Positieve ovulatietest, niet zwanger niet ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangotoetjes, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Hoi,
    Hebben dames hier ooit een positieve ovulatietest gehad en werden vervolgens niet ongesteld? ( en niet zwanger )

Ik word altijd binnen 20 dagen na mijn positieve ovulatietest ongesteld, dit keer dus niet. Ben al 33 dagen verder.....

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar een positieve ovulatietest hoeft niet te betekenen dat je eitje ook daadwerkelijk gesprongen is. Dit is alleen met zekerheid te zeggen als je bent gevolgd met echo's (en volgens mij door te temperaturen maar daar weet @RoGiJuLi meer over).

Wat vervelend dat je al zo lang aan het wachten bent! Ik vind 20 dagen ook al vrij lang maar 33 is helemaal lang. Ben je al lang bezig met zwanger worden?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Een positieve lh test wil niet zeggen dat het ei ook gegarandeerd springt.
    Soms volgt er geen eisprong en probeerd je lichaam het dagen/weken daarna nogmaals.

Mangotoetjes vindt dit leuk.
  4. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Pff echt vervelend. Heb elke keer na de ovulatietesten gemenstrueerd dus het gaf me hoop dat ik niet menstrueerde. Inmiddels al 2 jr bezig, op en af met medicatie

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat rot dat het al zo lang duurt. Ik zie dat je wel in het ziekenhuis loopt, voeren ze wel controles uit? Hopelijk breekt je menstruatie gauw door en word je goed begeleid! Sterkte en een knuffel.

6. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Ik heb voorlopig geen controles. Als ik zou menstrueren kon ik beginnen met gonal-f, maar dus niet gebeurd. Cyclus hiervoor spoot ik wel voor het eerst gonal f maar moest ik afbreken ivm corona. Is me nog niet gegund helaas...

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb ook wel eens een menstruatie overgeslagen. Alleen beetje bruin verlies en volgende cyclus was alweer begonnen.

vond het bizar en snapte niet waar het bloed dan gebleven was, maar het gebeurt. Is overigens vastgesteld dmv echo’s.

8. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Menstruatie is een teken dat je een eisprong gehad hebt. Denk dat je in jouw geval nog geen eisprong gehad hebt, ook al was je ovu test positief. Heb je ook je temp bijgehouden ?

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Dit is niet helemaal waar. Je kan een cyclus hebben zonder eisprong en uiteindelijk toch ongesteld worden.

10. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Volgens mijn gyn is dit geen echte menstruatie als er geen eisprong aan vooraf is gegaan.. Dit is dan een hersenbloeding of ontrekkingsbloeding (bloedverlies zonder eisprong). Maar er zullen dan uitzonderingen bestaan , heb ik weer wat bijgeleerd :)

11. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Oké hersenbloeding niet maar tussenbloeding moest dat zijn hahaha

12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik weet ook niet precies hoe dat zit hoor... Kan goed dat dat dan geen 'echte' menstruatie is haha.

13. MB91

MB91 Fanatiek lid

Klopt, ik was die uitzondering! 7 maanden geen eisprong, maar wel elke maand ongesteld. (6 a 7 dagen) :$ het komt minder voor, maar kan helaas wel.

14. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Hmm vervelend seg! En hebben ze dat dan kunnen vaststellen door temperatuurkaart? Zien dat je geen eisprong hebt gehad? Dan bereik je dus wel de lh piek (pos ovutest) maar uiteindelijk geen eisprong, en op het einde van de cyclus dan toch de maandstonden..? Hoe verwarrend seg:(

15. MB91

MB91 Fanatiek lid

Ja, ik kreeg het uiteindelijk inzichtelijk met maanden tempen. Ik was me eerst van geen kwaad bewust, maar na enkele maanden sloeg de twijfel toe. Net toen ik naar de dokter was gestapt voor de eerste stappen richting traject kreeg ik een surprise eitje, en die sprong wel, en nu zwanger. :)

Wat ik meer wil zeggen is dat het dus kan dat een ovu test piekt, maar het eitje niet springt. Dan vaak biedt het lichaam hem later nog is aan, maar het kan ook zijn dat dit niet gebeurd. Tempen geeft je dat laatste beetje inzicht :)

Deel Deze Pagina