Positieve ovulatietest: wanneer en hoe vaak aan de slag?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zaza258, 12 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hoe zat het nu ook alweer?
    Ik heb vandaag eerder dan verwacht een positieve ovulatietest (Sensitest en smiley Clearblue). Gisteren hebben we er toevallig wel al werk van gemaakt ;)

Maar vandaag dan weer? Of beter morgen (ochtend)? Ik vermoed dat ik morgen ook nog een positieve test ga krijgen.

Drie jaar geleden (in een IUI traject) had mijn man oogsten van 30 tot 100 (miljoen denk ik dan?). Dus geen indicatie om het om de dag of om de twee dagen te doen, toch?

Alvast dank voor de reactie(s)!

2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Om de 2 dagen is het beste voor het zaad zeggen ze. Wij deden dat ook echt voor de eisprong en na de eisprong.

Zaza258 vindt dit leuk.
  3. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Ik weet dat ik de dag na mijn positieve ovulatietest de eisprong heb door temperatuurmetingen. Wij deden het dus de avond voor de positieve test en de ochtend na de positieve test. Maar ik denk dat het per persoon verschilt wat het beste is, en wanneer je je eisprong hebt na een positieve test. En ik wist dus bijvoorbeeld ook vrij exact de afgelopen 2 maanden op welke dag mijn eisprong was en dus op welke dag ik m’n positieve test verwachtte.

Zaza258 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou morgen sex hebben.
    De ochtend is niet perse noodzakelijk, kan ook gewoon in de avond :)

Zaza258 vindt dit leuk.
  5. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties @bluedrake, @Droompje123 en @RoGiJuLi!

We hebben de wekker vroeg gezet morgenochtend ;)

En hopelijk heb ik morgen nog steeds een positieve test, dan hebben we misschien nóg een kans... Ben een beetje overrompeld dat de test al zo snel positief is, dus voelt een beetje gek om het dan bij die paar keer te laten aangezien we altijd een lange aanloop hebben.

edit: trouwens nog gefeliciteerd Bluedrake en Droompje!

bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina