags soms uren wakker. Maar als ik haar dan meeneem naar buiten slaapt ze wel dus dat doen we regelmatig. Verder zijn de drie R'en nog verder te zoeken. Wat ik een lastig punt vind, is de ochtend. Vaak voed ik haar rond 6 of7 uur. Dan wil ik nog wel verder slapen want die gebroken nachten... Zij slaapt dus ook verder en blijft in het schemerdonker bij mij tot rond tien uur. Maar ergens denk ik dat ik beter al de voeding daarvoor met haar kan opstaan, dat ze dan eerder een dag en nachtritme ontwikkelt. Aan de andere kantheb ik nu nog lekker verlof dus waarom niet uitslapen? Overdag kom ik zelden aan een dutje toe.
Zou ook gewoon lekker in bed blijven hoor dat ritme komt echt wel... Hier ga ik er soieso nooit eerder als 8.00 uit Of hij moet echt honger hebben bijv om 7.30 dan krijgt ie een fles en 20 min ofzo na die fles gaat ie weer lekker naar bed! Alleen ik blijf dan wel wakker wsnt als ik dan nog een uur slaap word ik nog moeier wakker
Lekker in bed blijven! Ik sliep hier bij de oudste ook lekker tot een uur of 10. Moest ze dan weer een voeding, kon ik even douchen en gingen we als we weg moesten, s middags even weg na een voeding. Overigens hier niet zo heel erg met 3 R-en bezig, ik probeer gewoon m'n kindje te volgen. Honger=eten, moe=slapen en tussendoor knuffelen en spelen. Weggaan deed ik direct na een voeding. 2e uk zal de eerste maanden alleen maar in mijn buurt blijven en veel gedragen worden.
Kijk, wat een berg tips en trucs! Hier kan ik wel wat mee. Heb helemaal zin om komende week erop uit te trekken! Toch nog wel een twijfeldingetje.... Stel: Cas wordt wakker om 8 uur, ik geef hem schone luier, flesje en om 9 uur is hij weer moe. Ik heb een afspraak om 10 uur. Leg ik hem dan in zijn bedje, of alvast in bijv. de maxi cosi? Want als ik hem in z'n bedje leg, moet ik hem er weer uit halen als we weggaan..... zucht....of doe ik nou gewoon zo moeilijk?
Die van mij slaapt wel verder als ik haar tijdens een slaapje verplaats dus dat zou niet veel uitmaken. Maxicosi gebruiken wij alleen in de auto en daar valt ze sowieso in slaap. Ik zou haar wel vast in de kinderwagenbak kunnen leggen, ik denk dat ik dat zou doen want dat ligt net zo goed als de wieg of de box.
Ik legde haar dan bijv. beneden neer in de kinderwagen te slapen, maxi cosi zou ik niet doen. Met dit weer kan het ook wel zonder jasje, dan gooi je er even een dekentje over naar de auto en slaapt ie waarschijnlijk zo weer verder. Als ik met de wandelwagen weg ging, legde ik haar daarin ook te slapen en kon dan even later zo de deur uit stappen.
Haha! Deed ik ook hoor anders kon je me opvegen.... Nu vind ik het zoooo jammer dat ze na de de fles en pap soms maar 30 min of soms helemaal niet meer slaapt...
Hier juist een baby die niet kon slapen (wilde vind ik zo'n vervelend woord want ze wilde wel maar het lukte niet) in de wagen. Bij mij sliep ze toen overdag bijna niet meer. Toen moest ik eerst 2 weken elke dag hetzelfde doen om een ritme te krijgen. Eventuele afspraken maakte ik alleen om een tijd dat ik wist dat ze net de fles had gekregen want ik wilde dat ze zonder honger mee ging. Je merkt al dat hij snel geprikkeld is dus hij heeft wel baat bij rust en regelmaat. Ik paste mijn afspraken daarom altijd aan haar aan en nu nog. Vanaf 10u doe ik iets en tussen 12 en 15 ben ik ergens waar ze de gelegenheid heeft om te slapen. Bij ouders en schoonouders slaapt ze in een campingbedje. Maar het liefst ben ik om die tijd gewoon lekker thuis. Ik heb heel veel gehad aan het boek Baby in een ritme van Stephanie Lampe en van de site www.ikbenmama.nl Succes!
hier slapen we ook lekker lang hoor! als de kleine zich na de ochtend fles om een uur of 9 weer meld lig ik nog fijn in bedje! het is nog niet te plannen wanneer de kleine man wil eten, dus ik plan gewoon afspraken en zie wel hoe het loopt. leg hem gewoon in bedje of wipstoeltje als hij wil slapen en haal hem daar weer uit om in de maxi cosi of kinderwagen te leggen als we weg gaan. meestal boodschapjes doen na een fles en speeltijd in de box. maar ik moet zeggen dat mijn kleine man lekker makkelijk is en overal in slaapt (meestal dan....)
ik plan gewoon alles en zie wel hoe het loopt. ik geef bv zie ik als een voordeel want ik geef overal gewoon voeding zonder het gedoe van flesjes. ik ga gedurende de dag soms wel 3 of 4 keer op stap. mijn zoon heeft genoeg rust: slapen in de kinderwagen\buikdrager\bed\box. regelmaat: 30 min. eten\ 90 min slapen\ 30 min spelen\ 90 min slapen\ 30 min eten. rijnheid: hij gaat om de dag in bad of douchen. en krijgt voor elke voeding een schone luier en indien nog tussendoor extra. kijk naar je kind en niet alleen naar de theorie, ieder kind ins anders en uniek dus niet alles wat je in boeken terug leest werkt bij jou kind. mijn zoon is makkelijk past zich snel aan vind het allemaal best zolang hij mama kan zien is het goed!.