Positieve ovulatietest > Pregnyl > IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanmorgen weer een FM gehad; Eindelijk goed nieuws! Afgelopen woensdag zat er zowel links als rechts een follikel van 13mm. Die aan de linkerkant kon ook nog een restje van een cyste zijn, daar was al eerder twijfel over, maar die aan de rechterkant was sowieso nieuw! Wij gingen er vanuit dat we het van de rechter moesten hebben, en toen de arts die kant vanmorgen controleerde en ik nog steeds op 13mm zat voelde ik alweer een maand overslaan aankomen.. Maar! Die aan de linkerkant bleek op 18x20 te zitten. De arts kon me niet garanderen dat het echt geen restje van de cyste zou zijn, maar het leek haar vrij sterk dat m'n cyste groter, kleiner, groter, kleiner en dan weer groter zou worden. Afgesproken om vanavond de pregnyl te zetten en maandagochtend om half 11 de IUI te doen..

Nu twijfelde ik over m'n Gonal-F spuit van vandaag. Als ik die nog zou zetten zou m'n follikel aan de rechterkant misschien ook nog wat groeien, en het zou zo mooi zijn als ze allebei zouden springen! Ik was wel een beetje bang dat de linker dan alle Gonal op zou nemen, dat die nog groter zou worden en te vroeg zou springen. Ik heb besloten om een ovulatietest te doen; als die nog negatief zou zijn zou de linker het ook nog wel even uithouden. Nou, ik heb nog nooit zo'n duidelijke test gehad ;)

En nu, nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen.. Ik ben ontzettend bang dat dat ei te vroeg springt. Ik kan morgen sowieso niet terecht voor een IUI, ze werken niet op zondag, dus maandagochtend is echt de eerste mogelijkheid. Maar wat zal ik met de pregnyl doen? Zal ik die uberhaupt nog zetten? Ik heb het gevoel dat ik daar het proces alleen maar mee versnel, en dat de kans op een te vroege eisprong alleen maar groter wordt.. Ik heb al besloten dat ik hem sowieso niet vanavond ga zetten, maar ik twijfel er nog over of ik hem morgen wel zal zetten.. Heeft het uberhaupt zin? Dat ei gaat hoe dan ook springen natuurlijk, maar misschien geeft pregnyl toch net even die extra boost en draagt dat bij aan de kwaliteit? Wat zouden jullie doen?

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoe laat heb je de ovulatietest gedaan? Ik vrees dat maandag sowieso te laat is... Balen hoor. Heb ik ook wel eens gehad, argh! Misschien als ie morgen nog steeds positief is dat je dan nog op tijd bent. Pregnyl gaat volgens mij het proces niet versnellen. Denk dat je lichaam eerst werkt...

Deel Deze Pagina