Positieve ovulatietest - negatieve zwangerschapstest toch zwanger??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by bloemig, Mar 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemig

bloemig Lid

Mar 19, 2012
    43
    0
    6
    Female
    NULL
    gelderland
    Hallo allemaal,
    Ik heb een onregelmatige cyclus. De laatste 3 maanden was het:
    45 dagen,39 dagen, 42 dagen.
    Gister zat ik op de 41e dag van mijn cyclus. Had al een dag of 2 buikkrampen en wat steken rechts onderin mijn buik.(normaal heb ik wat kramp en ben dan ook gelijk ongesteld)
    Heb ook steeds een drukkend gevoel op mijn blaas, lijkt of ik meer moet plassen.
    Gister ochtend besloten om te gaan testen. Dacht dat ik nog een zw test had, maar helaas. Had nog wel een ovulatie test.
    Had op internet gelezen dat ook die aangeven dat je zwanger bent.
    Heb de test gedaan met ochtendurine en die gaf een smiley. (digitale van cb)
    's middags een zw test gedaan van cb, Negatief. (had al wel veel gedronken die ochtend) Ook een nieuwe ovu test gaf nu negatief.
    Vanochtend opnieuw een zw test gedaan, weer negatief.

Heb Clearblue gebeld en het hele verhaal uitgelegd. De adviseur van Cb vertelde dat een ovu test inderdaad ook het Hcg vind, en dat een ovu test veel gevoeliger is, en dat die eerder het Hcg vind dan een zw test. Ze raadde me aan om over 3 dagen nog een zw test te doen.

Wat vinden/denken jullie hiervan?:(

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovu test mag je nooit met ochtendurine doen omdat je urine dan te erg geconcentreerd is voor een betrouwbaar resultaat.
    Ik zou dan ook uitgaan van de zwangerschapstest en zeggen dat je nu nog geen hcg hormoon in je urine hebt en dus niet zwanger bent.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik denk dat je negatieve zwangerschapstesten betrouwbaarder zijn, maar idd kan je altijd over een paar daagjes nog eens testen, met een zwangerschapstest dan.

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Mijn ovutesten werden altijd pas positief al ik al een duidelijk positieve zwangerschapstest had.

Misschien heb je toch echt je eisprong gevonden en is deze cyclus nog langer dan de vorige.

Ik geloof trouwens niet dat een ovutest eerder HCG opspoort daneen zwangerschapstest. Dan zouden ze echt de zwangerschapstesten wel aanpassen.

Share This Page