Positieve ovulatietest veel eerder dan verwacht?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door FaeSarah, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FaeSarah

FaeSarah Lid

20 aug 2012
    81
    0
    6
    Belgie
    Hallo dames,

Omdat het lijkt alsof ik ronde na ronde meer en meer onzeker wordt en nu door het gebruiken van de ovulatietesten de onzekerheid nog meer de overhand heeft genomen een vraagje voor jullie.

Sinds juni ben ik gestopt met de pil, de afgelopen rondes waren 46, 35 en 40. Op advies van een het nichtje van mijn man die vroedvrouw is, zijn we deze ronde gestart met het gebruik van ovulatietesten. Ik had een hele stapel gekocht bij sensitest met het idee, als ik eentje meer opmaak, is dat geen probleem.

Op 19november was de 1e dag van mijn ongi en toen ben ik op 30 november gestart met de ovulatietesten. (Ergens ook bang dat ik mijn LH piek zou missen..)

Nu heb ik afgelopen weekend 2 dagen (op 7 en 8 december) een positieve ovulatietest gehad. Klussen hebben we gedaan, dus daar zal het niet aan liggen, maar ik ben wat in de war met de lengte van mijn cyclus..
    Als ik uitga van een cyclus van 40 dagen, zou ik pas een week later (op 15 december) een positieve ovulatietest hebben.. maar die is nu al voorbij? Of kan het toch zo zijn dat die er nog aankomt? (En ik dus best nog een tijdje kan doortesten..)
    Betekent het doordat ik eerder al een positieve test had, mijn cyclus ook korter zal zijn? Of hoeft dat niet?

Zouden jullie uitgaan van een cyclus van 40 dagen, of zou ik een kortere cyclus moeten inschatten voor het bepalen van mijn NOD (en dus de dag wanneer ik er een zwangerschapstestje tegenaan kan gooien?)

Dankjulliewel voor het wegnemen van een stukje van mijn onzekerheid :)

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Was de test echt positief? Dus dat het test streepje minstens net zo donker was als het controle streepje?

Verder is een ovu test geen garantie dat je eitje ook daadwerkelijk binnen de 48 uur springt. Het kan natuurlijk kloppen dat je cyclus korter aan het worden is.

Misschien is temperaturen voor jou een optie?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hmmm weet je wel zeker dat je test positief was?!
    Want Er zijn dames die beginnen met ovutesten en die denken als er een streepje staat deze ook positief is..maar dat is juist niet zo.
    De T streep moet donkerder zijn dan de C streep.

Als je test wel positief is kun je erop rekenen dat je NOD ongeveer 14dagen later is...dan zou je kunnen testen.
    Succes!!

4. FaeSarah

FaeSarah Lid

20 aug 2012
    81
    0
    6
    Belgie
    De test was echt positief..
    Kijk maar even naar de bijlage :)

De bovenste was van de dag ervoor (6 december) en die eronder van de dag daarna (vrijdag 7 december). Ook op 8 december had ik zo een test in mijn handen als die van 7dec.
    Vanaf 9dec is het weer zoals die van 6dec.

Dan ga ik maar even ruim rekenen en over een dag of 20 testen.. (dan zijn die 14 dagen zeker voorbij..)

Zouden jullie nog doorgaan met de ovu testen, of niet meer?

Bijgevoegde bestanden:

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja ik denk dat die wel duidelijk positief is:D
    Goed geklust??

Nu inderdaad 14dg afwachten..spannend!!

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hihi alle hoeken van de kamer :D

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    nou, sodeju die is inderdaad positief zeg....

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahaha SODEJU

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    ja klinkt wat netter dan G*Dverd*mme.......whahahahaha vloekt zich ook best lekker weg hoor whahahahaha

10. FaeSarah

FaeSarah Lid

20 aug 2012
    81
    0
    6
    Belgie
    hahaha... Leuk die reacties :cool:

We hebben inderdaad goed geklust.. Nu afwachten of het "voldoende" was en raak is.. ;)

Spannend is het wel... (Zou een fantastisch kerstcadeautje zijn... )

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    We duimen! :)

12. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Jazeker duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim en nog meer van dat dus!!

Deel Deze Pagina